"Kelebek bir kez kanatlanınca,
bir daha tırtıl haline gelemez!"
Colin WILSON
Bu çılgın bilimsel konuşmalardan vazgeçip, tekrar ilk başladığımız yere, tatile dönelim ne dersiniz? Doğal olarak, sivrisinekler de bizimle birlikte olacak demektir bu! Üzgünüm ama düşmanımızı kovmak için, onunla yüzleşmek zorundayız. O yüzden, biraz daha sivrisineklerle vakit geçireceğiz bu bölümde.
Büyük umutlarla bir tatil planı yaptınız lâkin bu sinsi canavarların sizi ele geçirmesini istemiyorsunuz. O halde ne yapardınız?
Seçeneklere bir bakalım öncelikle;
- Sivrisinek ilacı alabilirsiniz.
- Meditasyon yaparak sivrisinekleri sevgiyle odadan kovmayı deneyebilirsiniz J
- Vücudunuza sivrisineklerin sevmedikleri bir koku ya da bir krem sürebilirsiniz.
- Sivrisinekleri koruma ve yardımlaşma derneğinde bir yakınınız varsa, onunla temasa geçip, bu yaz size uğramamalarını sağlayabilirsiniz.
- Odanıza, pencere açıkken bile sivrisineklerin içeriye girmesini engelleyecek bir sineklik takabilirsiniz.
Bana göre en mantıklı seçenek en son madde.
Eğer bir sineklik takarsanız, odanıza sivrisineklerin girmesini engellemiş olursunuz. Buna rağmen yine bir yerlerden içeriye adım atarlarsa, o zaman bir sinek ilacıyla onları öldürürsünüz. Baktınız ki; buna rağmen yine baş edemiyorsunuz, sivrisinekleri koruma derneğine bu konuda bir dilekçe yazabilirsiniz.
Sineklik fikri çok güzel... Böylece sinekler odanıza hiçbir şekilde girememiş olacaklar.
Biz bu sinekliklerden, neden bir tane de olumsuz düşüncelerimiz için takmıyoruz? Böylece daha o düşünceler bizim zihnimize ulaşmadan, hemen onları geri göndermiş oluruz. Bir sineklik temin etmek, sabaha kadar uykusuz kalmanızı, tatilinizi berbat bir şekilde geçirmenizi engelleyebilir.
Duygularımızın ve düşüncelerimizin önüne de, aynı bu mantıkla çalışan bir sineklik takabiliriz.
Bana göre, işe yaramayan olumsuz düşüncelerin, bir sinek vızıltısından hiçbir farkı yoktur. Uykunuzu kaçırır, canınızı sıkar ve tek bir işe yaramazlar.
Ne gerek var bütün bunları kendimize yaşatmaya? Bir önceki bölümde, gerçeğin sadece zihnimizde var olduğundan söz etmiştik. Bakalım gerçekten de öyle mi? Bir şeyler yaşıyoruz ve sonra bitiyor. Gerçekte olup biten sadece bu! Sonra bu durum, bizim zihnimizde hâlâ aynı yoğunlukta yaşanmaya devam ediyor.
Hayatın zorluklarının, yaşamda karşımıza çıkan güç durumların elbette farkındayım. Zaman zaman hepimizin karşılaştığı bir takım aksilikler, üzücü durumlar başımıza gelebiliyor. Fakat bunlar bir zaman sonra artık tamamen bitmiş oluyor. Elbette ki, yaşam yolculuğumuz boyunca, dönüp hatırlayabileceğimiz çok trajik durumlar da yaşamış olabiliyoruz. Bununla birlikte, hayat devam ediyor ve biz değiştiremeyeceğimiz bazı yaşanmışlıklara üzülürken, önümüzde bizi bekleyen diğer olasılıkları göz ardı ediyoruz.
İşte bu nedenle şundan kesinlikle emin olabilirsiniz ki...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mutsuz Olmak Günahtır - (Raflarda)
Non-FictionBu kitap, Mustafa Çay'ın yıllardır çok satan kitabı Mutsuz Olmak Günahtır'ın kısa bir özetidir. Hikayenin tamamını içeren basılı kitabı, tüm kitapçılardan ve internet satış sitelerinden temin edebilirsiniz. Kitabın Arka Kapak Yazısı: Mutsuz Olmak...