Beklenti Yasası

217 52 12
                                    

Bu senin anlamadığın bir dünya

Ve insan hep anlamadığından korkar...

Batman Başlıyor Filminden


Bu yasa, "Aklıma gelen başıma geldi" yasası, "...an, çomağı hazırla" yasası, "Ay, içimde bir sıkıntı var" yasası ve "Çok güldük, ağlayacağız" yasası ile hemen hemen aynıdır.

Hangi tür beklenti içinde olursak, o beklentilere uygun sonuçlarla karşılaşacağımız kesindir.

Fal baktıran insanlar da, bu yasayı farkında olmadan kullanırlar. Falda söylenenlerin büyük çoğunluğu gerçekten de olur. Ama falcı geleceği gördüğü için değil, fal baktıran kişi öyle bir beklenti içine girdiği için. Diyelim falcı; "Üç vakte kadar yemek yiyeceksin" dedi. Sonra da fal baktıran kişi teşekkür edip ayrıldı. Kafasında sürekli bu düşünce, "Üç vakte kadar yemek yiyeceksin." Neyse, kuafördü, manikürdü derken, bir de kendisini ne yaparken görsün? Oturmuş ve yemek yiyor... Aman Allah'ım. Hemen telefona sarılıp, "Kız Perihan, gördün mü bak söylediği çıktı. Ne yapsam beğenirsin, yemek yiyorummmm kızz"

Bir gün eşim, tavsiye üzerine bir falcıya gitti. Falcı eşime birçok kehanette bulundu. Bunların hepsi de güzel şeylerdi. "İçinde kocaman bir sıkıntı var" diyen falcılardan değildi. Hatta eşim geldikten sonra kendisini çok iyi hissetmişti. Ama sonlara doğru eşime, "Kocanızı gelecekte çok büyük fırsatlar bekliyor. Ama aynı zamanda büyük bir tehlike atlatacak. Bir gün bordo bir arabayla yolculuk ederken araba bir uçurumun kenarında kaza yapacak. Ama eşiniz burnu bile kanamadan kurtulacak" dedi.

Bu olaydan sonra da bizi çok güzel günlerin beklediğini ekledi. O andan sonra eşim, beni bir an bile yalnız bırakmadı. Onun yanında değilken eğer bir araca binersem hemen arabanın rengini sordu aylarca. Hem benim için hem de onun için öylesine sinir bozucu bir beklenti oluşmuştu ki... Yolda bordo renkli bir araba gördüğümüzde hemen birbirimizin gözlerine bakıyorduk. Farkında bile olmadan ikimiz de etkilenmiştik!

Sonra günün birinde buna bir son vermek istedik ve konuyu sonsuza dek kapatma kararı aldık.

İşte beklenti yasası böylesine tehlikeli olabiliyor bazen. Eğer o korkularla birlikte bordo bir arabaya binmiş olsaydım, araba kaza yapmayacakken bile bu düşüncelerle bir kazaya sebep olabilirdim.

Beklenti yasası hem inanılmaz derecede işimize yarar hem de hayatımızı altüst edebilir. Ömrünün tamamını, bir falcının söylediği kehaneti bekleyerek geçiren bir insan düşünün...

Gelecekte nelerle karşılaşacağımızı bilmek çok can sıkıcı olabilir. Ama "Beklenti Yasası" bu noktada devreye girer. Çünkü beklentiler, gelecekte ne olacağını bilmesek bile, bizi iyi ya da kötü anlamda etkileyebilir.

Sınavı düşünüp kaygılanan bir öğrenci, bu yasayı kullanıyordur farkında bile olmadan.

Komşusunun evliliğine bakıp evlenmekten korkan bir genç bayan ya da erkek, yine kötü bir beklentiyle kendi evliliğinin temellerini atıyordur.

Daha güne başladığınız an, karşılaşabileceğiniz olası aksilikleri düşünmek, beklenti yasasını tam gaz kullanmak demektir.

Bütün bunlara ek olarak, doğru kullanıldığı zaman beklenti yasası hayat değiştirir. Eğer beklentileriniz her zaman yapıcı bir biçimde şekillendirilmişse, gelecekte nelerle karşılaşacağınız çok da kehanet olmayacaktır. Hani derler ya, "Çarşambanın gelişi perşembeden bellidir" diye. Yoksa tam tersi miydi? Neyse siz anladınız ne demek istediğimi. İşte beklentilerimiz söz konusu olduğunda, gelecekte nerede olacağımız, bugün neler yaptığımıza direk olarak bağlıdır.

Otobüse binmeden önce elinizdeki bileti iyice kontrol edin. Çünkü otobüsten indikten sonra, tam olarak orada olacaksınız. Sonra oturup ağlamak, yerlerde tepinmek yok! Kimse size zorla o bileti kesmedi.

Sayın yolcularımız, kaptanınız konuşuyor... Keyifli bir yolculuk geçirmenizi diler, inerken eşyalarınızı unutmayınızJ

Bu son cümleyi, belki de hep bana denk gelen bir diyalogdan esinlenerek yazdım.

Şu ana kadar yaptığım hemen hemen bütün otobüs yolculuklarında, aynen böyle cümleler denk geldi bana. Türkçe sınavlarında sorulan anlatım bozukluğu soruları için mükemmel birer örnek olabilecek türden diyaloglar...

"Sayın yolcularımız; firmamız olarak iyi yolculuklar diler, mola yerlerimizde molalayabileceğinizi bildirir, inerken değerli eşyalarınızı yanınıza alın"

"Sayın konuklarımız; yarım saat mola vereceğimiz "Öz Klima" dinlenme tesislerine gelmiş bulunurken, inerken değerli eşyalarınızı unutmamanızı hatırlatır, iyi yolculuklar"

"Kıymetli misafirlerimiz; firmamız olaraktan yolculuğunuzun keyifli mola yerlerine dinlenme tesisi olarak duracağımızı firmamız eşyalarınızı değerliyken yanınıza alın lütfen kaybolursa firmamız olarak sorumluluk almayacağımızı bildirir mola yerine geldik"

Artık mikrofon korkusu mudur, yoksa az kitap okumanın getirdiği eksik kelime dağarcığı mıdır nedir bilemiyorum.

Sayın okurlarımız, "Mutsuz Olmak Günahtır" kitabını okuduğunuz için teşekkür eder, saygı, sevgi, Allah ne verdiyse sunarız... 

Mutsuz Olmak Günahtır - (Raflarda)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin