Oblivion/One lie

124 11 3
                                    


Luke pomalu a potichu otevřel dveře. Muž byl pryč a bezvládné tělo ženy leželo na zemi v kaluži krve. Začínám se klepat. Luke zabouchl a jedním krokem byl zas u mě. Obě jeho ruce spočinou na mých ledových tvářích. Obvykle by mi po tomhle gestu bylo dobře, ale nic jako pěkný pocit v břiše necítím. To jediné co cítím je prázdnota a chlad, který mě pohlcuje. Po tvářích mi stékají hořké slzy a Luke se mi je snaží palcem ruky setřít.

,,Běž si lehnout, já to vyřeším, zavolám policii ty už se o to postarají." pohlédne mi do očí a čeká na moji odpověď. Jemně pokývnu.

Otočím se a odcházím do ložnice. Neschopna něco dělat, ulehám do postele a zahrabávám se do tepla deky. O něco lepší. Bude to v pořádku. Opakuju si stále v duchu, ale to ještě netuším jak moc se mýlím.


Z POHLEDU LUKA


Vyndávám zpod baru můj uschovaný bourbon na výjmečné záležitosti, nikdy bych to nepřiznal, ale tohle výjmečná záležitost je. Bezmyšlenkovitě nalívám bourbon do skleničky. Tohle si žádá alkohol. Kopnu do sebe jednu skleničku a následně nalívám ještě jednu. Konečně se přemůžu natáhnout se pro telefon a vytočit číslo policie.

,,Tady policie Los Angeles." ozve se příjemný hlas mladé ženy.

,,Dobrý večer, chtěl bych nahlásit vraždu." polknu a v krku se mi vytvoří obrovský knedlík.

,,Vaše jméno a adresa?" poprosí mě. Chvíli mi trvá než ze sebe něco dostanu ale zvládnu to.

Zavěsím a čekám na jejich příjezd. Jsou tu rychle. Bzučákem je pouštím dovnitř. Otevírám dveře a pouštím strážníka dovnitř. Poprosím ho aby se posadil.

,,Dobrá takže co se stalo? Potřebuju přesné detaily toho co víte."

,,Má přítelkyně slyšela hluk od vedle a šla se podívat co se děje. Když jsem zaslechl ránu a její křik neváhal jsem a ihned běžel za ní."

,,Tedy vaši výpověď máme, ale potřebujeme i vaší přítelkyně." posledním slovem klesne jestli se nepřeslechl.

,,Ano přítelkyně, dojdu pro ni."

Docházím do ložnice. Tay leží zabalená v dekách.  Přicházím k ní. Políbím ji do vlasů.

,,Policie potřebuje tvoji výpověď. Bude to chvilka a pak si můžeš jít zase lehnout, slibuju."

Neochotně vstává. Pomáhám ji a držím ji za ruku.
Tvář má opuchlou od pláče. Snaží se usmát a já její snahu oceňuji.


Z POHLEDU TAYLOR


Nemám náladu na policii natož opakovat znovu ten hrůzný výjev dnešního večera.

Usedám naproti strážníkovi a ten si mě měří pohledem.
Znovu opakuji jak jsem zaslechla od sousedů hluk a hlasy...ovšem zbytek nedořeknu.

Na chodbu přichází muž v obleku a s kufříkem v ruce. Pohlédne mým směrem a já vím, že je to náš soused. Zavrtím se. Lukovi jsem neřekla kdo to byl v té rychlosti jsem se zmohla pouze na to, že to byl jakýsi muž. Tohle jsem zapomněla opomenout. To nejdůležitější.

,,Co se to tu děje?!" vykřikne.

Strážník vstane a kráčí směrem k muži. Netuší že to on je vrah.

,,Vy jste manžel kterému jsem volali, pan Martinez?"

,,A-ano. Já-já byl jsem zrovna ve své pracovní kanceláři a chystal se na odjezd na služební cestu, ale ihned jak jste mi volali jsem vyrazil sem." vykoktá.

,,Je mi to moc líto, ale vaši ženu někdo zavraždil, zatím víc nevíme, ale tělo bylo převezeno a snažíme se zjistit vše co je v našich silách." snaží se strážník říct co nejjemněji.

,,Dokončujeme výpověď vašich sousedů."

,,Jistě, jistě." pokrčí rameny a stírá si z očí falešné slzy. Nevěřím mu ani slovo, vím co udělal.

Chystám se doříct svoji výpověď o tom koho jsem viděla, ale Martinez mě probodne očima a zakýve hlavo na znamení nesouhlasu. V tu chvíli si uvědomím, že nemůžu říct pravdu. Stálo by mě to dost moná život, nebo Luka...vždyť ten chlap je nebezpečný.

,,Slečno Montgomeryová!" naléhá strážník. Lee tak se jmenuje přečtu na jeho odznaku.

Přeruší mě ze zamyšlení.

,,Já - omlouvám se. Stalo se to tak rychle...prostě jen rána a když jsem se podívala na zemi leželo tělo a nikdo tam nebyl." vyhrknu mou lež.

Neumím lhát, ale vypadá to, že to zabralo. Luke se mi podívá do očí a rty naznačí.

,,Proč?"

Neodpovím alespoň né hned.

,,Dobrá." povzdychne strážník Lee a loučí se s námi. Luke ho jde zdvořile doprovodit ke dveřím.

Martineze si vezou na policejní stanici. Zřejmě aby prokázal důkaz o tom, že byl vážně v práci.

Luke zabouchne dveře a jde přímým krokem ke mně.

,,Proč si lhala? Popsala si mi jak vypadal tak proč si to nenahlásila? Chtěl to vědět. Víš ty snad něco co já ne?!" zařve naštvaně.

,,Luku, byl to on. Byl to Martinez. Zabil vlastní manželku. Nemohla jsem to říct, ten chlap může být nebezpečný. Pokud vytáhl zbraň na ni pochybuju, že by mu dělalo potíž to samé zopakovat na nás."


New part :)
Comm&vote





Oblivion 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat