Nieuw boek!

453 28 0
                                    

Helaas geen vervolg op BtR, het is iets compleet anders. Hier is een deel van het eerste hoofdstuk:

~~"~~

Een plek, volledig gehuld in het duister. Lange slierten mist wasemen als een deken over de grond. De toppen van de puntige rotsen zijn zo immens hoog dat ze door het wolkendek naar boven steken. De lucht is grauw en maakt ademen zwaar. Grillige silhouetten van bomen zijn in de verte te zien, maar verder om me heen is het leeg.

De grond is kaal en droog. Geen leven in de bodem. Zand waait als een nietige storm verschillende kanten op. Het dwarrelt na een windvlaag terug naar de dorre bodem, waarna het weer met een felle bries hoog opgerukt wordt.

In de verte klinkt een uil. Zijn oehoe beroert de kalme stilte die net nog zo onaangeraakt was. Storm gaat onbedaard door, wind suist in mijn oor. Gekrijs doet me opschrikken en onrustig heen en weer blikken.

Iets verandert in de omgeving, ik weet niet wat. Schaduwen van takken lijken dichterbij te komen, willen me met hun grijparmen te pakken krijgen. Ik arriveer bij de rand van een bos. Pas dan realiseer ik me dat ik al een tijdje aan het lopen ben. Ik kijk achterom. Mijn voetafdrukken in het zand worden met elke stap die ik neem gelijk weggevaagd.

Geen enkele gedachte stroomt mijn hoofd binnen en automatisch loop ik een eerste rij bomen voorbij. Ik heb geen controle en stap steeds verder het donkere bos in. Boomschorsen flitsen aan me voorbij. Mijn eigen benen zijn die van iemand anders en ik dwaal dieper het bos in.

Onverwachts is het daar. Een klif met ongekende diepte. Ik moet het bos helemaal zijn doorgelopen. Voor me strekt een oneindig niets van duisternis. Ik reik een hand uit naar het zwart, maar het enige wat ik voel is leegte. Mijn voeten bereiken de rand. Mijn tenen zweven in het luchtledige. Ik wiebel ze. Op, neer, op, neer. Dan buig ik naar voren, verlaten mijn ledematen de vaste grond en neem ik verdoofd de vrije val naar wezenloosheid.

~~"~~

Het genre is algemene fictie, want ik wist niet zo goed waar het bij paste. Waar het over gaat? Tja, lastig uit te leggen. Het is een mix van geheimen, romantiek, traumatische gebeurtenissen en het nieuw zijn op een andere school. Waarschijnlijk klink het erg onduidelijk, lees maar gewoon het boek en beoordeel zelf. ;)

Greetzz,
          Lilac

Lost in the woods with that boyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu