"Felix vi behöver prata" får han fram med en försiktig röst och jag släpper ur mig en suck samtidigt som jag blickar ut genom bilens fönster då jag efter mycket övertalning slutligen satt mig i hans bil.
"Du tycker verkligen att nu är bästa tillfället?" Frågar jag irriterat innan jag fortsätter med en lite sorgsnare röst. "Dessutom, du och jag har ingenting att prata om längre, jag vet knappt vem du är länge" får jag ur mig med en sorgsen röst. För han har alltid varit den personen som jag kunnat öppnat mig till 100 procent med och nu vågar jag inte ens berätta vad som hänt mig.
"Felix, det var aldrig meningen att hon skulle bli gravid" får han ur sig med en lågmäld röst och jag sluter ögonen. Vill inte höra det här, vill inte ens sitta i samma bil som honom.
"Men du måste väl ändå förstå att om man är gift med någon i ett och halvt år så är det klart att man har sex" får han ur sig med en något arg röst och jag får nog.
"Men det var meningen att det skulle handla om max tre månader?! Du lovade mig en skilsmässa, du sa själv att jag behövde vänta högst tre månader. Jag har väntat på dig i fyra fucking år, för du har aldrig velat binda dig. Men så fort det är lite jävla pengar inblandade så gifter du dig med första bästa kvinna" utbrister jag med en sårad röst och han biter sig lite i läppen och jag ser skulden i hans ögon.
"Felix jag gjorde-"
"Påstå inte att du gjorde det för mig, verkar jag må bra av det du gjort? Verkar jag det?" Yttrar jag hårt och han förblir tyst.
"Vart fan ska du, man svänger av här för att komma till mig?" Frågar jag sedan då han kör förbi avfarten mot mig och han suckar tyst. "Du har blivit våldtagen Felix, jag kör dig till sjukhuset" säger han med en lågmäld, försiktig röst och jag fäster min ilskna blick på honom. "Du kör hem mig, du släpper av mig och sen försvinner du ut ur mitt liv" yttrar jag hårt och han suckar tyst men gör tveksamt som jag säger då vi båda vet att han inte kan tvinga ut mig ur bilen då vi når sjukhuset.
"Felix, ringen" får han försiktigt fram efter en längre tids tystnad och jag rycker lite på axlarna. "Behåll den, den var ju ändå till dig. Jag har ingen användning av den längre" får jag tyst fram och han sitter tyst en stund.
"Har du, asså..."
"Ja jag har betalat den själv, jag har velat fria i flera år så jag har haft tid på mig att spara" svarar jag då jag förstår vad han vill fråga.
I en stilla takt svänger han in på min uppfart innan han stänger av motorn och försiktigt vänder sig mot mig. "Felix jag-"
"Glöm det Oscar, glöm mig" avbryter jag honom och hoppar snabbt ut ur bilen men precis innan jag smäller igen bildörren så möter jag hans blick.
"Jag knullade Liam förresten. Tur att han inte kan bli gravid" yttrar jag iskallt innan jag smäller igen bildörren och vänder på klacken.
Med ryggen mot honom kan jag låta tårarna falla, för jag är egentligen inte arg och stark. Jag är förkrossad och ensam.