ESARET

125 17 1
                                    

@Yunuseren35   ile yaptığımız röportaj.   Biraz gecikti ama affola. Keyifli okumalar. 

#Öncelikle sizi tanıyalım.

Adım Yunus. 25 yaşındayım. İzmir ' de yaşıyorum ve özel bir şirkette makina operatörlüğü yapıyorum.

#Yazmaya nasıl başladınız?

İlköğretim yıllarımda katıldığım kompozisyon yarışmalarındaki birinciliğim kalemimin güçlü olduğuna işaret oldu. Daha sonraları sosyal medya üzerinden şiirlerime, sözlerime tevafuk gelen takipçilerimin ve gerçek hayattaki yakınlarımın diretmelerinin mukabelesinde ESARET adlı hikayem ile bana göre yazarlığa giden yolun başlangıç noktası olan wattpad uygulamasındaki yerimi aldım. Hayırlısı..

#İlham kaynağınız nedir?

İslamiyetin felsefesi ve tabiatın ahengi benim her daim ilham alabileceğim harikulade bir olguya sahip.

#Yazarken önceden planlar mısınız?

Bana göre önceden planlamak mantık işi. Ama sahil boyunca sıralanmış kayalıkların üstünde otururken veya bir vapur seyahatinde martılara simit atarken ansızın yüreğinde ilhamların dans etmesi..  İşte bu gönül işi. Ben seçimimi sürekli gönlümden yana kullandım dolayısıyla önceleri planlamayı hiç tercih etmedim. Zira bana göre duygu ile mantık aynı gemide barınmaz.

#Peki ilham gelirse hemen not alır mısınız?

Muhakkak not alırım. Kalemime güvenecek kadar güçlü bir cesarete sahip olabilirim fakat nasılsa unutmam mantığı ile ambiyansın yarattığı duygusal yüklememi bilincimin itibarsız kollarına bırakacak kadar cesaretli değilim.

#Wattpad ile nasıl tanıştınız?

Şiirlerimi yakından takip eden bayan arkadaşımın ve kuzenimin söz konusu uygulamayı keşfetmeleri sonrasında beni de davet etmeleri üzerine uygulamaya icabet ettim. Çokta memnunum. Güzel sadakat ve vefa bağlarının hasıl olabileceği örnek bir sosyal alan olmuş.

#Yazdığınız kitaptan bahseder misiniz?

Yaşamımın her saniyesinde doğu kültürü ile yetiştirilmişliğin zihniyetimde oluşturduğu mağduruyeti yaşadım. Bu sebebi gaye ile töre olgusunu sadece kendi emellerine gerekçe olarak akseden zihniyetlere inat, doğu coğrafyasında halen uygulanılmasına devam edilen en acımasız kaidelerden biri olan töre cinayetine yer verdim. Umarım İslam ' ın gereksinimlerini rehber edinen muhafazakar bir karakterin bakış açısı ile yapılan acımasızlıklara toplum içerisinde farkındalık yaratabilirim. Hedefim tam olarak bu.

#Diğer wattpad kitaplarından oldukça farklı duruyor. Açıkçası merak uyandırdı bende..
Okurlarınızla aranız nasıl?

Evet kitabımın içeriğiyle ilgili birkaç okuyucumda değişik bir tarz olduğu fikrini beyan etti. Merak uyandırdı demiştiniz. Aslında bu merakınıza hitaben kitabımı okumanızı size de tavsiye etmek isterdim. Fakat iyisiyle kötüsüyle her arkadaşın kitabımı oku gibisinden diretmeleri beni herkese karşı bu önerimden soyutlaştırdı. Uygulamadaki en büyük talihsizliklerimden biri de ortalama iki bin tane takipçisiyle sahip olduğum facebook hesabımdan sadece üç kişinin wattpad uygulamasını kullanıyor olmasıydı. Ama ben yine de malının kalitesine güvenipte farklı satış politikalarına başvurmaya gerek duymayan sarraf misali reklamsız olarak kitabımın güzel yerlere gelmesini bekleyeceğim. Bir kitapta okumuştum. İyiler her zaman kazanırmış.

#Eleştirilere açık mısınız?

Wattpad de yapmış olduğum eleştirilerin mukabesinde çoğu yazarlarımızdan ciddi anlamda kırıcı sözler işittim. Oysa ki bana göre bir liderin başarılı olabilmesi için kendisine en az kendisi kadar güçlü bir muhalefetin olması gerekir. Güzel diyerek teşekkür etmek yerine yazar adaylarımızın zaafiyetlerini tecelli etmemiz memleketimize yeni, başarılı yazarlar kazandıracağı kanaatindeyim.

#Wattpad harici içinize işleyen kitap hangisi? Ve en beğendiğiniz yazar kim?

Uygulama haricinde en beğendiğim eser, kişinin kendi hatalarını iç dünyasında muhakeme etmesine intikal ettiren ve içinde son derece hüzün dolu sahneler barındıran Canan Tan ' ın Piraye adlı çalışmasıydı. Öte yandan memleketimin en mütevazi yazarı olan Sabahattin Ali ' yi çok beğeniyorum. Psikolojik-edebiyat üzerine yazdığı tüm çalışmalarını beğenerek okudum. Ama hiçbir zaman kendisini ideol olarak görmedim. Çünkü onun kalemine rakip olabilmek her insanın harcı değil. Bu vesile ile ülkemin en ince ruhlu yazarını rahmetle anıyorum.

#Son olarak eklemek istediğiniz birşey var mı?

Öncelikle uygulama içersinde böylesine değişik bir çalışmada bulunduğunuz için sizlere müteşekkirim. Yazar adaylarımızın çalışmalarında müstehcen kelimelere yer vermemesinin eğer ki kurgu gereği olacaksa da biraz daha kinayeli kelimelerin seçilmesinin toplum ahlakı için daha uygun olacağı görüşündeyim. Ve son olarak bu sözümü paylaşmamın yarattığı mutluluk hissiyatı ile sizlere veda etmek istiyorum.

Mürekkebi olmayan kalemim var,
Bir tek sana yazan..
( saygılar, sevgiler )

#Röportajımıza katıldığınız için teşekkür ederiz...

WATTPAD YAZAR RÖPORTAJLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin