Kapitel 48

1.9K 129 29
                                    

Jag sitter ute på balkongen inlindad i ett tjockt duntäcke och lyssnar till Oscars fina sångröst då han inne i hotellrummet sjungandes strosar runt. Jag kan inte låta bli att le, drar upp täcket över näsan för att dölja mitt stora leende.

"Felix.." Hör jag honom yttra med en lugn röst och jag vrider lite på huvudet för att möta hans blick där han står i balkongöppningen.

"Jag har fixat ett bad till dig, jag vet att det brukar göra dig lugn.." Yttrar han försiktigt och jag ler svagt, reser mig ur stolen jag sitter på och följer efter honom in i badrummet.

Jag blir helt tårögd trots att han bara fyllt upp badkaret med vatten och tonvis av skum. Med en öm blick vänder jag mig mot honom och han kliar sig osäkert i nacken.

"Jag eh, jag låter dig vara ifred.." Yttrar han snabbt och jag kan inte låta bli att skratta lyckligt vilket får honom att förvirrat betrakta mig och jag tar ett par steg emot honom.

"Ja" yttrar jag tyst och han ser om möjligt ännu mer förvirrad ut vilket får mig att le. "Om du fortfarande är villig, ja jag vill gifta mig med dig" yttrar jag ömt och han spärrar upp ögonen över mina ord innan han utan ett ord drar in mig i sin famn och jag omfamnar honom direkt, håller honom så nära jag kan.

"Menar du allvar?" Frågar han med en något skakig röst och jag nickar och kysser hans bara axel. "Ja, vi gifter oss" viskar jag fram och han skjuter mig en bit ifrån mig och möter min blick med tårar i ögonen innan han utan att tveka kysser mig ömt och jag sluter ögonen och följer hans rörelser.

Lyckan spritter i mig och smaken av hans läppar är så bekant. Det är vår första kyss på flera månader och att veta att det är en kyss av lycka, en kyss av kärlek, det gör det till en av våra viktigaste och starkaste kyssar hittills.

"Jag älskar dig" viskar han fram och jag möter hans blick och ler stort. "Och jag älskar dig, föralltid" svarar jag och han ler och flätar ihop våra fingrar. "Föralltid.

HUSBAND // foscarWhere stories live. Discover now