Bana sadece beni sevdiğini söyle.
Mutlaka sevmen gerekmez.
The Bachelor Party Filminden
İşte en büyük düşmanlarımızdan biri daha karşımızda... Kendimize olan güvenimizi yavaş yavaş elimizden alan ve bizi diğer insanlara bağımlı kılan bir canavar...
Neden başkalarının onayını alma gereği duyarız? Çünkü o konuda kendimize güvenimiz yoktur. Elbette bazı konularda başkalarının onayına ve bilgisine ihtiyacımız var. Hastalığımızla ilgili olarak doktorumuzun görüşünü dinlemeliyiz ya da araba kullanmayı öğrenirken belli konularda eğitmenimizin onayını almak isteyebiliriz.
Ama bunu abartırsak ve her konuda insanların görüşünü alma gereği duyarsak, bir yerde elimiz kolumuz bağlı bir şekilde kilitleniriz.
O zaman hayatımızı biz değil de, sanki eline bizim kumandamızı geçirmiş olan başkaları yönetiyor olur. Bu en büyük tuzaklardan biridir.
İnsanların onayını, yeni bir şey öğrenirken, çok kararsız kaldığımız anlarda ya da nadiren başka diğer durumlarda alabiliriz.
Ama ben, aldığı maaşın neredeyse tamamını falcılara yatıran, falcılar ya da astrologlar ne derse ona göre yaşayan, tırnağını kesme zamanını bile Mars'ın hareketlerine ya da falcısının onayına göre belirleyen insanlar tanıyorum. Böyle yaşamak insanı bir zaman sonra, düşünemeyen, kendi kendine karar veremeyen bir ruh haline sürükler. Bu da, bizim hiç istemediğimiz bir şeydir. Çoğu insanın içinde bulunduğu mutsuzluğun sebebi budur işte.
Bununla ilgili aklıma müthiş fikirler geliyor. Bir "İnsanları Onaylama Merkezi" açmayı düşünüyorum. İnsanlar randevu alarak gelecekler buraya ve müşteri hizmetleri yetkililerimiz kişileri sıcak bir çay eşliğinde dinleyecek.
"Kocam hayvanın teki değil mi?"
"Evet efendim, kesinlikle öyle... Olmaz olsun böyle koca"
"Ben haklıyım değil mi?"
"Haklı olmak ne demek, siz bir haklılık abidesisiniz..."
"Bir daha söyle..." "Abide..." "Bir daha..."
"Ne olmuş canım kafasına tavayla vurduysam. O da kumandayı bana verseydi öyle değil mi ama?"
"Az bile yapmışsınız efendim, keşke kezzap da dökseydiniz..."
İşte böyle bir hayalim var benim. Bunun tüm dünyada zincirlerini oluşturmayı düşünüyorum.
Mustafa Çay Haklı Olma Merkezi TM
İnsanlar bu merkeze burunlarından soluyarak gelecekler, sonrasında ise gülücükler saçarak ayrılacaklar. "Oh... Haklı çıktım, onayımı da aldım... Kim tutar beni... Sefam olsun... Ohhhh"
Sizi de merkezimize mutlaka bekliyoruz. Burada her konuda haklı çıkacağınızdan ve onaylanacağınızdan emin olabilirsiniz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mutsuz Olmak Günahtır - (Raflarda)
Non-FictionBu kitap, Mustafa Çay'ın yıllardır çok satan kitabı Mutsuz Olmak Günahtır'ın kısa bir özetidir. Hikayenin tamamını içeren basılı kitabı, tüm kitapçılardan ve internet satış sitelerinden temin edebilirsiniz. Kitabın Arka Kapak Yazısı: Mutsuz Olmak...