Keadaan di Villa itu kelam-kabut apabila cik muda mereka yang merupakan Leader of Alexander's Cop hilang tanpa jejak . Kejadian ini sudah seminggu berlaku . Pelbagai cara untuk menjejaki dijalankan . Semua ahli dalam Villa sedaya upaya menyembunyikan perkara ini daripada pihak media . Pada awalnya , mereka menganggap cik muda Eveline Alexander cuma keluar bersiar-siar bersama Jones sebab bila dipanggil untuk breakfast , Miss Alexander tak keluar membuatkan mereka ingin masuk ke bilik miss Alexander tapi apa yang dilihat amatlah menggerunkan . Pintu Balkoni yang terbuka luas . Terdapat kesan darah yang banyak pada lantai di hadapan katil . Ada kesan darah hingga ke balkoni seperti mayat yang diheret keluar . Mereka berlari ke arah balkoni untuk melihat jika ada mayat atau apa-apa petunjuk selain kesan darah ini . Hampa . Tiada petunjuk . Robert telah menelefon seseorang untuk menyiasat milik siapakah darah itu . Dalam hatinya berharap darah itu bukan milik Eve tapi kenyataannya amat menyakitkan apabila darah yang banyak itu sememangnya milik cik muda mereka . Sangat kecewa . Semua ahli villa berasa sedih . Semua maid dan butler menangis mengenangkan cik muda mereka yang dianggap sudah tiada . Darah banyak yang keluar sebegitu takkan dapat menyelamatkan Eve .
Dia dah pergi . Sangat menyedihkan tapi Robert masih berkeras untuk mencari Eve . Walaupun bukti dihadapannya adalah benar tapi tidak , dia takkan menerimanya dengan mudah . Di arahkan semua butler untuk mencari Eve . Tak kira apa yang terjadi . Sama ada hidup ataupun mati . Mereka akan menemui Eve . Walaupun hanya sekadar tulang rangka . Mereka akan mencari !****
Eve pov
Mata aku kabur , dapat aku lihat beberapa orang sedang memandang ke arah nya . Bunyi bip bip dari mesin menyedarkan aku mungkin berada di hospital . Orang ada disitu ialah Edward dan adiknya , Ace dan seorang lagi . Aku tak dapat mengecam akibat pandangan ku yang kabur . Aku hanya sempat mendengar perbualan mereka sebelum aku......
" teruknya keadaan dia . Boleh ke dia survive ? "
" diam ! Dia akan survive . Aku tahu , dia boleh "
" kau sure ke ? Tengoklah keadaan dia , organnya lemah , buah pingangnya hancur . Racun yang sangat kuat . Kau masih nak cakap dia boleh survive ? "
" aku suruh kau diam ! ! ! Kau tak tahu siapa dia . Aku kenal dia . Dia akan survive . Tak kesah la berapa banyak organ dalaman yang hancur , aku akan gantikan yang baru . Semuanya akan baik "
" lepaskan dia , let her rest in peace . Kau ingat nak cari organ ni senang ? Kena cari yang sesuai tapi kau sendiri tahu , kita kesuntukan masa . Lepaskan dia . Biar dia pergi "
" aku takkan lepaskan dia . Aku tak kesah walaupun aku terpaksa melawan the God . Aku dah puas berdoa . Aku akan buat yang terbaik untuk dia ! I dnt care if God wnt my life . I'll sacrifies it fr her "
" hmm boleh kita selesaikan benda ni cepat ? Dia dah nyawa-nyawa ikan ni . "
" okay . Let start the operations "
" guys , serious ke nak operate kat rumah ni . Bagi aku , better kat hospital "
" bodoh ! Kau fikir sempat ke ! Sekarang "
Pandangan aku gelap . Tiada lagi bunyi yang kedengaran dari mereka . . . Aku akan mati ke ?
*****
Bahang matahari menyebabkan Eve tersedar tapi dek silau matahari Eve kembali menutup matanya semula . Beberapa lama kemudia dia membuka matanya sekali lagi . Kelihatan dia berada di rumah tapi rumah siapa ni ? Apa yang berlaku ? Pelbagai soalan bermain difikiran gadis itu . Cuba mengingati apa yang berlaku sebelum ni . Beberapa kemudian , dia terus duduk . Wajah nya yang pucat bertukar bengis . Apa yang diingati sangat mengecewakannya , lelaki yang dipercayai selama ini . Ingin membunuhnya .
' jadi kau cuma datang untuk bunuh aku ya ? Jones ? '
Pintu bilik dikuak perlahan , tangan Eve cuba untuk mencari pistol di balik bantal tetapi hampa kerana ini bukan Villa miliknya . Seorang lelaki bertopeng masuk sambil memegang telefon . Melihat keadaan Eve yang dah sedarkan diri . Telefon yang dipegangnya terjatuh .
" kau ..... Kkau da bangun ? " tanya lelaki itu perlahan
" kau siapa ? " jawab Eve dingin
" kkau rasa sakit lagi ? Tak sehat ? Pedih kat mana-mana ? " tanyanya lagi
Eve tidak menjawab malah mencerlung tajam . Lelaki itu gerun . Dia terus menjerit memanggil seseorang . Beberapa minit kemudian , seorang lelaki masuk sambil membawa dulang makanan . Dia juga memakai topeng . Dia meletakkan makanan atas meja di birai katil . Dia mengarahkan rakannya untuk keluar . Lelaki yang bertopeng tadi patuh lalu keluar . Pintu bilik kembali tertutup . Dalam fikiran Eve , mungkin ini bosnya .
Suasana hening seketika sebelum lelaki itu berkata
" I miss y s mch , Eve " seraya menanggalkan topengnya ......
*****
Alphonse pov
Aku memandang wajah Eve lama . Begitu juga Eve memandang aku dengan riak wajah yang terkejut . Wajah yang dikatakan akan mati sebulan yang lalu . Dia hidup .
' Thanks God coz safe her ' ucap aku dalam hati .
Disaat aku ingin mendekatinya , Eve berpaling ke arah lain . Makanan yang aku bawa tadi , aku ambil lalu aku duduk dibirai katil itu . Sesudu nasi aku cuba suapkan ke mulutnya . Dia taknak makan . Ditepis makanan tadi sampai berterabur makanannya .
" kau kenapa ? Aku suh kau makan kan " tegur aku
Eve hanya membisu tanpa sebarang kata .
" Eve " panggil aku
Senyap
" Ms Alexander " panggil aku lagi
Senyap
" Ms Eveline Alexander ! " nada panggilan aku naik satu oktaf .
Dia berpaling menghadap aku , muka dia merah . Menahan marah pada aku mungkin . Lemah lembut aku tanya soalan tadi .
" kau kenapa ? Taknak makan ? "
Dia mengeleng perlahan sebelum berkata
" jst die . Leave me alone , motherfucker ! "
Aku terus terkesima . Dingin . Macam takde perasaan . Dia lain sangat . Dia tendang aku dari katil dan berdiri . Aku diam tapi tindak balas badan aku tak ikut apa yang aku suruh dia buat . Badan kecil molek itu aku peluk dengan erat sekali . Dia cuba menolak pelukan aku dengan menumbuk rusuk dan perut aku kuat . Semakin dia menolak , pelukan itu aku eratkan sambil dia berhenti meronta . Tak lama kemudian , terasa basah baju aku . Aku terkejut
Dia menangis sampai terduduk . Menangis dengan teresak-esak dalam pelukan aku .
" bodoh Al . Bodoh . Sial . Kenapa baru sekarang nak muncul . Bila aku da nak mati baru nak ada . Kenapa tak biar je aku mati ! " tengking Eve sambil menumbuk dada aku .
Tangan aku letakkan di atas kepala lalu mengusap rambut gadis itu perlahan-lahan
" its okay . Its over now . I'm here . With you . Y r safe . Okay ? Everything gonna be fine . I'll protect y 4ever "
Eve lagi menangis kuat macam budak-budak . Tak keruan aku dibuatnya . Tanpa berfikir panjang , aku terus mencium bibir Eve . Serta merta tangisannya berhenti . Aku tersenyum
" hahh habis da nangis . Kuat betul kau nangis cm budak-budak " ujar aku
Muka Eve memerah macam udang bakar . Baru aku tersedar apa yang aku buat lagi . Ni malu tahap dewa punya . Aku menunduk . Keadaan jadi kekok sebelum aku berkata
" haaa aku amik kan makanan .... "
Satu ciuman singgah pada bibir aku sebelum Eve melarikan diri dalam selimut . Jari aku menyentuh bibir sendiri sebelum tersenyum .
' Always Made My Day '
YOU ARE READING
Sweet Revenge
RomanceSeorang gadis jutawan bernama Eve Alexander yang hidup dengan ceria dan sempurna bertukar apabila kedua ibu bapanya telah dibunuh pada 13 tahun dahulu . Ditambah pula dengan kejadian yang menimpa gadis itu dan rakannya , Alphonse ketika mereka berum...