Hoofdstuk 27

893 36 1
                                    

Thuis aangekomen zie ik Ash en Nevaeh ''gezellig'' praten met elkaar. Hoe kan zij nou zo vrolijk kijken? Ik wil haar niet slecht laten voelen, want ik weet dat ze depressief is, maar dit slaat alles. Als ze naar buiten kijkt ziet ze mij staan en gelijk rent ze naar de voordeur. 'Justin!' Ze wilt me knuffelen, maar ik duw haar weg. 'We moeten praten Nevaeh en niet doen alsof er niks is gebeurd', mompel ik zachtjes. Ze knikt langzaam en ik zie de tranen bij haar opkomen. Ze loopt weer terug naar binnen en ik volg haar in stilte. Ash komt gelijk de gang in en geeft mij een knuffel. 'Gast, lang niet gezien!' Ik glimlach. 'Je zou op haar passen weet je nog?' Is het enige wat ik zeg. Ik duw ook Ash weg en kijk hem geïrriteerd aan. Ik zie hem schuldig kijken, maar dat maakt me niet uit. 'Ash, wil je mij en Nevaeh even alleen laten, dan kunnen wij praten'.  Ash knikt en samen met Nevaeh loop ik naar de woonkamer. Ik plof neer op de bank en Nevaeh gaat voorzichtig naast me zitten. Ze durft me niet aan te kijken en het lijkt alsof haar schoenen interessanter zijn. Misschien durft ze het niet.

 'Waarom ben je vreemdgegaan?' Is het enige wat ik vraag. Nevaeh krijgt tranen in haar ogen en schudt haar hoofd. 'Ik wist het niet! Ik had niet eens door dat hij bleef slapen. Weet je wel hoe dronken ik was?' Dronken zijn is geen excuus. Het liefst loop ik nu weg. Weg van Ash, weg van Nevaeh. Weg van alles en iedereen. Ze heeft mij zo erg gekwetst, dit heb ik nog nooit meegemaakt. 'Waarom?' Ik mompel zachtjes. Nevaeh kijkt me schuldig aan, wetend dat zij dit keer fout zat. Ash komt terug de kamer binnenlopen en ik kijk hem geïrriteerd aan. 'Ash, ik zei toch dat je ons alleen moest laten?' Hij knikt maar gaat toch naast ons zitten. 'Luister, Nevaeh kan dit duidelijk niet aan. Je moet haar haar tijd geven,' Nevaeh kijkt hem dankbaar aan, maar ik word er alleen maar boos van. Hoe durft hij zich nu met ons te bemoeien? Hij is de reden dat ze uit zijn gegaan, dat kan niet anders. Nevaeh zou nooit met dat idee aankomen. 'Luister even. Jij zou ervoor haar zijn!? Weet je nog?' Roep ik nu kwaad. Ik gooi mijn armen in de lucht, niet wetend wat ik moet doen. 'Justin, alsjeblieft'. Tranen rollen over Nevaehs wangen, maar ik negeer het. Het doet mij pijn dat ze aan het huilen is, maar ik heb ook pijn nu. 'Ik kan dit echt niet hebben nu. Ash, als jij op haar had gepast dan was dit allemaal niet gebeurd!' Ash kijkt mij hoofdschuddend aan. 'Dat weet ik ook wel Justin, maar je moet niet boos op haar blijven. Je ziet toch dat Nevaeh pijn en spijt heeft nu?' Ineens staat Nevaeh kwaad op. 'Jullie praten nu net alsof ik er niet ben! Ik sta hier! Dit is allemaal mijn schuld, dus laat mij dan lekker praten!' Ik schrik van haar reactie, maar ik kijk zonder enige emotie haar aan. 'Vertel dan'. Ik rol mijn ogen en kijk haar vragend aan. Nevaeh gaat weer zitten op haar plek en kijkt mij doordringend aan. 'Ik was Ash aan het zoeken in die club, maar ik kon hem nergens vinden', begint ze haar verhaal. Kwaad kijk ik naar Ash. 

'Ik ging naar de bar toe, omdat ik een drankje wilde, maar ik wist niet dat ik zo slecht tegen alcohol kon. Toen kwam die jongen en begon mij dronken te voeren en maakte blijkbaar misbruik van de situatie. Ik zei nog dat ik naar huis wilde en hij bracht mij ook. Hij profiteerde echt van mijn dronkenbui, want anders had ik nooit iets gedaan en dat weet jij ook Justin!' Langzaam draai ik mij om. 'Dus je wil zeggen dat als je niet had gedronken, er niks was gebeurd?' Ze knikt en kijkt me met tranen in haar ogen aan. Ik vind dit nog geen excuus, maar we hebben allemaal wel iets gedaan waar we spijt van hebben. Alhoewel dit wel een extreme fout is. 'Ik moet dit even verwerken en jij Ash, jij had nooit weg moeten lopen.' Ik kijk hem kwaad aan, maar hij haalt alleen zijn schouders op. 'Ja, hallo? Ze is achttien, ze heeft geen babysitter nodig!' Mijn hart begint sneller te kloppen en mijn handen trillen. 'Dus?' Schreeuw ik nu kwaad. 'Als ik jouw vraag om op haar te passen, dan doe je dat godverdomme!' Nevaeh deinst achteruit van mijn uitbarsting en even voel ik mij schuldig. Ik weet dat ze er niet tegen kan als ik schreeuw, maar op dit moment kan ik niet anders. Ash haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. 'Ik ben inderdaad achttien Justin,' begint Nevaeh. 'Ik kan goed voor mijzelf zorgen en ik heb niemand nodig die op mij let.' Ik begin hysterisch te lachen. 'Oh, natuurlijk! Vandaar dat jij neukt met een andere jongen, omdat je zogenaamd te veel had gedronken? Weet je hoe dat heet Nevaeh?' Ze kijkt me geschrokken aan en de tranen rollen over haar wangen. Het liefst geef ik haar een knuffel, maar ik moet boos zijn. Ik kan niet anders. Zij zou mij ook verrot schelden als ik vreemdga. 'Een fucking slet.' Mompel ik zachtjes. 'Weet je Justin, fuck you! Ik heb een fout gemaakt en dat weet ik! Maar je moet me niet voor slet uitmaken! Klootzak!' Kwaad staat ze op en loopt weg. Ik laat haar maar lekker lopen, het interesseert me niks meer. Ik ben er helemaal klaar mee. 'Goed gedaan Justin,' mompelt Ash. Ik kijk hem aan, mijn handen beginnen te trillen en als hij niet oppast kan hij een klap tegen zijn gezicht verwachten. 'Jij moet helemaal even ophouden. Als jij niet weg was gelopen, was zij niet vreemdgegaan!' Schreeuw ik kwaad.


'Zoek het maar uit jullie twee. Ik ga een tijdje naar Miami toe en ik heb geen idee of ik nog terug kom.' Geïrriteerd sta ik op en loop naar boven zonder nog iets te zeggen. Ik ga echt naar Miami, misschien dat ik daar tot rust kan komen. Ik weet wel dat als ik hier blijf, dingen helemaal uit de hand gaan lopen.  

His girl [[Part one]]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu