Ben olmasaydım,
O bir fikir olarak kalacaktı.
Kötü ve Güzel Filminden
Bu kitap, iki parça halinde ve 16 gün boyunca, günde 15 saat süren bir çalışmayla, toplam 240 saatte yazıldı. 26 Aralık 2010'da Uzungöl 'de başlayan yolculuk, 22 Şubat 2011'de yine Uzungöl 'de bitti.
Odamdan dışarıya sadece kahvaltı ve akşam yemeği için çıktım. Kahvaltıda her sabah aynı şeyleri yedim; peynir, zeytin, reçel ve üç bardak çay. Bunlar hiç değişmedi. Tabaktaki salamlara dokunmadım. Kahvaltıda on beş dakika boyunca her sabah bir müzik kanalındaki video klipleri izledim. Bana ne malzemeler çıktı tahmin edemezsiniz.
On altı gün boyunca her akşam "Mıhlama" ve "Saç kavurma" yedim. Artık beni gördükleri anda siparişimi söylememe bile gerek kalmıyordu. İnsanların benim arkamdan, "Bu adam tek başına ne yapıyor burada?", "Kitap yazıyormuş" gibi sözlerine kulak misafiri oldum.
Masamın üstünde yirmiden fazla kitap, bir sürü not kâğıdı, hedeflerimle ilgili resimler ve günlük planlarımı yazdığım "post-it"'ler vardı. Eşimle yaptığım konuşmalar dışında, telefonu neredeyse hiç kullanmadım.
"Goodnight Moon", "Malaguena Salerosa" ve "Lonely Shepherd" şarkılarını herhalde beş yüz defadan fazla dinlemişimdir.
Her gün aynı rutin programa uydum. Bazı günler yetmiş sayfa yazdım, bazı günler on beş ya da yirmi sayfayı geçemedim. Zorlandığım anlarda yazmayı bıraktım ve Uzungöl manzarasını seyrettim.
Yeni yılda, ailemden uzakta, buradaydım. Kitabı yazmaya bir gün ara verdim ve günübirlik "Sümela Manastırı" gezisine çıktım. Hayatımda gördüğüm en muhteşem yerdi ve bana kitabımla ilgili büyük bir enerji aşıladı.
Her ne kadar son günlerde, "Getur oni" gibi cümleler kurmaya başlamış olsam da, Karadeniz hem bana, hem de kitabıma çok iyi geldiJ
Böylece bu serüveni bitirmenin üzüntüsünü yaşarken, sizlerle buluşacak olmanın heyecanı da başlamış oldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mutsuz Olmak Günahtır - (Raflarda)
Non-FictionBu kitap, Mustafa Çay'ın yıllardır çok satan kitabı Mutsuz Olmak Günahtır'ın kısa bir özetidir. Hikayenin tamamını içeren basılı kitabı, tüm kitapçılardan ve internet satış sitelerinden temin edebilirsiniz. Kitabın Arka Kapak Yazısı: Mutsuz Olmak...