DİL-İ ZAR

66 11 17
                                    

@Kadir_Dinc ile yaptığımız röportaj. Keyifli okumalar :)

#Öncelikle sizi tanıyalım.

Ben Kadir Dinç. 18 yaşıma gireli bir kaç gün oldu. Balıkesir' liyim, İzmir' de yaşıyorum. Yaklaşık 4 senedir şiire ilgim var. Bu yüzden şiir yazmayı ve okumayı futbolla birlikte en büyük hobim olarak kabul ediyorum.

#Yazmaya nasıl başladınız?

Kısa ve öz bir cevap verebilirim bu soruya, yaşantılarım sayesinde.

#İlham kaynağınız nedir?

Duygusal içerikli olaylar, müzikler. Ve okuduğum profesyonelce yazılmış şiirler.

#Şiir yazmak mı daha zor yoksa roman yazmak mı sizce?

Ben roman yazarlarının daha çok zorlandığını düşünüyorum.

#Bana da şiir oldukça zor gelir:)
Yazarken önceden planlar mısınız?

Elbette planlarım. Ama bu süreç yaklaşık 1 saatimi alır en fazla.

#Herhangi bir yerde ilham geldiğinde hemen not alır mısınız?

Genelde olmasa da çok çok ilham geldiğine inanıyorsam evet. Bir ya da iki cümle not alıp devamını odamda getirebiliyorum.

#Wattpad ile nasıl tanıştınız?

Wattpad ile nasıl tanıştım, şöyle;
İlk başlarda şiirlerimi defterde biriktiriyordum. Daha sonra tesadüfen wattpad kullanan birisiyle tanıştım. Bana wattpadi anlattı. Çok hoşuma gitti açıkçası. Gaza gelip hemen Fısıldayan Gönüller ismiyle bir kitap oluşturmaya başladım ama 12 bölüm sonunda okunma sayım 200 bile olmamıştı. İlk denemem başarısızdı kısaca :)
6 ay sonrasında ise onu silip Dil-i Zar' a başladım. Azmin faydası işte :)

#Evet yazmak sabır gerektiriyor :)
Yazdığınız kitaptan bahseder misiniz?

Hem de nasıl bir sabır :)
Yazdığım kitap, o sildiğim kitapta paylaştığım şiirlerle başladı yine. İlk 25 bölümüm benim ilk başta yayımlamayı planlayıp başarısızlık sonucu vazgeçtiğim şiirlerimden oluşuyor. Kalan bölümler ise yeni şiirlerimi barındırıyor. Şiirlerin hepsinde aslında kimse bilmese de bazı yaşanmış kısımlar var. Zaten genel olarak sevgi ve hasreti bir arada işleyen biriyim. Aşk alanındaki her duyguyu temsil eden en az bir şiirim olduğuna inanıyorum. Okurlar da öyle düşünüyor mu orasını bilemem elbette.

#Ben mesela şiir pek sevmem ama gerçek dediğinizde iş değişir benim açımdan. Ortada bir yaşanmışlık varsa okurum ben :)
Okurlarınızla aranız nasıl?

Elbette gerçeklik var:)
Okurlarımla aram. Hmm. Açık konuşmak gerekirse çok çok iyi geçindiğim kişiler var. Sadece yorumlarına teşekkür ederim yazmakla kalmadığım bir çok kişi ve ayrıca günlük hayatta da sık sık mesaj atıp hal hatır sorduğum bir kaç kişi var. Okurlarım arasında sohbet kurmadığım pek kimse olacağını sanmıyorum. Çünkü her zaman onlarla arkadaş olmayı isteyen biriyim. Okurlarım arasında kardeşim diyen de oldu, abi diyen de oldu, abla dediğim de var. Aile gibiyiz :) Ve benim hayatımdaki tek gerçeğim Allah' ın izniyle hayal ettiğim yerlere ulaşırsam ne olursa olsun her okurumla tek tek ilgilenmek olacaktır.

#Umarım hayalinizi gerçekleştirirsiniz :)
Eleştiriye açık mısınız? Mesela olumsuz bir eleştiri gelse tepkiniz ne olur?

Umarım :)
Eleştiriye açığım. Elbette eleştiri aldığımda bazen içim burkulur, ben nasıl bu konuda hata yaparım derim kendi kendime. Ama her defasında eleştiri almaktan kaçınmadığımı belirtirim ki bana eleştiri yapılsın. Hatalarımı buldukça gördükçe kendimi geliştireceğimin farkındayım.

#Başarıya ulaşmanın bir sırrı da bu değil midir aslında? Eleştirilerle hatalarımızı görürüz çünkü :)
Wattpad harici içinize en fazla dokunan kitap hangisi? Ve en beğendiğiniz yazar kim?

Aynen öyle :)
Wattpad harici okuduğum kitaplardan bana en çok dokunan Necati Cumalı tarafından yazılan Susuz yaz kitabıydı. Ayrıca en sevdiğim yazar yok hepsini okurum da, en sevdiğin şair derseniz Üstat Necip Fazıl ve Atilla İlhan' ın yeri apayrıdır bende.

#Geldik bir röportajın daha sonuna :)
Son olarak eklemek istediğinuz bir şey var mı?

Son olarak şunu belirtmem gerek, ön yargı çok kötü birşey. Kitabımı okur musun dediğimde ben şiir sevmem diyen insanlar oluyor. Ancak misal veriyorum bir tarih kitabı yazan biri bana kitabımı okur musun dese tarih alanını sevmesem bile o kitapta belli bir yere kadar ilerlerim.
Röportaj için çok çok teşekkür ederim.

#Ben de size şiir sevmem demiştim çok önce. Ama inanın kitabınıza bakmıştım :)
Şimdi tekrar bakacağım, hatta muhtemelen ekleyeceğim :)
Röportaja katıldığınız için teşekkür ederim...


WATTPAD YAZAR RÖPORTAJLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin