5.Bölüm

5.9K 272 13
                                    

Bugün tek başıma uyandım desem yalan olur. Annem beni sarsarak elinde ki fıs fısı yüzüme sıktı
-Kalk kız kalk.
-Ne oldu anne ?
-Ayşenin mutfağını su basmış. Yardım edeceğiz. Karının alt kat ful su.
-Muslukçu çağırsınlar anne bana ne ya ?
Yan döndüm. Kalçamın üzerine sertle inen sünger terlikle gözlerimi açarak anneme döndüm.
-Utanmıyor musun koca kıza terlikle vurmaya ?
-Boyun uzadı diye aklın da mı uzadı sanıyorsun lan ? Kalk hadi. Kızlar da gelecek.
-İyi geleyim.
Annem odadan çıktı. Yataktan doğrularak yatağımı topladım. Gerinerek dolana doğru ilerledim. Siyah bir eşofman altı giyindim. Hiç uğraşamazdım şimdi pantolonla. Üzerime üzerinde değişik resimler olan sarı tişörtümü giyindim. Umarım evleri sıcaktır. Saçlarımı bağlayarak sarı inekli çoraplarımı giyindim. Üzerime kalın bir hırka alarak odadan çıktım. Merdivenleri zıplayarak indim. Son basamakta yere düştüm. Annem terlik attı
-Oyalanma lan !
-Geldim !
Yerden kalkarak ağzıma ekmek tıkıştırdım. Botlarımı giyindim. Montumu da üzerime giyindim. Evden çıktım. Annemle ilerliyorduk.
-Kızın aç susuz. Hiç umrunda değil valla
-Yarım ekmek yedin. Sabahın köründe kalkmış çikolatayı dolaptan alıp yemişsin.
-Nerden anladın ya?
-Tahta kaşığı içinde unuttuğun için olabilir mi? Mal yiyorsan en azından kaşığı çıkar. Ben seni zeki doğurdum sen salak oldun.
Göz devirdim. Annem geriye dönerek ters bir bakış attı. Kadının sensörleri var ya. Zile bastı. Ayhsem kapıyı açtı. Ona bu şekilde hitap etmem için önce ona sormam gerek. İçeriye girdik. Eslem ha gayret yerleri kurulamaya çalışıyordu. Özlem de tozları alıyordu. Biraz durdum. Bana döndüler. Dudaklarımı büzdüm.
-Para vereyim bizim eve de gelin lan.
Eslem Zeyzeyin terliğini ayağından çıkararak bana attı
-Nerdesin lan sen !?
-Geldim işte lan. Ne kızıyorsun. ?
-Bezi geri at.
Bezi ona fırlattım. Botlarımı çıkardım. Ayhse terlik verdi. Elinden alarak giyindim. Montumu çıkardım. Hırkanın kollarını sıyırdım. Annemler de eşyaları içeride ki odaya taşıyordu. Elime bir bez alarak büfelerin oraya geçtim. Yerleri kuruladım. Battı karının evi. Suyu kovaya sıktım. Telefonu çıkardım. Şamama yı açarak telefonun sesini açtım.
Özlem güldü. Eslem elinde ki bezi dönderdi. Gülerek yerleri sildim. Ortalığı tamamen bitirince ortada buluşarak söyleyerek oynamaya başladık.
-Şamama da küçük hanım şamama ×2
Her gün gider sinemaya hamama ×2
Delikanlılar dururken vay aman ×2
Niye vardın babama? ×2
İçeriden bir patlama sesi geldi. Müziği kapattım. Mutfaktan içeriye su geldi. Özlem çığlık atarak kucağıma atladı. Annemler içeriden geldi. Kızlarla birbirimize döndük. Ayhse de telefonunu çıkardı.
-Osman acele getir şu muslukçuyu! Yine patladı ! İyi tamam söylerim.
Telefonu kapatarak bağırdı.
-Demir! Yankı !Can !
Merdivenleri indiler. Üstleri ıslaktı.
-Ne oldu anne ?
-Oğlum yine musluk patladı.
Kaynar su ile tehdit ettiğim çocuk isyan etti.
-Volkan mı bu amk !? Dersin 2000 yıldır sönük kalmış ta güm güm bütün tesisatlar patlıyor ya.
Eslem başını bana çevirerek kocaman gülümsedi. Aynı espiri onun da aklına gelmiş olmalıydı. Ama bu espiri iğrençti. Özlem i yere attım. Biz askılığın ve ayakkabılığın üzerine çıktık. Ayaklarımı salladım.
-Biz burda iyiyiz canım. Siz keyfinize bakın.
Özlem gözlüğünü taktı.
-Havuz keyfi.
Ona garip bir bakış atarak gözlüğünü aldım. Elimden almaya çalıştı.
-Amk gözlüğü. Böceğe benziyorsun diyorum beni dinlemiyorsun.
Kırmaya çalışıyordum. Özlem nasıl bir hamle yaptıysa ikimiz de suyun içine düştük. Çok yoktu ama ıslanmıştık. Sırt üstü döndüm.
-Yüzüm acıdı.
Eslem ayakkabılığın üzerine çıkarak dirseğine vurdu.
-Gülle geliyor ! Allah u ekber !
Üzerimize atladı. İnmeden zafer işareti yaptı.
-Ölüyorum! Anne ! Eslem kalk! Hayvan gibisin
-Kemiklerim iriyse ben ne yapayım ? Ha ne yapayım !? Kemiklerime asit döküpte eriteyim mi?
Özlem çırpınıyordu. Ben artık yaşamayı bırakmıştım. Başımı mutfağa çevirerek gözlerimi kapadım. Eslem alnıma vurdu.
-Yalandan ölme lan. Bence iyiydi.
-Espiri anlayışına tüküreyim.
Yerden kalktık. Su içindeydik. Annem evin anahtarını fırlattı.
-Gidin üzerinizi değişin de gelin
Özlem gözlüğünü elinde tutuyordu. Evden çıktık. Bizim eve gittik. Kızlara kendi kıyafetlerimi verdim. Üzerime yine siyah bir eşofman altı giyinerek inekli tişört ve çorap giyindim. İnekleri çok severim. Saçlarımı kurulayarak ev topuzu yaptım. Kızlar da üzerini değiştirmişti. Odadan çıkarak merdivenleri indik. Botlarımı giyindim. Yan eve geçtik. Yerleri silmişlerdi. Mutfağa girdim. 3 de muslukla uğraşıyordu. Yine şu Eslem in ruh oburu olan çocuk konuşuyordu. Bizi fark etmemişlerdi.
-Abi bu musluklar da 80 yaşında ki zengin piç dedeler gibi. Karı gördüler sanki.
Borulara baktı.
-Hayır yani pembe musluk mu gördünüz ? Ya Allah aşkına söyleyin getireyim ya. Ulan banyonun ebesini siktiniz. Boklu suların içinde geberdik lan !
Eslem gülünce geriye döndüler. Eslem çocuğun yanına gitti.
-Boklu su hatıraları. En sevdiğim.
Başımı iki yana salladım. Buz çocuğun elinde tutmaya çalıştığı bezi musluğun ağzına bastırdım. Vidayı sıkıyordu. Özlem de diğer çocuğun yanındaydı.
-Sen pembe musluk gördün mü şahsen ben görmedim.
E- Bence bir musluğu alıp pembeye boyayalım. İki de top takarız kız olur.
-Bunlara da kürdan takarız.
İkisi de aynı anda
-Oha bebek musluklar ! Huhuuuu !
Özlemle aynı anda bağırdık.
-Eslem
Çocuklar da aynı anda bağırdı
-Can !
Bize döndüler. Gülerek işlerine döndüler. Başımı iki yana salladım.
-Manyak bu kız.
-Şurayı
Kaşları ile boruyu işaret etti. Elimi oraya atarak tuttum. Kapı çaldı. Başımı çevirdim. Osman amca içeriye girdi. Babamlar da yanındaydı. Mutfağın parkeleri hep şişmişti. Annemler de buraya geldi. Onlara dönmüştük. Ayhse yerlere baktı. Osman amca Ayhse teyzeye döndü.
-Burayı yeniden kaplatacağız.
Buz çocuk araya girdi.
-Baba sen eşyaları al bu sefer burayı ben yapacağım. Parkeleri ben alırım.
Annem bunun aynısını akşam abime söyleyecek ve başına kakacaktı. Babam araya girdi
-İyi diyorsun da usta yapsa daha iyi.
-Yerleri yapanda ustaydı. Şerefsiz başında durduğumuz halde gitmiş baştan savma yapmış.
Osman amca araya girdi.
-Kim durdu hakikaten başında ?
Cana döndüler. Can gülerek Eslem in arkasına saklandı.
-Biraz yemek molası yapmış olabilirim.
Demir ona doğru atak yaptı
-Ulan Can !
Ayhse araya girdi.
-Tek burası değil ki. Evin her yerinde ki tahtalar kabardı.
Demir derin bir nefes verdi. Yankı
-Banyoyu ben hallederim.
Can da devam etti.
-Ben de salonu felan yaparım.
Babam
-Altta ki banyolardan birini de ben yaparım.
Sinan amca sakalını kaşıdı.
-Ben de bu katta ki arka odaları alırım.
Mehmet amca
-Bende üst katta ki banyoyu alırım.
Osman amca itiraz etti.
-Yok sağolun biz hallederiz.
Ellerimi iki yana açtım. Kızlarla senkronize olduk.
-Olur mu canım öyle şey. Hem çok eğleneceğiz çok !...

Yan Komşum Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin