#bersenamitubagus No.4 - BodyRock "Ass Fire" Workout [Sharini]

40 0 0
                                    

Dalam entri lepas, Sharini ada berkongsikan salah satu senaman kesukaan beliau iaitu Bexlife (Tabata).
Dalam entri kali ini, beliau berbesar hati untuk berkongsikan sebuah lagi rejim senaman kesukaan beliau.

Website : www.bodyrock.tv this is my fav website for home workout.

Tapi sekarang macam banyak guna peralatan, walaupun ada juga beberapa yang guna bodyweight sebagai beban, dengan beberapa pergerakan boleh modified (ubah suai) ikut apa yang kita ada.

Bodyrock workout biasanya memakan masa sekitar 12 minit sahaja, set interval timer 50saat effort, 10saat rest, biasanya ada 3-4 workout, so kene ulang 4 or 3 rounds.

Antara contoh bodyrock workout adalah "Ass Fire" workout. Video untuk senaman ini boleh ditonton di sini.

Ass Fire Workout : (sila rujuk video, penerangan aku guna ayat yang aku faham sendiri hehe)

1. Prisoner Jump Squat - letak tangan di belakang kepala, jump & squat
2. Straight Abs - baring, bengkokkan lutut, gerak tangan untuk capai lutut
3. Reversed Push Up - dalam video guna alat, tapi boleh ubah suai kepada push up biasa
4. Step Up - turun naik kerusi/sofa

50 saat effort, 10 saat rest. 3 rounds. Total 12mins

Senang kan?

Sebenarnya banyak lagi simple, short but intense workout yang boleh korang buat, walaupun korang sibuk macam mana pun.. siapa cakap takde masa 12 min utk bersenam?

sebenarnya itu semua ALASAN yang kita bagi kat diri kita
tricks nyer, sarung je baju untuk w/o, terus on lappy, terus w/o hehe
DONT THINK, JUST DO IT!

Dulu pun aku rasa takde masa.. sebab majoriti workout perlu banyak masa
some says we need to w/o more than 30mins a day to loss fat. Not so true.
its the EFFORT you put through, not how much time you spend.
since i started back losing post-pregnancy weight, i've loss more than 10kg, just doing this kind of w/o

Sometimes I do w/o more than 45mins, especially during weekend. but that's it.
hari kerja memang buat yang ringkas2 macam ni saja.
ok itu sajer nak share. thanx for reading!

#TurunBeratBadan101Where stories live. Discover now