19. Bölüm "Söz Vermiştin"

1.4K 99 15
                                    

Multimedia: Ateş'in mütüşlü biosu
Kağan kardeşler toplanmışlar, itiraf ediyorlardı her şeylerini birbirlerine.

Kültigin yutkundu. Nasıl yapardı ki, nasıl çiğnerdi İlbilge'ye verdiği sözü? İlbilge 5, kendisi 12 yaşındayken söz vermişti İlbilge'ye; 'Kalbimde senden ve annemden başka hiçbir kadına yer yok.' demişti. Ama sözünü tutamamış ve Ateş'e âşık olmuştu. Vicdan azabı çekecekti ama çok seviyordu işte. Ateş'in yeşil denizindeki sarı fırtınada boğulmuştu. Köpek gibi seviyordu be.

Bumin ise kasılmıştı. O Su'yu o kadar güzel severken kardeşlerinin ona karşı çıkmasından korkuyordu. Bumin Su'nun okyanusundaki dalgalara düşmüştü. Çok güzel seviyordu Su'yu. O ağlayınca tam solundan bir şey kopuyordu. Okyanusundaki balıklar ölüyordu. Güldüğündeyse o bembeyaz dişleri ortaya çıkıyordu. Kocaman gülümsüyordu ve Bumin onun en küçük zerresine âşık oluyordu.

Bilge Toprak'a gömülmüştü. Onu sevmek ölüm gibiydi sanki. Lacivert gözleri gece gibiydi. Gecenin karanlığından korkuyordu ama çok seviyordu. Gözünden akan her bir damla yaş sanki onun kalbine hançer saplıyordu. Bilge Toprak'a ayının balına bağlılığı kadar âşıktı.

"Çok seviyorum. Böyle baya baya yani. Köpek gibi seviyorum abi. Çok seviyorum." dedi Kültigin.

Bumin ve Bilge anında ona odaklandıklarında bu konuşma oradan tamamen şansen geçen İlbilge'nin de ilgisini çekmişti.

İlbilge yavaşça kapının arkasındaki yerini aldı. Korkmuştu. Kültigin abisi ona verdiği sözü tutmamış mıydı yani? Onu ezip geçmiş miydi? Bu düşünceler bile İlbilge'nin canının yanmasına sebep olurken yutkunup abisinin devam etmesini bekledi.

"Kimi?" diye sordu Bilge çatılmış kaşlarıyla. Kültigin ise yutkunmuştu. Kendisini hiç bu kadar aciz hissetmemişti. Ama söylemeliydi. Değil mi?

"Ateş'i."

İlbilge kendini daha fazla tutamadan hıçkırdı. Kültigin anında arkasına döndüğünde İlbilge eliyle ağzını kapatmış hıçkırarak ağlıyordu.

"Abiciğim?" dediğinde İlbilge koşarak gelip abisinin kaslı kollarına vurmaya başladı.

Abisi sözünü tutmamıştı işte! Kalbini annesi ve kendisinden başka birine daha vermişti. Hani sadece onu ve annesini sevecekti? Neden şimdi bir de Ateş ablasını seviyordu? O çok güvendiği abisi İlbilge'ye yalan mı söylemişti yoksa?

"Yalancısın sen! Koca bir yalancısın! Bana söz vermiştin. Ben daha 5 yaşımdayken söz vermiştin. Başka birini sevmeyecektin hani? Neden şimdi Ateş ablamı seviyorsun? Neden beni kandırdın?" diye bağırdı İlbilge hıçkırıklarının arasında.

Kültigin gözlerini kapatıp yutkundu. Haklıydı kardeşi. Sonuna kadar da haklıydı. Ama şu siktiğinin kalbi seviyordu. Söz geçiremiyordu ki oraya. Elinde olsa kalbini çıkartacak İlbilge'ye verecekti ama olmuyordu işte!

"Susma. Cevap ver." dedi İlbilge abisinin omzuna bir yumruk daha geçirirken.
"Seviyor ulan seviyor! Çok seviyor! Ben değil şu siktiğimin kalbi seviyor! Ben sevsem bir anamı bir seni severim. Ama şu keraneci manda gitti Ateş'i sevdi. Eşek gibi sevdi yolunda köpek oldu çok sevdi!"

Abisinin bu çıkışını beklemeyen İlbilge irkildi. 'Bu kadar mı seviyor Ateş ablamı?' diye düşündü. Çok olmamıştı, iki ay önce başlamıştı işe Ateş ablası. Ama çok sevmişti abisi. Çok. Ama sözünü tutmamıştı, ona yalan söylemişti. Onu kandırmıştı!

Bilge şok içinde kafasını Bumin'e çevirdi. Bumin ise yumruklarını sıkmış mal mal karşıya bakıyordu. 'Çocukken ne güzeldi, hepimiz maldık.' diye düşündü Bumin. 'Biz küçükken uçaklara el sallayan gerizekalılardık.' diye düşündü Bilge. Şimdi ikisi de çocukluklarına gitmek istiyordu.

"Su mu?" diye mırıldandı Bilge kolunu Bumin'e atarak. Bumin de gülüp kolunu Bilge'ye attı.
"Su."

Bilge güldü.
"Toprak?" diyen Bumin'i onayladı.
"Toprak."
*****
İlbilge kendi dışarı attığında arkasından da abisi yetişti. Kültigin pişman olmuştu. Dilini koalalar ponçirseydi de 'Ateş'i seviyorum' demeseydi. Ama demişti işte bir kere. Laf ağızdan bir kere çıkıyordu.

İlbilge çok kızgındı abisine. Kalbini birine kaptırdığı için çok kızgındı. Sözünü tutmadığı için çok kızıyordu ona. Sinirliydi. Çok hem de. Ama abisi... Aşık olmuştu!

"Çok mu kızdın bana?" dedi Kültigin çatallaşmış sesiyle.
"Bir de soruyor yahu! Tabi ki kızdım! Bana yalan söyledin sen!" dediğinde Kültigin yumruklarını sıktı.
"Yalan söyemedim ben sana." dediğinde İlbilge hıçkırdı.
"O yüzden mi Ateş ablama aşıksın?" dedi İlbilge alayla.
"Ulan nereden bileyim bu kadar seveceğimi!" dedi Kültigin bağırarak.

Ateş de Kültiginlere gidiyordu. Ateş'in geldiği sıralar susmuşlardı ikiside de. Fakat üçü de habersizdi çatıdaki keskin nişancıdan. Biri vurulacaktı, ölüm kaçınılmazdı.

Bilirem. Çok kısaydı. Ama 20. bölümle bomba gibi dönüş yapacağız! Lan 1,9 Bin kişi olmuşuz ponçirellar! Ama hiç yorum ya da oy kullanmıyorsunuz (üzdün beni manda yavrum) çok darıldım.
Sizi çoh sefirem skfşskf

Limon Çiçeği'mHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin