Cartea

4.4K 191 0
                                    

Mai trecuse inca  o zi si o noapte  alaturi de Edgard. Pe timpul  noptii trecute ma gandisem la un plan  de a scapa de el. Luasem in calcul toate   varintele dar niciuna nu mergea niciuna nu fuctiona, el s-ar fi  prins imediat de ceea ce incerc sa fac. Mai aveam o singura optiune sa astept  pana la petrecerea aceea tinuta de unul din asociatii lui. El  singur a spus ca  ma va lua si pe mine. Atunci voi cere ajutorul cuiva  cum voi prinde ocazia.
Ies din camera si merg pe hol  cu directia  bucatrie dar din nou ma opresc in acelasi loc si ma gandesc ca casa asta sta  toata la dispozita mea  dar  decat o singura camera este inchisa si nu am voie sa intru in ea iar lucru acesta ma roade pe dinauntru ce poate fi in acea camera nu stiu. Trec pe langa usa aceasta  de zeci de ori pe zi si ma macina curiozitate.   Ce poate fi ascuns in acea camera de ce nu vrea Edgard sa stiu ce este acolo si multe alte intrebari pe care sper ca le voi deslusi.

Dupa ce iau micul dejun cu Edgard ma retrag in biblioteca. Incep sa ma plimb pe langa rafturile cu carti  cu gandul sa gasesc ceva interesant  de citit.   Pana la urma gasesc una din cartile  mele favorite.  Incerc sa o iau dar nu ajung   fiind mai scunda, intr-un final   dupa mai multe sarituri  in jurul raftului ma hotarasc si iau un scaun si iau cartea.  Apoi ma retrag in camera mea si  incep lectura.

Cartea ma captiveaza  ca de fiecare data   astfel nu imi dau seama cand ajung aproape la jumatatea ei.  Inchid cartea obosita si pregatita sa ma bag la somn dar ceva imi atrage atentia si anume o mica ata rosie ce  atarna din cotorul carti.  Trag de  mica ata iar din  cotor cade un stilou vechi. Am mai analizat cartea ponosita  si veche  gandindu-ma la cine a pus  stilou acolo si de ce. Abandonez ideea  si curiozitate si ma asez in pat gata sa dorm.

Cred ca trecuse o ora deja iar eu nu mai adormisem nu stiu de ce dar nu aveam somn asa ca iau cartea si imi continui lectura. 

Dupa ce termin lectura  observ ceva ciudat  pe coperta  cartii un plic   vechi  alb galbui patat de timp  isi facea veacul acolo. Curiozitatea   bateo vina ma face sa deschis plicul unde gasesc  un mic teanc de scrisorele.

"  13 mai 1998

Sunt cea mai fericita azi am scapat in sfarist de tirania mamei. Ma simt implinita,  simt ca alaturi de el nimic nu ma mai poate rani. Aici nu este ura nu sunt tipete din partea nimanui sunt doar eu, el si atat. Mama greseste cand imi spune ca el nu imi va aduce nimic bun si  ca este un barbat rau. El nu este ca tatal lui el este altfel stiu asta o simt. Simt cum inima lui bate pentru dreptate si nu pentru nedreptate. De data asta mama a gresit iar eu am avut dreptate. Sunt sigura ca el ma iubeste la fel cum eu il iubesc pe el."    Cine este aceasta femeie? Oare barbatul despre care  vorbeste aceasta femeie este Edgard?  Astea sunt cele doua intrebari ale mele care ma macina acum.

"13 iunie 1998

Ce s-a intamplat cu el? De ce se poarta asa ciudat?   Mereu se inchide in biroul lui  si sta acolo  zi si noapte.  Totul a fost bine prima saptamana apoi ceva s-a intamplat el nu a mai fost la fel. A devenit rece  sumbru si morocanos nu a mai zambit   atunci cand ii zambea nu mai radea  glumele ce le facea  inainte  nu le mai suporta.    Oare mama a avut dreptate ca si el e  la fel ca tatal lui?  "

Ce se intamplase cu acestia doi? De ce barbatul se schimbase  si acum se purta ciudat cu femeia? Impaturez si a doua scrisoare si o scot pe a treia si incep sa o citesc.

"13 iulie 1998

Zilele astea am aflat de ce  se poarta asa cu mine. Aici nu este vorba de iubire ci de  razbunare si ura. Mama a avut dreptate  el este exact ca tatal lui plin de  ura  ranchiuna  un om fara  scrupule. M-a mintit  ca ma iubeste iar eu ca o naiva am cazut in plasa lui.  Dar cu ce sunt eu de vina ca   tata a facut ce a facut   de ce trebuie sa trag eu ponoasele ?  In capul meu sunt atatea intrebari fara raspuns.    Daca stiam ca    asta voi gasi in acel birou blestemat mai bine nu intram dar curiozitatea asta a fost a naibii de mare.   Si acum   o regret..."
Impaturez si a treia scriosoare si  o scot pe  a patra.

"13 august 1998

"  "Te omor"  asta m-ia  urlat in fata atunci cand si-a dat seama ca  am intrat in birou. Am incercat sa ii explic de ce am intrat dar in schimb am primit   din nou bataie. L-am intrebat ca  de cea uraste ca ce s-a intamplat cu  iubirea care m-ia jurato  sub clar de luna dar ca raspuns am primit o palma "

Am inceput sa citesc si ultima scrisorica  ce exista in plic.

" 13 septembrie 1998

Azi   totul v-a lua sfarsit. De azi inainte nu v-a mai avea pe cine abuza  nici fizic nici mental. M-am saturat sa fiu jignita  mereu sa ma trateze ca pe un nimic  sa imi strige in fata ca sunt o femeie usuratica   si ca nu insemn nimic pentru el. Aseara am luat o hotarare  aceea de a nu mai exista pe pamant. Imi e mai bine acolo decat aici. Aici ce am numai batai, jigniri  si iar batai.  Am sperat pana acum ca isi v-a reveni ca isi v-a da seama ca ma iubeste  ca a gresit dar   uite ca timpul a trecut iar el nu s-a mai intors la mine. Am implorat pentru iubirea lui, am implorat pentru un simplu   cuvant frumos, am implorat pentru o mangaiere  una cat de mica  sa fi fost  ca as fi pretuit-o toata viata mea si as mai fi putut indura tot.   Il iubeam  asa mult fiecare bataie a inimi mele ii apartinea lui. Respiram numai si numai pentru el dar  usor usor  acesta iubire  a murit. Imi aduc si acum aminte cum l-am cunoscut era ziua  verisoarei mele  iar in cinstea  ei  parinti au lasat-o sa dea o petrecere.   Eu stam pe  banca priveam la stele si  sorbeam din paharul meu  de  suc.   Apoi el s-a asezat acolo langa mine prima oara nu am vrut sa vorbesc cu el dar glumele lui ma faceau sa chicotesc   si am zis a de ce nu de ce sa nu vorbesc cu el asta fac oameni la petreceri socializeaza. Am vorbit asa mult in  aceea  seara incat am aranjat ca a doua zi sa iesim la un suc.
Am iesit  si am tot iesit  mereu imi oferea  trandafiri albi. Tinea minte ca aceasta este culoarea mea  preferata.  Imi jura  iubire  sub clar de luna de fiecare data. Pe data de 13 mai 1998 ma cerut in casatorie am acceptat imediat  fara sa stau pe ganduri nu conta ca il stiu decat de 2 luni conta ca il iubeam si el pe mine la fel. Mama s-a importivit dar eu  n-am tinut cont de asta si uite unde am ajuns. Am ajuns  sa fiu  injosita de persoana pentru care mi-as fi dat si viata.  Regret ziua in care am acceptat  sa plec de acasa pentru el. 

Dragul meu Edgard  sper ca esti multumit ca m-ai adus in starea asta.  Sper ca intr-o zi vei gasi aceste mici  bucati rupte din mine si le vei citi. Iti vei da seama ca    te-am iubit "

-Anais! Se aude de jos iar eu inghet. Oare si-a dat seama ca am  luat cartea? Oare stie de scrisorele?   Impaturez imediat si ultima scrisoare si  le bag in plic pe toate las cartea pe masuta de langa pat si cobor jos.

                       

Cosmarul mult dorit Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum