bab 32

56 2 3
                                    

Jones pov

Aku hanya mengekori gerak langkah gadis yang menarik tangan aku ni

" miss ? Are y okay ? " tanya aku

" hmm " sepatah sahaja jawapan oleh Eve .

Kami tiba di ruang tamu , kelihatan beberapa orang lelaki yang berpakaian kemas sedang tersenyum ke arah kami .

" hello gentlemen ? Wht do y wnt from me ? " soal Eve terus terang setelah menjemput mereka duduk . Aku dapat lihat riak malas di wajahnya . Aku berdiri di sisi kerusi Eve

" err hey , miss alexander . We come here to proposal y to be wife for this man " ujar seorang lelaki separuh abad lalu ditujukan pada seseorang . Seorang pemuda segak dengan suit nya bangun lalu membongkokkan sedikit badannya dan tersenyum .

Eve membalas senyuman itu namun hanya seketika apabila senyuman itu mati

" my answer is no "

Semua yang ada terkejut apatah lagi pemuda itu .

" why ? Tell me , why y reject my proposal ? " jerkah pemuda itu lantang seraya berdiri dari kerusinya

Eve ketawa kecil lalu berdiri dan berjalan mengelilingi pemuda itu

" y ask me why ? Well the answer is simple . I dont like y . Even I dont know y apatah lagi nak kahwin dengan kau . Haha keep dreaming dude " jawab Eve

" and aku tak suka kau . Perangai kau kurang ajar . Aku boleh tahu kau nak apa . Kau nak harta aku kan ? Beside , kau ni kaki perempuan . Kaki kelab . Kaki botol . Semua kaki kat kau la . Aku tak suka semua tu . Walaupun reputasi kau okay dalam perniagaan . Kau still tak sesuai tuk aku . Sedar tu . Aku reject kau . Kau boleh balik " sambung Eve lagi dan berpaling untuk beredar

" tapi .... " pemuda itu bersuara

" I told y to leave . Now ! " ujar Eve kasar . Jelingan tajam dihadiahkan sebelum beredar ke ruang makan semula .

Aku dapat lihat ketakutan dan kecewa diwajah mereka sebelum beredar keluar rumah .

" miss ? Are y okay " soal aku semula

" aww Jones . Stop it . Okay ? Asyik soalan tu je . Aku bosan la . Takde soalan lain ke ? " jawab Eve malas

" hmm sorry miss , I change my question . Are y still hugry ? " tanya aku lagi tapi tiada jawapan dari Eve . Dia hanya ketawa sambil memegang perutnya sehinggalah kami tiba di ruang makan .

*****

Vellareena pov

Aku hanya memerhatikan lelaki yang sedang makan di tempat Eve . Dia mencabar abang aku , Rayyan . Untuk dapatkan Eve .

Sempat lagi dia tersenyum pada aku . Aku hanya mengangguk .

" well ? Kenapa kau mengigil ni ? Takut ? Or kau marah ? Hahaha control yrself , boy . Eveline tu memang cantik , kaya , and her body is the best part . Ramai dah orang nak dapatkan dia . Dia tak layan . Aku jst nak bagitahu lah . Lupakan je niat tuk rapat dengan dia . Dengan family kau yang macam ni , kau tahu dia akan benci kau lagi teruk .   Lagipun sekarang ni pun , dia tengah cari future husband tuk lengkapkan final wish to be the Leader of Alexander's Cop . I'm sure someone yang dia jumpa tu , orang yang nak proposal dia to be his wife " kata Sebastian

Rayyan mengetap bibir kuat . Rahangnya bergerak . Tangannya mengenggam penumbuk " kau siapa ? Tak payah nak sibuk hal aku ! " jerkah Rayyan .

Lelaki itu ketawa lalu berkata " kau tanya aku siapa ? Aku mimpi ngeri kau . Hahahaha ". Dia pun beredar .

*****

Eve kembali ke meja bersama Jones . Baru saja mahu makan , Eve terbau sesuatu yang sangat dikenali .

" no need to hide anymore . I knw y r here . Come out now , sebastian "
" wow , impressive . How d y knw Im here ? "

" aku kenal bau kau " jawab Eve

" tapi aku da tukar perfume lain . Macam mana kau boleh tahu ? "

" aku bukan tak kenal bau kau . Lagipun kita membesar bersama . Jangan ingat kau boleh tipu aku dengan trick lembab camtu " balas Eve lagi .

Semua orang di ruang makan itu terdiam , Eve cakap pasal siapa ? Macam mana dia boleh perasan bau seseorang sedangkan dia tak jumpa pun orang tu lagi ? Bunyi tapak kaki keluar selamba lalu mencium pipi Eve dari belakang , Sebastian . Eve tersenyum .

" ladies and gentlemen , meet Sebastian . He's my cousin " Eve perkenalkan Sebastian . Sebastian membongkokkan badannya sedikit tanda hormat . Mereka mengangguk kembali .

" he's a magician "

" let me guess , hmm kau dah reject lelaki tadi kan ? " tanya sebastian . Eve hanya tersenyum lalu menjongketkan bahunya .

" kalau rasa susah sangat kan . Kau kahwin dengan aku je lah . Kan senang . Y and me . We'll be a happy family ever in this world " sambung sebastian lagi .

" are y kidding me ? kau gila ke ? Demam ? Aku nak cari orang boleh handle Alexander's Cop bersama aku . Kalau aku dengan kau , alamatnya tungang-terbalik la syarikat tu nanti . Hahahahaha " balas Eve sambil memotong stik . Perbualan antara mereka berdua terlalu santai membuatkan keadaan seperti hanya ada mereka berdua sahaja dalam ruang makan itu .

" ala . Bukannya susah sangat handle syarikat tu . Kita handle kejap-kejap je , 2-3 jam pastu selebihnya , Kita mainnnn ! " sorak Sebastian dengan wajah gembira .

" pandailah kau . Habis , syarikat kau tu . Siapa pula nak urus ? Mochi ke ? Connie ? " tanya Eve

Sebastian berjalan ke arah Eve . Tangannya diletakan pada kerusi Eve sambil berfikir " betul gak tu , takkan suruh mochi dgn Connie je yang jaga syarikat aku . Nanti tak tentu pasal bersepah dengan ikan segar yang dorang shopping kat pasar . aduhhh pening kepala aku ! ..... Apa kata kalau kita tinggalkan semua harta dan kita kahwin dan dapat anak dan...... " Keluarga Jonesville hanya diam , ada yang dengar perbualan mereka , ada yang sambung makan kecuali Rayyan , matanya mencerlung tajam memandang Sebastian . Bibir diketap kuat .

" banyak lah kau punya ' dan - dan ' aku pijak kau nanti baru tahu " potong Eve . Sebastian terus pandang Rayyan " tu ke budak yang kau suka dan dia tolak cinta kau ? "

Semua ahli Keluarga Jonesville terdiam , nampak sangat terkejut dengan pengakuan yang baru didengari . Rayyan hanya menundukkan mukanya . Selang beberapa minit selepas itu , Eve ketawa

" hahahaha its okay , Sebastian . Aku kan tak sama taraf dengan dia orang sebab tu jadi macam ni . Tapi tu la . Sekarang kita berurusan secara profesional tiada hubung kait dengan peribadi . Tu je aku nak ingatkan " Eve tersenyum lalu beredar bersama Jones .

#p/s : tak tahu nak buat cam mana . Idea takde 😂 jadi sya buat apa yang kluar kpala otak je ni . Pape cadangan boleh la comment

Sweet RevengeWhere stories live. Discover now