19. Bölüm

3.8K 231 4
                                    

-Bak bu anne terliği. Sen hiç anandan terlik yemedin mi? Spastik.
Özlem burun kıvırdı
-O an aklıma gelmedi. Herkes senin gibi deneyimli olamıyor Eslem.
Eslem ayağı ile terliği kaldırarak ucuna üfledi.
-Tabi ki olamıyor. Ki ben bak ben bu terlikle havada uçan sineği vurmuş adamım.
Gülerek elimi ağzıma kapadım. Sonra
-Kanka ben pandufu atardım ama dişlerinin arasına girerdi. Düşünsene hamam böceğinin kıçının benim pandufumun dişlerinin arasında olduğunu.
Hayal ettik. Kıkırdayınca Yankı bağırdı.
-Sapmayın konudan. !
Sustuk. Demir dişlerini sıktı.
-Cevap verin yoksa bütün evi temizlersiniz.
Başımı kaldırarak elimi kaldırdı
-Sende ev temizliğinden yırtmak için bizim üzerimize şey yapma şimdi. Tam mı?
Biraz fazla mı atarlandım acaba? Elimi çenemin altına koydum.
-Garipti. Her neyse.
Başımı eğdim. Eslem beni gösterdi
-Hepsi bunun suçu. Çocuğu kendine aşık etmiş.
Demir geriye yaslandı.
-Ne aşığı lan?
Sesi ürkütücü çıkmıştı. Özlem devam etti
-Geçen dönemden beri Masal a aşık.
Gözlerimi açarak Özlem e döndüm. Elimi diğer elimin içine vurdum.
-Bende diyorum bu puşt niye sürekli bana şeker alıp duruyor? Yavşak.
Yankı araya girdi.
-Niye kaçtınız ?
Başımı birden kaldırdım. Boynum acımıştı. Bir şey söyleyeceğim diye hepsi bana döndü. Bozuntuya vermeden
-Arkadaş at sineği tayfasından geldiği için yapışkandır biraz.
Demir tek kaşını kaldırdı. Karizmatik olduğunu söylemiş miydim? Gözlerimi kaçırdım. Can bana ve Demir e bakarak gülümsedi.
-İyi yapmışsın. İki dakikalık konuşmamız da bile yapışkandı.
Ona doğru giderek sarıldım. Yanaklarını sıktım.
-Halden anlayan çocuk. Çok sevimli. Sevdim seni.
Kolumu Can ın omuzuna attım. Yankı hafif bir tedirginlik ile
-Diğer iki çocuk da sizi sordu. Acaba onlar da sizi seviyor olabilir mi?
Eslem başını salladı. Yankı kaşlarını çattı.
-Sevgiliyseniz daha niye kaçıyorsunuz ?
Özlem hafif bir kızgınlıkla
-Arkadaş kimseyi yanımıza yaklaştırmıyor  
Yankı bana döndü. Göz kırptı. Hoşuna gitti herhalde ? Çakal. Elimi diğer elimle birleştirerek Can 'ın başını kollarımın arasına hapsettim. Başımı başına koydum.
-Can
-Efendim?
-Hani ben seni kaynar su ile tehdit etmiştim ya.
-Eee ?
-Vazgeçtim. Sana bundan sonra kaynar su yok.
-Sağol içimi ferahlattın
Gülerek söylemişti. Can başını diğer tarafa çevirdi. Ben ise hala kızlara dönüktüm. Yankı biraz daha sakinleşmişti.
-İyi bundan sonra böyle şeylere izin vermeyin.
Onlar yerine oturunca Can a döndüm.
-Bak dünyada dikkat etmen ve korkman gereken 2 tip insan vardır.
Bana döndü.
-Hm?
-Bak bir yemiyorum diyenden bir de sessizden korkacaksın. Özellikle sessiz olandan. Onlar aslında ne fena varya. Ben bizim Özlem den biliyorum. Kız öyle fena. Öyle fena. Evlerden ırak.
Eslem boğazını temizledi.
-Evlere suriye. Koray 'ın yokluğunu aratmayayım dedim.
-Tansiyonum düştü. Ay bayılıyorum galiba.
Dönerek kendimi geriye bıraktım. Can beni tuttu. Gözlerimi açtım. Yerime oturdum. Yastığı Eslem e attım.
-Korişime laf yok keserim seni.
Gözlerimi odada gezdirdim. Kızlar çocuklar ile konuşmaya başlamıştı. Dudaklarımı birbirine bastırdım. Demir ile göz göze geldim. Gözlerini yanağıma indirdi. Baş parmağını yanağına bastırdı. Göz kırptı. Yankı kahkaha attı.
-Abi ne yapıyorsun ya ? .
Gülerek elimi ağzıma kapadım. Telefonum şarz olmuştu. Çünkü ineğim ötmeye başlamıştı. Şarzdan çıkararak cihazı Can a uzattım.
-Sağol
Piç bir gülümseme atarak
-Valla istediğin kadar kullan hatta ip atla. Benim için fark etmez.
-Manyak mısın Can ne diyorsun Allah aşkına ?
-Boz ya boşver. Demir bir şey demez. Değil mi Demircim?
Gözlerimi Demir e çevirdim. Demir Can a kısa bir bakış atarak gözlerini bana çevirdi. Önüme döndüm. Can 'ın alnına vurdum.
-Üfle
Üfleyince bir daha vurdum. Geriye çekildim. Bildirimleri sildim. Saat 12 ye geliyordu.
-Biz hangi akla ve mantığa hizmet bu kadar erken uyandık ? Hayır yani tatildeyiz değil mi? Adı üstünde taaaaa-til.
Cık cıklayarak önüme döndüm.
C- Kapı şey olunca şey oldu.
Başımı ona çevirdim. Garip bir şekilde gözlerini etrafta gezdiriyordu. Tipi komikti. Gülerek yastık attım.
-Can allasen öyle durma ya.
Dudaklarını büzerek yastığı bana geri attı. Havada tutarak dil çıkardım. Eslem ile göz göze geldim. Gözlerini bir kırpıp bir açıyordu. Mal mal yüzüne baktım. Demir i işaret etti.  Gözlerimi Demir e çevirdim. Gözlerini Can a dikmişti. Gözlerini birden bana çevirdi. Kaşlarımı büzdüm. Ayağa kalktı. Bu neydi şimdi ? Garip. Cama doğru gitti. Ellerini cebine soktu. Kapı çaldı. Yankı kapıyı açtı. Ayşe teyze gelmişti.
-Bıraktığım gibisiniz gençler. Sadece oturduğunuz yerler değişmiş. Gözlerimi kısarak ona baktım. Yanıma oturdu.         -Kahvaltı yaptınız mı?
C- Kızlar ayarladı bir şeyler.
Ayşe bana döndü. Kızlar da benim gibi ona bakıyordu. Gülümsedi.
-Kayın validem çağırdı. Misafiri çokmuş. Bende bırakamadım. Yoksa ben sizi bırakır mıyım kızlarım. ?
Kaşlarımı büzerek gülümsedim. Yanağından kocaman öptüm. Can parmağını yanağıma soktu.
-Oha. Gamze gamze değil ebru.
Eline vurdum.
-O nasıl espiri lan öyle ?
Yankı kendini ispatlamak istercesine.
-Bana göre gamzeli kızlar biraz şey.
Ayağa kalktım. Eslem de ayağa kalktı. Burnumu çektim. Gamzelerimizi gösterdik. Yumruğumu elimin içine vurdum.
-Bir şey mi dedin ?
Eslem başını ona doğru uzattı.
-Galiba dedi. Ciğerlerini sökerim bilader. Kalemleri burnundan sokar gözünden çıkarırım.
Ellerimi koltuğun iki yanına koydum.
-Senin saçlarına sakız yapıştırır kaşınla saçını birleştiririm. Pandufum iki kişinin gözünü oydu. 3. Sü olmak istemezsin.
Tedirginlikle gülümsedi.
-Tamam ya bir şey demedim.
-Bende öyle düşünmüştüm.
Dikleştim. Eslem ile beşlik çaktık. Gülerek yerime oturdum. Can parmağını Eslem in yanağına soktu.
-Bunun bir adı var mı? Yoksa bir kahramanlık yapmasını mı bekliyorsun ?
-Bilmem.
-İsmi çukurcuk olsun.
Kaşlarımı kaldırdım. Bunlar fanfinifinfon olmuş. Özlem e döndüm. Yankı saçını geriye atıyordu. Başımı sizi gidi sizi der gibi salladım. Telefonum möleyince hepsi bana döndü. Gülerek cebimden çıkardım. Utku mesaj atmıştı. Kaşlarımı çattım.
Bu burda bitmedi Masal. Elbet seninle konuşacağım.
Camdan dışarıya baktım. Çitlere yaslanmıştı. Demir hiddetle ayağa kalktı. Kızlara döndüm. Ayağa kalktım. Kapıya gidecekti. Kapının önüne gittim. Dirseğimi kapının kol kısmına koyarak gözlerimi kırpıştırdım.
-Nereye gidiyorsun deli oğlan ?
-Nereye gittiğimi biliyorsun.
Kızlara döndüm.
-Müneccin olduğumu bilmiyordum.
Yutkundum. Elini başımın yanına koydu.
-O çocuğu dövmemi engelleyemezsin.
-Ama erteletebilirim değil mi?
Yanağından makas aldım. Tek kaşını kaldırdı. Gülerek başını çevirdi. Yanağını kaşıyarak geriye çekildi.
-Sen varya.
Sevimli sevimli gülümsedim. Ellerini cebine sokarak karşımda dikildi. Parmağını gamzeme soktu. Normal halime döndüm. Ayşe teyze mutfak kapısının önünde bizi izliyordu. Utanmıştım açıkçası. Demir in gülümsemesi küçüldü. Parmağını geriye çekti. Elini cebine soktu...

Yan Komşum Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin