Kapitel 17

1.8K 116 14
                                    

"Felix?"

Jag går rakt in i lägenheten och Liam står förvirrat kvar vid dörren. "Jag hörde att du skulle ha fest" yttrar jag känslokallt och han möter mig förvirrat med blicken.

"Ja men Felix, det är inte den typen av fest riktigt. Det är inte det vanliga folket. Det är tung skit" får han ur sig med en tveksam röst och jag nickar.

"Jag är över 18, jag gör vad fan jag vill. Och jag ska bli så jävla hög att jag glömmer vem jag är. Jag vill känna hur lycka känns" får jag ur mig med en sorgsen röst och han placerar försiktigt handen över min axel. "Felix jag vet inte, asså jag känner något sorts ansvar över dig och det är inte bra folk" yttrar han tveksamt.

"Honey vem toppade när vi knullade? Jag kan hantera det" yttrar jag kaxigt och självsäkert trots att jag inte alls känner mig så för tillfället. Känner mig mest deprimerad och förstörd.

"Visst, det är ditt val" säger han slutligen och rycker lite på axlarna. Jag ler nöjt innan jag slår mig ner i soffan i väntan på att festen ska börja.

En timme senare sitter jag på samma plats men med mitt femte glas med någon blandad skit i handen. Jag börjar tappa mer och mer fokus och ångesten i bröstet försvinner allt mer vilket gör mig lättad och får mig att känna mig fri.

"Ska du ha?" Frågar en kille vars ansikte jag knappt ser då jag blir allt mer påverkad och lullig av spriten. Allt jag ser är den hoprullade jointen han håller mellan fingrarna och jag flinar ofokuserat och tar emot den med skakiga fingrar.

"Fan ta dig Oscar" sluddrar jag fram och killen bredvid mig skrockar lågt. "Vem fan är Oscar?" Frågar han med en lika sluddrig röst och jag flinar. "Ja, vem fan är Oscar?" Skrattar jag fram och känner mig ovanligt lätt i kroppen då jag låter drogerna och alkoholen ta över mitt medvetande.

Nästa sak jag reflekterar över är att jag sitter grensle över en okänd killes muskulösa kropp och har hans tunga i min mun.

HUSBAND // foscarWo Geschichten leben. Entdecke jetzt