@TalhaTokk ile yaptığımız röportaj. Keyifli okumalar :)
#Öncelikle sizi tanıyalım.
Ben Talha Tok, 16 yaşındayım. Bilim kurgu, fantastik tarzı kitap okusamda şiir yazıyorum.
#Yazmaya nasıl başladınız?
Nisan 2016. Bir kıza sevgimi anlatmak için şiir yazmaya başladım. Tabi daha önceden beri var şiir yazmak bende. 2014 ten beri yazarım ama kitabım 2016 nisan da oluşturuldu.
İşte bi kıza sevgimi anlatmak için yazarken aramız bozulunca sevgi nefret ve kine dönüştü. Ben de kitabı devam ettirdim. 38 şiire ulaştım.#İlham kaynağınız nedir?
İngilizce öğretmenim ve ingilizce dersi. Potansiyelim o gün yülsekse ve ingilizce dersi varsa o gün 2 tane şiir çıkarabilirim.
#Türkçe, edebiyat falan anlarımda ingilizce enteresan geldi :)
İlham geldiğinde hemen not alır mısınız?İlham geldiğinde not almam. Nerde olursam olayım o şiiri yazarım.
Bu arada genç yazarlar derslerde hikayelerini yazmasınlar. Az daha ingilizceden kalıyordum :D :D#Wattpad ile nasıl tanıştınız?
Wattpad ile tanışmam bi kız arkadaşım sayesinde oldu. O da bu yerin hastasıdır. Bana da wattpad den çıkan bir kitap önerdi ve ben de okudum. Aklımda yoktu wattpad de yazmak ama yazıyorum işte.
#Yazdığınız kitaptan bahseder misiniz?
Kitabım yaklaşık 5 hikayede sevgiyi anlatırken kalan 33 hikayede nefret, kin, öfkeyi kinu alıyor. Daha çok halk edebiyatından yana olduğum için bol kafiyeli şiirler ortaya koyuyorum. Ölçüm bazen hece ölçüsü bazen de serbest ölçü olabiliyor. İkiliklere de yer veriyorum.
#Okuyucularınızla aranız nasıl? Eleştiriye açık mısınız?
Eleştiriye açığım tabiki de. Okuyucularımla da aram güzel, seviyorum hepsini. Ama bazen eleştiriyi yanlış yapanlar var ve bu beni deli ediyor. İşten anlamayan teknik şekilde şiiri eleştirmeye kalkarsa tamamen batırır. Ahenginden bahsetmeye çalışmalarını söylüyorum. Yoksa gözüne hitap etmediğim bir iki kişi de var tabi. Onlar kafiyeden pek yana değiller ve ben halk edebiyatı sevdiğim için kafiyesiz şiir kabul etmiyorum. O yüzden fikir ayrılıkları başlıyor tabiki de hoşgörüyle karşılıyorum.
#Wattpad harici en içinize işleyen kitap hangisi ve en beğendiğiniz yazar kim?
Ben kısıtlama yapamam. Çok kitap okudum ve çok yazar tanıdım. Başta kraliçemiz olmak üzere J. K. Rowling ardından Rick Riordan ve devamında Becca Fitzpatrick, Veronica Roth, Suzanne Collins... Tabiki de devamı var ama uzatmak istemedim. En etkileyen seri Harry Potter ve en eğlendiren seri Percy Jackson serileriydi. Tabi Fısıltı, Uyumsuz ve Gregor serilerini unutmamak gerek. Ama Hush Hush un da yeri ayrı bende.
#Son olarak eklemek istediğiniz birşey var mı?
Şairler dikkate alsın bu dediklerimi. Necip Fazıl ı da sevdim Nazım Hikmet i de. Ali Şir Nevai yi de sevin Fuzuli yi de. Atsız ı da sevin Cemal Süreyya yı da. Ayrımcılık yapmayın. Eleştirirken edebi kişiliğe bakın. Yazarların kendi kişiliklerine değil.
#Röportajımıza katıldığınız için teşekkür ederiz....