Dizimi salladım. Ellerimi yüzüme kapadım.
E- Sizin kavganıza sıçayım ben.
Gözlerimi ona çevirdim. Özlem Yankı ile dolanıyordu. Eslem de bize gelmişti.
-Ne olacak şimdi ? Bitti mi yani ?
-Bitti. Kapıyı çekti çıktı.
-Demir seni seviyor lan. Kolay kolay vazgeçmez.
-Bok. Cehennemin dibine kadar yolu var.
-Dedi aslında cennete gitmesi için dua eden kız.
Annemler bahçede yere halı sermiş çay içiyordu. Seviyorum lan bu hallerini.
-Bir aşkı daha yaşayamadan ,
Sımsıkı sıkı sıkı sarılamadan
Açtığın her yaradan
Hesap sorar yaradan.
Eslem bağırdı.
-Şişeleri getir necmi !
Güldüm. İnternetten Sevda Özkaran Delikanlım ı açtım. Geriye yaslandım. Eslem kaşlarını büzerek bana baktı. Omuz silktim. Gözlerimi yere diktim.
-Aşk vurur insana !
Bu kadar kolay sanma delikanlım !
Diyorsun da ablam kolay diye bırakıp gidiyorlar işte. Duraksadım. Cidden içen kekolara dönmeye başladım. Hissediyorum. Şarkıya eşlik ediyordum. Ayağa kalkarak kapının yanında ki cama yürüdüm. Duraksadım. Kaşlarımı büzdüm. Hazmedemiyordum. Kimse hazmedemez. Asya ile sarılıyorlardı. Eylül şu eski komşuları. Geriye çekildi. Kendimi sıktım.
-Vay kedisine gondik attığımın kaşarı.
Geriye çekildim. Eslem e döndüm.
-Bundan sonra yanımda ismi dahi anılmayacak duydun mu!?
Boğazım acımıştı. Eslem başını salladı. Başımı cama çevirdim. Konuşuyorlardı. Annem seslendi.
-MASAL !
Kapıya yürüdüm. Açarak anneme baktım.
-Hm?
-Benim elişi çantamdan bebek hırkası var versene.
-Tamam.
Askılıkta asılı olan bebek yeleğine baktım. Bu kim kız ? Anam bebek !
Vanslarımı giyindim. Evden çıkarak bebeğe doğru koşturdum. Bebeğin karşısına oturdum.
-Çok tatlı lan bu !
Annemler gülmeye başlamıştı. Buraya taşınan yeni komşuydu. Sarıldım.
-Hoşgeldin.
-Hoşbulduk.
Yeni gelin gibiydi. Bebek yeleğini anneme attım. Bebeği kucağıma aldım. Erkekti.
-Adı ne ?
-Eymen
-MaşAllah çok tatlı. Kaç aylık ?
-7.
Eymen i kucağıma aldım. Bana baktı. Gülümsedim. Güldü. Ayağa kalktım. Eslem ile çimenlere oturduk. Eymen de kucağımda oturuyordu. Yanağını okşadım. Başını göğsüme koymuştu. Bize bakarak konuşuyorlardı. Eymen e baktım. Uyudu uyuyacaktı. Kucağıma yatırdım. Eslem yeleğini çıkararak Eymen in üzerine örttü. Başımı Eslem in omuzuna koydum. Eymen in saçlarını okşuyordum.
-Özlem in ki de böyle olacak değil mi?
-He la. Eke töke bir çocuk olur.
-Ben bakarım lan her gün. Onlar gitsin gezsin.
-Senin de olur kanka.
-Bilmem ki.
Güldü.
-Ay annecim !
Eymen çığlık atarak uyandı. Elimi sırtına koyarak başını okşadım. Susmuştu. Kim olacak ? Asya. Eymen i geriye çektim. Alt dudağını büzmüştü. Gülümsedim.
-Sen varya ileride çok can yakarsın. Masal ablam derdi dersin bak sonra.
Kucağıma oturttum. Demir bahçeye girdi. Gözlerimi Eymen e indirdim. Başını okşuyordum. Bana baktı. Gülümsedim.
-Masal annem nasıl ?
Anneme baktım. Elinde bitirdiği yeni yeleği gösteriyordu.
-Güzel.
-Hele bir Eymen e giydir de bakalım nasıl duruyor
Umut ile gönderdi. Umut un burnundan öptüm. Yanıma oturdu. Yeleği Eymen e giydirdim. Ayağa kaldırdım. Başımı yandan uzatarak anneme baktım.
-Senin veletler daha şişko olur. Torunlarıma olmazsa , sonra onlar üşür anneanne diye ağlarlar.
Eslem kahkahayı bastı. Yeleği çıkararak Umut a verdim. Annemin yanına gitti. Koşarak kucağıma oturdu. Eymen i de diğer bacağıma oturttum. Umut bana döndü.
-Buynuna bak.
-Senin burnun gibi minnacık.
Güldü. Başını omuzuma koydu. Eymen bana döndü. Ağlamaya başladı. Oha. Umut a vurmaya çalışıyordu. Eslem elini araya uzattı.
-Çocuk annesini böyle sahiplenmiyor lan.
-Demek ki o kadar çok eşsizim ki bebekler bile beni paylaşamıyor.
Eslem yüzüme tip tip baktı.
-Sana bundan sonra bebeklere fısıldayan kız diyeceğim.
-O niye ?
-Sihirli olduğun için. Vhuuu
Güldüm. Eslem Eymen i kucağına aldı. Kucağımda uyuya kalan Umut u kucaklayarak ayağa kalktım. Annemin yanına götürerek içeriye girdim. Örtüsünü almak için üst kata çıktım. Saçlarımı açık bıraktım. Alnım açılacak. Evden çıktım. Asya kucağında ağlayan Eymen i Demir in kucağına attı. Umut un üzerini örttüm. Leyla abla bana döndü.
-Masal bebek arabasın da maması var. Sana zahmet bi yedirsen.
-Ne zahmeti ? Estağfirullah.
Bebek arabasından mamasını aldım. Annemlerin yanına oturdum. Ölçekleri biliyordum canım. Mamasını hazırlayarak ucunu parmaklarımın arasına bastırdım. Ayağa kalktım. Biberonu çalkalarken bir yandan da Demir e yürüyordum. Eymen susmuştu ama arada bir sesi yine yükseliyordu. Demir in önünde durdum. Ona bakmadan Eymen i kucağıma aldım.
-Sen beni mi özledin ? Kimse benim gibi bakmadı mı sana ?
İçini çekiyordu. Yere oturdum. Eslem sırtını koluma yasladı. Mamanın sıcaklığı iyiydi. Koluma yatırarak mamasını yedirmeye başladım. Ellerini elimin üzerine koymuştu. Bir kaç komşu daha gelmişti. Hani şu mahallenin ağır kadroları olanlar.
-MaşAllah Neriman. Torunun mu?
Annem güldü.
-Yok kız Leyla nın.
-MaşAllah eline de pek bir yakışıyor mavişin.
Ay dmsn öyle yha. Eslem bana döndü.
-Kanka sana diyorum çocuklara fısıldayan kızsın diye.
-Sus Allah ını seversen.
-Allah ımı seviyorum. Ama susmayacağım.
Kaşlarımı büzdüm. Deli la bu. Asya yanıma oturdu.
-Çok sevimli.
Başımı salladım. Gözleri bendeydi. Güldü. Karnı doymuştu belli. Biberonu yanıma koyarak ağzını sildim. Dikleştirdim. Oturup oturup kalkıyordu. Yanağından öptüm. Yüzünü yanağıma yapıştırdı. Ağzını açarak zıpladı. Eslem kahkaha attı.
-Neriman teyze kızına göz koydular !.
Annem bana döndü. Gülüyordu.
-Çok çocuk seviyorsun ya. Al.
Eymen in beline sarıldım.
-Seviyorum.
Eymen geriye çekildi. Kendi çapında bir şeyler konuşuyordu.
-Parka gidelim mi? Seni kaydıraktan kaydırayım. Hadi.
Ayağa kalktım. Leyla ablaya seslendim.
-Leyla abla biz parktayız haberin olsun.
-Tamam canım dikkatli olun.
Eslem de kalkmış koluma girmişti. Demir parkta ki bankta oturuyordu. Ne büyük bir tesadüf ! Eymen i kaydırağın başına oturttum. Elimi beline ve karnına koyarak kaydırdım. Kahkahalara boğulmuştu. Bir kaç defa işlemi tekrar ettirdim...