Släpp aldrig taget

7.1K 228 110
                                    

Okej. Låt mig erkänna något, för det är väldigt viktigt: jag har aldrig varit särskilt duktig på matte. I sjuan fick jag underkänt på hälften av alla proven och i början av gymnasiet satt jag som ett frågetecken och stirrade på tavlan. Bara för att jag bär glasögon gör det inte mig till automatiskt smart. Tro mig, om det var sant skulle jag bli överlycklig.

Men jag behöver inte vara ett snille för att veta att oddsen att en sjuttonårig, något berusad och vettskrämd kille gör inbrott i min källare under en stormig natt inte är särskilt stor. Faktum är att det är en sån liten odds att det inte bör hända. Men guess what? Det hände. Vem som fick städa upp röran? Jo, jag.

Denna sjuttonåriga kille förändrade mitt liv. Både till det bättre och det sämre. Det är konstigt, eller hur? Att en enda person kan ändra så mycket. Men det var vad han gjorde. Han med blodiga knogar och piercing i läppen. Han som smög ut under natten och dök inte upp förrän i gryningen. Han som dolde farliga, motbjudande hemligheter under det där självsäkra leendet. Han förändrade precis allting.

Men vem var han? Och var kom han ifrån? De frågorna låg brinnande i huvudet på mig. De hindrade mig från att äta, tänka, sova. Och det, blandat med min nyfikenhet, fick mig att lära känna den pojke på sjutton år med alla hemligheter.

Och inte bara det. Det värsta av allt drabbade mig: Jag blev förälskad

I någon som inte kunde älska tillbaka...

***
Um... Well, Hello på er! I am back!

Så um, detta är då min nya bok som jag tänkte börja skriva här. Om ni vill läsa den såklart. Klyschig romance som alltid med mina böcker (😉)


***

VARNING: Denna berättelse innehåller våld, sex, sprit, misshandel och annat som kan anses som stötande eller störande. Läs berättelsen på egen risk!

Släpp aldrig taget Where stories live. Discover now