Dün akşam ne yaptın?
-Çok uzun zaman oldu, hatırlamıyorum.
Bu akşam ne yapacaksın?
-O kadar uzun vadeli plan yapmam!
Casablanca Filminden
"Nasıl olsa çok zamanım var"
"Yarın başlarım"
"İki günde hallederim ben onu"
"Şimdi kim kalkıp oraya gidecek?
"Tamam, söz veriyorum halledeceğim"
"Sen onu bana bırak"
Listeyi sabaha kadar yazsak bitiremeyiz. Bunları sizin için, Yitik Düşler Mezarlığı'ndan topladım. Bu sözler, bazı hayallerin ölmeden önce son kez şahit olduğu konuşmalardır.
Yarınları beklemek, hayallerinizin üzerine kezzap dökmek demektir. Doğanın bir ahengi vardır ve o kusursuz işleyiş planında tek bir şey bile yarına bırakılırsa gezegenimiz yok olur.
Güneş her gün doğmaktan sıkılsa ve sadece ama sadece bir gün "Doğum izniJ" kullansa ne olurdu? Herhalde hepimiz bir çeyrek altın yaptırıp ziyaretine giderdik...
Arılar bir günlüğüne uyusalar, kâinattaki bütün denge bozulurdu. Ay dedemiz sadece bir günlüğüne Jüpiter'e bayram ziyaretine gitseydi, denizler taşar, depremlerle dünya sallanır ve hepimiz yok olurduk.
Kâinattaki işleyiş, bir şeyleri erteleme sistemi üzerine kurulmamış anlaşılan. Bırakın günleri, saniyelik gecikmeler bile söz konusu değildir burada. Sistem saat gibi çalışır. Tıpkı bizlerde olduğu gibi... Eğer gezegenimiz, "Bugün git yarın gel" felsefesiyle çalışıyor olsaydı, giderdik ama tekrar geri gelemezdik.
Bizler de kendi gezegenimizi yönetirken aynı titizlikte, aynı zamanlamada ve aynı uyum içinde davranırsak, tıpkı dünyanın işleyişi gibi muazzam bir hayata kavuşmuş olacağız.
Ertelemek, rahatımıza çok düşkün olmakla eş anlamlıdır. Kalkıp o şeyi yapmak, rahatımızı bozacağı için oturup dinlenmeyi, uyumayı bekleriz. Elbette bu esnada zaman ve fırsatlar ellerimizden akıp gider.
Kimsenin size acımasına ve başarısızlıklarınızı dilden dile anlatmalarına izin vermeyin. Başarısızlıklarınız bile ilham versin. Başarısız olduğunuzda bile, "Sonuna kadar ter döktüm ama olmadı" diyecek cesareti ve rahatlığı gösterin.
Birileri karşınıza çıkıp hayallerinizle kahkahalar eşliğinde dalga geçiyorsa, onlara kiminle dalga geçtiklerini göstermenin zamanı gelmiştir.
Hadi o zaman, gösterin onlara gününü...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mutsuz Olmak Günahtır - (Raflarda)
Non-FictionBu kitap, Mustafa Çay'ın yıllardır çok satan kitabı Mutsuz Olmak Günahtır'ın kısa bir özetidir. Hikayenin tamamını içeren basılı kitabı, tüm kitapçılardan ve internet satış sitelerinden temin edebilirsiniz. Kitabın Arka Kapak Yazısı: Mutsuz Olmak...