BAŞLANGIÇ BÖLÜM 17

75 20 1
                                    



17. BÖLÜM

10 ağustos 1957

13.15

CİHANGİR / İSTANBUL


"aynen öyle. Eşimle yani Dr Jhonsen ile de öyle tanıştık, hastanede"

" doktor yani"

" doktor dediğim fizik dalında... Yakında profesör olacak"

" hepten aklımı karıştırdın, hem hastanede karşılaştınız hem de fizik hocası, çok ilginç"

Jasmine Yagop'a bakıp gülümserken gözleri daldı.

"Peki, bu Türkiye macerası nereden çıktı, Türk olduğunu nereden biliyorsun?"

"Sana bir şey anlatacağım ama gülmeyeceğine söz ver. Çünkü bazen ben bile düşündükçe gülüyorum."

"Bu anlattıklarından daha saçma ne olabilir ki?" Dedi Yagop gülümseyerek

"Haklısın Yagop... Bundan birkaç ay önce bir genç kız geldi evime. Yirmili bilemedin yirmi beş yaşlarında bir kızdı. Önce benim anlamadığım bir dilde konuştu, sonra ne olduysa söylediklerini anlamaya ve ben de aynı dilde cevap vermeye başladım. O dil Türkçe idi."

Yagop hayretle Jasmine'i dinliyordu. Jasmine konuşmasına devam etti.

"Sonra bana 25 olduğumu ve birisini bulmamı istedi. Asıl ilginç olan ne biliyor musun?"

"Neymiş?"

"Bu söyleyeceğimi ilk defa sana söylüyorum... Bana Yasef'i bulmamı ve yılanı takip etmemi söyledi."

"Yılan mı?"

"Evet, önce bana da çok saçma geliyordu. Ta ki bugün Haham Yasef ile konuşup, senin kolundaki dövmeyi görünceye kadar."

Yagop gayri ihtiyarı kolundaki yılan dövmesine bakıp,

"Ama bu tesadüf olabilir. Yani Amerika'dayken bir kızın sana gelip, bunları bilip söylemesi mantıksız."

"Belki de, eğer öyleyse hiçbir şey olmamış gibi evime döneceğim. Ya değilse... Ya gerçekten seni takip etmem gerekiyorsa, bana söylemen gereken bir şeyler var ise."

"Sana ne söyleyebilirim ki, inan şuan ne diyeceğimi bilemiyorum."

"Sana bir sır daha vermek istiyorum."

"Kalbim dayanır mı bilmiyorum ama lütfen devam et."

"Amerika'dayken buraya gelmeye hazırlanıyordum. Bavulumu hazırlarken, heykeli koyup koymama arasında tereddüt ediyordum..."

Yagop'un gözleri fal taşı gibi açılmış, merakla

" heykel mi? Nasıl bir heykel yani."

"Bavulumda duruyor, sana gösteririm."

"Lütfen anlatmaya devam et."

"işte heykeli koyayım mı, koymayayım derken elime aldım. Ve birden kendimi bir yerde buldum, o kadar çok gerçekti ki... Hala rüya mı, gerçek mi bilemiyorum."

"Nasıl bir yerde"

Jasmine Yagop'un gözlerinin içine baktı. Söyleyeceklerini toparlayıp, anlatmaya başladı.

Yagop nutku tutulmuş şekilde, korku dolu gözlerle Jasmine'i dinliyordu.


25 ( BAŞLANGIÇ )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin