12 DAKİKA

27 1 1
                                    

@Yazarcicikiz ile yaptığımız röportaj. Keyifli okumalar :)

#Öncelikle sizi tanıyalım.

Elif Nazlı Kafadar, bayanlara yaşı sorulmaz geçiyorum. Hobilerimin başında resim çizmek ve yazmak geliyor. İki senedir bu alanlarda ilçe birincisiyim. Kaligrafi sanatıyla uğraşıyorum. Sporla alakam yoktur ancak satrançta bir spor olduğuna göre var diyelim. Fobilerim ise öncelikle böcekler ve yazım kurallarına uyulmaması! Utangacımdır ama bu girişimci olmama engel olmaz.

#Yazmaya nasıl başladınız?

Küçüklüğümden beri kitap okumayı çok severim. Okurum okurum... Klasik türkçe konusudur kompozisyon yazılır. Hocalarım farketti beni. Zamanla acılarımın yazınca hafiflediğini farkettim. Birinin kalbini kelimelerimle kırmaktansa ona demek istediklerimi bir kağıda yazıp yırtıp attım... Bu alışkanlık gibi. Yazmadan edemiyorum.

#İlham kaynağınız nedir?

Pek çok şey, hatta hemen hemen herşey. Belirli bir cisimden yola çıkarak bir sürü şey yazabilirim. Bu incelememden geçiyor. Mesela bir kurşun kalem diyelim, bakıp geçmem, tabi acele etmiyorsam. Maddesini incelerim kırarsam nasıl bir şekil oluşturacağını hayal ederim... Çizerken de bir daire çizerim ve kalanı kendiliğinden gelir, farklı şeyler ortaya çıkar. Biraz obsesifim galiba. Bu böyle devam eder. Hatta bu nedenle beni tuhaf bir kız olarak nitelendirirler.

#Yazarken önceden planlar mısınız?

Genelde hayır. 12 Dakika yı planlamıştım ancak pek çok değişiklik oldu. Planlarsam planda durmayacağım belli, kısıtlanmayı fazla sevmem. Doğaçlama takılınca daha özgün olabiliyorum.

#İlham geldiğinde not alır mısınız?

Hayır, bu nedenle pek çok kurgumu unutmuşluğum var.

#Wattpad ile nasıl tanıştınız?

Karanlık lise adlı kitabın sayfasını beğenmiştim ve ne olduğunu merak etmiştim. Wattpad ile öyle tanıştım. Okudukça okuyasım geldi. Sonrasında neden yazmayayım dedim ve Aşkhane idi galiba ismi, öyle bir kitaba başladım. Peşinden oksijen israfı adlı mizah hikayesi geldi. Şu an ikisi de yok. Böyle tanıştım açıkçası.

#Yazdığınız kitaptan bahseder misiniz?

12 Dakika şu an en güvendiğim kitabım. Zor bir kurgusu var. Ana karakterimiz okuyucu, yani hissettiklerinizi vs. Ben söylüyorum, sizi paralel zamanda bir yolculuğa çıkarıyorum. Gelecekten bir dost ediniyorsunuz. Ancak yanınızda bir kişi taşıyabilirsiniz. Onunla geçmişe gidiyorsunuz, böylece gelecekte ölmüş oluyor arkadaşınız. Sonra geçmişte aşık oluyorsunuz. Yanınızda kimi götüreceksiniz eve? Aşık olduğunuz kişi gelirse o da zamanında ölecek. Size sık sık yol ayrımı koyuyorum. Birinci şıkkı seçen okuyucum belirli yerden, ikiyi seçen okuyucum belirli yerden okuyor. Yanınızda iki kişi gelsin derseniz zorlu bir oyunu, bir kişi ile geçmelisiniz. Kalırsanız hepiniz öleceksiniz. Eve döndüğünüzde yalnızca 12 Dakika geçmiş oluyor ve getirdiğiniz kişiler yaşamın farklı yerlerinde ortaya çıkıyor. İki ayrı gidişatın birinde mutsuz son olabilir, dikkat!

Karışık değil mi? Okuyunca anlayabilirsiniz ancak henüz geleceğe yeni gittik, ancak kurgudan haberi olabilir okuyucunun, sorun yok.

#Okurlarınızla aranız nasıl? Eleştiriye açık mısınız?

Eleştiriye sonuna kadar açığım. Kendimi geliştirmek için iyi kötü eleştiriye ihtiyacım var. Okurlarımla aram iyidir. Samimiyet ön planda olur. Eğer bir gün olurda büyük bir yazar olursam -olmasam bile buluşursak hepsine kocamaaan sarılmak istiyorum.

#Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Eğer bir sorusu olan veya mesaj atmayan okurum varsa çekinmeden mesaj atsın. Unutmayın ben hepinizi ayrı ayrı çok seviyorum.

#Röportajımıza katıldığınız için teşekkürler...

WATTPAD YAZAR RÖPORTAJLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin