Rayyan pov
Gadis yang duduk di sebelahnya dipandang beberapa kali . Wajah yang amat dirindui sekian lama . Kini berada di hadapan mata .
" kat mana you tinggal ? Okay ke tak ni ? Tanya aku
" I tak ingat lah . Okay je " jawab Eve sambil ketawa .
" kalau macam tu . I hantar you kat hotel yang berdekatan jela " ujar aku
" taknak . Takot . Nanti kalau dia orang datang kejar aku macam mana ? " rintih Eve .
Aku berfikir sejenak ' kalau mama nampak Eve , mesti habis lah nanti . Nak suruh hantar pergi hotel , tuan empunya diri taknak . Susah lah macam ni ' aku mengaru kepala tak gatal .
" susah sangat . Kau bawak aku pergi rumah kau . Boleh kan ? " tanya Eve lalu meletakkan kepalanya pada bahu aku .
" okay " jawab aku sepatah . Kereta aku pandu masuk ke perkarangan rumah aku .
" jom keluar ? " ajak aku sambil mengeluarkan segugus kunci rumah . Pintu depan rumah aku buka .
" auw " jerit Eve . Aku menoleh ke arah Eve . Gadis itu terduduk di atas lantai
" you kenapa ? " tanya aku .
" kasut aku rosak " jawab Eve menunjukan tapak kasut tumit tingginya yang patah . Aku terus mengangkat badan Eve masuk ke dalam rumah .
" Rayyan oo Rayyan . Tak berat ke kau angkat aku ni ? Hahaha " tanya Eve
" badan hourglass you ni . I boleh angkat sebelah tangan je " kata aku seraya menurunkan Eve di ruang tamu
" cantiknya rumah kau , Rayyan ! " jerit Eve teruja
" haha you suka ? " tanya aku . Eve mengangguk .
" I boleh kasi you rumah ni kalau you nak tapi ada syaratnya " kata aku lagi .
" betul ke ? Apa syaratnya ? Tapi nanti kau nak duduk mana kalau kasi aku rumah cantik kau ni " tanya Eve
" haha syaratnya , you kena kawin dengan I . Senang kan ? I boleh kasi you macam-macam yang you nak " terang aku
" huh ? " Eve terpinga-pinga
" takde lah . I gurau je . Jom lah . Naik bilik atas . You kena tidur " kata aku lalu berpaling . Eve dah terlena di atas sofa ruang tamu ' haih cepat betul budak ni tidur ' aku mengeluh lagi lalu mengangkat tubuh kecil itu naik ke tingkat atas . Tombol pintu bilik aku pulas . Badan Eve diletakkan di atas katil saiz king milik ku . Aku menuju ke wardrobe . Sepasang baju t-shirt dan track dikeluarkan .
" hey princess . Before you fell asleep . Go and change your clothes . Rimas I tengok you dengan dress tu " kata aku . Eve hanya mengangguk .
" aku taknak baju ni " tolak Eve
" habis tu , takkan nak pakai dress cam ni sampai pagi " tanya aku
" aku nak baju kemeja kau " tanya Eve .
" nak buat apa ? " tanya aku
" bagi je . Boleh kan Rayyan ? " kata Eve . Aku kembali ke wardrobe . Satu baju kemeja kerja berwarna biru tua dikeluarkan .
" nah " hulur aku kepada Eve . Gadis itu selamba membuka dressnya di hadapan aku . Aku berpaling ke arah lain
" kalau ye pon , nak tukar dress you tu . Tukar la kat washroom sana . Tak nampak ke lelaki kat sini ? " tanya aku
" haha tak pernah tahu pulak kau lelaki . Haha rindu kau Al " gelak Eve . Aku terdiam ' siapa Al ? '
" apa kau cakap ? Al ? Siapa tu ? Kekasih ke ? " tanya aku bertubi-tubi
YOU ARE READING
Sweet Revenge
Roman d'amourSeorang gadis jutawan bernama Eve Alexander yang hidup dengan ceria dan sempurna bertukar apabila kedua ibu bapanya telah dibunuh pada 13 tahun dahulu . Ditambah pula dengan kejadian yang menimpa gadis itu dan rakannya , Alphonse ketika mereka berum...