Kendine Acımak

286 55 10
                                    

Benim yerimde olsaydın kedicik,

Benim yerimde olmak istemezdin.

Beş Şehir Filminden



Dünyanın neredeyse her yerinde, acı odaklı bir yaşam hüküm sürüyor. Bazen birileri bize acıyor, bazen de biz birilerine acıyoruz. Fakat hiçbirisi, bizim kendimize acıyor olmamız kadar ağır bedeller ödetmiyor.

Kendine acımak demek, kendi öz benliğini ayaklar altına almak demektir. "Ben bir işe yaramıyorum ve bu dünyada gereksiz yere bulunuyorum" anlamına gelir bu. Böylesi bir bakış açısı, o kişinin etrafı çiçek bahçeleriyle ve türlü türlü güzelliklerle bile dolsa, yaşamda kendisine bir yer edinememesine sebep olur.

Kendine acımak, bizim genetik programlarımıza aykırıdır. Sonradan öğrendiğimiz bir şeydir bu. Bir insanın kendine acıması için hiçbir gerekçe olamaz! Aklınıza gelebilecek hemen her türlü felakete maruz kalıp yine de kendine acımayı reddeden insanlarla doludur tarih sahnesi.

Neden dolayı kendinize acıyorsunuz? Paranız mı yok? Parası olmayan ama kendi çabasıyla bu engeli aşan on binlerce örnek bulabilirsiniz.

Kendinize acımayı reddedin! Bu kararınıza sıkı bir şekilde sahip çıkın. Bu yaşam sizin ve siz mutlu olmayı hak ediyorsunuz. Kendinize acımakla, hakkınız olan bu mutluluğu elinize alamazsınız. Kimse de gelip size mutluluğu, altın bir tepside sunmaz.

Siz gideceksiniz ve mutluluk hakkınızı yaşamdan, söke söke alacaksınız. Bir daha kendinizi, acıma duygusu içinde bulursanız, yüzünüze sert bir tokat atın! Bunu gerçekten yapın.

Çünkü o tokadı siz atmazsanız, hayat sizin yerinize çok daha sert bir şekilde atacaktır... Emin olabilirsiniz... 


Mutsuz Olmak Günahtır - (Raflarda)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin