Hoofdstuk 34

4.2K 241 90
                                    

Hallo!

Slecht nieuws, of juist goed nieuws. 

We zijn bijna aan het einde van het boek. Ik weet niet hoeveel ik er nog ga schrijven maar ik denk 2 hoofdstukken. Er zijn nog een paar dingen die verheldering moeten.

Dus.....

Veel lees plezier!

_____________________________________________________________________________

'Wat!?' Roept pap als hij van zijn stoel springt. Ik denk dat het toch iets anders is om het te horen dan te weten. Want ik heb Noah en pap gehoord hierover.

Sinds een week doen die twee raar. En dan bedoel ik niet het soort raar wat Noah eerst deed. Ik weet niet waarom pap het dacht maar hij had het goed.

'Hoe...?' Vraagt hij met een wit gezicht. Hij kijkt naar Noah en Mandy die angstig uit hun ogen kijken. Ik snap het wel, het is ook moeilijk om je vader/schoonvader te vertellen dat je een baby onderweg hebt.

'Het spijt mij...' Hoor ik Noah met een piepende stem zeggen voordat pap ons allemaal uit de keuken duwt. Samen met Dex en Liam loop ik naar Ethan die er veel beter uit ziet.

We lopen naar boven om ze zoveel mogelijk privacy te geven. Dex rent meteen naar zijn kamer, hij heeft geen idee wat er allemaal gebeurt. Liam daar en tegen weet wel wat er gebeurt. Hij kijkt ons met open mond aan.

'Waarom is papa zo boos?' Vraagt hij aan mij. Ik kijk kort naar Ethan die ik zo graag een knuffel wil geven. Ik besluit dat dit niet het ideale moment is en geef Liam zijn antwoord.

'Omdat het een hele verantwoordelijkheid is om een baby te hebben. Het is moeilijk te snappen maar-'

'Het is niet zo moeilijk hoor, ze hebben gewoon geen condom gebruikt.'

En daaaaaaaar is de oude Ethan weer!

Ik geef hem een stomp in zijn buik. Hij houdt zich stil als ik Liam vertel waarom pap zo reageerde. Ik vertel hem kort in Jip en Janneke taal wat ze hebben gedaan en hoeveel geld het kost.

'Ieuwl!' Roept Liam. 'Ik ga naar Thijs!' Hij stormt de trap af en nadat hij zijn jas heeft gepakt verdwijnt hij achter de deur.

En dan staan Ethan en ik alleen in de hal, voor mijn deur.

'Toen ik 13 was had ik alle meiden al om mij heen...' Schept Ethan op die naast mij staat. Ik kijk omhoog met gespleten ogen. Ethan haalt zijn brede schouders op en geeft mij een betoverende lach. 'Wat?'

'Jij bent maagd idioot.' Ik loop mijn kamer binnen. Ik weet eigenlijk niet of hij maagd is. We hebben het er nooit over gehad en ik durf het ook niet te vragen, helemaal nu niet.

Hoe raar zou het lijken dat ik vraag of hij maagd is terwijl ik weet dat hij verliefd op mij is en ik op hem.

Ik hoor zijn voetstappen achter mij. Ik loop naar mijn bank en plof daar neer. Zodra ik zit zie ik hem nerveus voor het bed staan. 'Hoe gaat het?' Vraag ik. Hij doet zijn handen in zijn broekzakken en kijkt naar de grond.

'Wel goed.' Ik merk aan zijn toon dat hij er niet over wil praten. 'Wil je nog slapen of zullen we een film kijken?'

'Uhm. Vind je het erg als ik met Dex ga spelen?' Hij kijkt zenuwachtig achter zich om en kijkt dan nerveus naar mij. Ik zie in zijn blauwe ogen dat hij niet goed weet wat hij moet doen. Zijn houding verraad het ook al.

Ik knik en hij loopt meteen uit mijn slaapkamer. Verward blijf ik achter.

Hij kan niet goed slapen door mij en nu wil hij niet bij mij zijn? Wat heeft hij?

My BFF the playerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu