@SelmaKahraman5 ile yaptığımız röportaj. Keyifli okumalar :)
#Merhaba. Öncelikle sizi tanıyalım.
Merhaba ben Selma Kahraman, Niğde' liyim, 24 yaşıma gireceğim. Üniversite 3. sınıf öğrencisiyim.
#Yazmaya nasıl başladınız?
Anlatarak başladım. Anlattıklarımın devamı ardı arkası kesilmeden gelmeye başladı. Dediler ki çevremdekiler neden yazmıyorsun. Böylelikle yazmaya başlamış oldum. Nacizane elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum.
#Yazmak size ne ifade ediyor?
Yazmak bana çok şey ifade ediyor. Öncelikle yazarken kendimi buluyorum. Yolda giderken bile kendi kendime kurgular yapıyorum mesela. Hayatımın odak noktasında yerini aldı diyebilirim. Düşünsenize sizin aklınızdan geçenler başkasının düşünde hayat buluyor. :)
#Belli bir ilham kaynağınız var mı?
Aslında bir yazar için herşey ilham kaynağıdır. Baktığın gördüğün şeyler bile. Yolda giderken bile birşey ilham kaynağın oluveriyor. Belli bir ilham kaynağım yok çünkü herşey benim ilham kaynağım.
#Yazarken önceden planlar mısınız?
Hayır. Çünkü yazarken yaparsanız istemesenizde o planın dışına çıkıveriyorsunuz. Farkında olmadan hem de. Zaten yazarken kendini dış dünyaya kapatıyorsun. Sonrası da geliyor.
#Herhangi bir yerde ilham geldiğinde hemen not alır mısınız?
Evet çünkü unutmamak lazım. Telefonumun not kısmı hep kendi yazdığım sözlerle dolu. Zaten bir yerde işine yarıyor o sözler. Genelde kesit alırken felan o yazdığım sözleri alıyorlar. Aa bunu burada yazmıştım diyorum.
#Wattpad ile nasıl tanıştınız?
Aslında önceden böyle bir platform olduğunu bilmiyordum. Sonra bir arkadaşım dedi böyle bir platform var işte eserlerini okuyorlar. Dedim ben de adı ne felan. Anlattı işte kayıt olmak felan gerekiyor. İlk yazdığım eser tamamen acemiceydi. Zaten baka baka okuya okuya kalemimi düzelttiğimi düşünüyorum. Sonrası da geldi.
#Wattpad de ilk okuduğunuz kitap nedir?
İlk okuduğum ve çok beğendiğim sonra yazarının kaldırdığı bir kitap vardı. İsmi Mavi idi. Kitabı Süeda Koç yazıyordu. Yazarını da çok seviyordum ama sonra bıraktı mı bilmiyorum. Kalemi çok güzeldi ama.
Şu an da wattpad de kitap okuyamıyprum ama Süeda yeniden koysa Mavi kitabını yeniden okurum.#Wattpad harici en beğendiğiniz kitap hangisi? Ve kendinize idol edindiğiniz bir yazar var mı?
Wattpad harici en beğendiğim kitap kuşkusuz Şu Çılgın Türkler olur. Acayip güzel bir kitaptı. Ve idol edindiğim asla ama asla ulaşamayacağım belki biraz benzemeye çalıştığım yazar Mehmet Akif Ersoy. Türk yazarlar varken ve kitaplarına o kadar güzel anlam yükleyen yazarlarımız varken. Yabancı yazarı idol edinmem. Tamam onların da kitapları güzeldir ama hiçbiri Türk yazarların eline su dökemez bence.
#Bu düşüncenize hayran kaldığımı söylemeliyim :)
Teşekkür ederim :)
#Yazdığınız kitaptan bahseder misiniz?
Zor soru :D çünkü 13 tane kitap var. Hangisinden bahsedeyim?
#Bir çok kitabınız var :D
İstediğiniz biri olabilir ama kendi takip ettiğim kitabınızı tercih ederim :) Vampirin Hizmetçisi :DVampirin Hizmetçisi aklıma Niğde Tarsus yolunda geldi. Biliyorsunuz orada yalçın kayalıklar olur. Yalçınhan soy ismi de oradan geliyor.
Şöyle bahsedeyim o zaman. Yağız Aras çok suratsız bir vampir ve hayattan bıkmış. Çok yaşlı ve hala atmayan bir kalbe sahip. Hissizleşmeye başlamış diyebilirim.
Koza ise yine aynı yerde çam ağaçlarından geldi aklıma ismi :)
Babasından kaçarken huysuz vampirin evine gelmiş biri. Yanlışlıkla geliyor hem de.
Ve serüven başlıyor :)#Yeni bümlerini merakla beklediğim kitaplardan biri :D
En kısa zamanda diyelim o zaman çünkü şu an da yetiştirmem gereken bir seneryom var.
#Okurlarınızla aranız nasıl? Eleştiriye açık mısınız?
Eleştirinin nasıl olduğuna bağlı. Mesela eleştiri vardır insanı yazmaktan soğutur. Eleştiri vardır aa evet burada gerçekten hata yapmışım dersin. Eleştirinin tavrına bağlı yani. Okurlarımla aram iyidir. Hepsine yetişmeye çalışıyorum. İnşallah böyle devam eder.
#Açıkçası hiç istemesemde sonuna geldik :(
Son olarak eklemek istediğiniz birşey var mı?Her güzel şeyin sonu var sizinle sohbet etmek gerçekten çok güzeldi. Öncelikle size çok teşekkür ederim. Son olarak yeni yazmaya başlayan arkadaşlarıma söylemek istiyorum. Bazı yorumlar canınızı sıkabilir ki ben de hala o yorumlardan alıyorum. Emek vermek özellikle bir esere her kelimesinde her satırında sizin izinizin olduğunu gösterir. Bu yüzden emeğinize çöp veya saçma diyenlere asla ama asla inanmayın. Emek verilen hiç birşey gereksiz değildir. Hepinize başarılar dilerim.
#Teklifimi geri çevirmeyip röportaja katıldığınız için ben teşekkür ederim :)