İnşallah beğenirsiniz.İyi okumalar.
Rehberlik hocasıyla biraz konuştuktan sonra sınıfıma doğru yol almaya başladım.Rehberlik hocasının odası çok güzeldi,upuzun bir akvaryumu vardı ve içerisinde renk renk balıklar vardı.Onları izleyince huzur bulduğumu hissetmiştim.Oda gökyüzü mavisi rengine bürünmüştü,bu da insanın daha fazla rahatlamasına neden oluyordu.Masanın üzerinde tonlarca notun olması hocanın ne kadar fazla işine bağlı olduğunu gösteriyordu.
Daha çok o konuşmuştu ben dinlemiştim. Okulun kurallarından,sınıf düzeninden bahsetti,bunları anlatması iyiydi çünkü eski okulum arasında çok fark vardı.Erkek ve Kızların katları ayrıydı, yanlışlıkla onların sınıfına falan girebilirdim.Aslında ne kadar saçmaydı öyle değil mi? Neden erkek ve kızların birbirini görüp,bakması bu kadar önemliydi ki?Ne kadar bağnaz bir düşünceydi bu!Annemden bahsetmemesi beni mutlu etmişti çünkü bu konu hakkında konuşmak beni yoruyordu.
Hocanın tarif ettiği sınıfı bulmak için sağa döndüm ve duvarda 12/A yazısını gördüm.Kapıda ki camdan içeri baktığımda ders Kuran olmalıydı çünkü herkesin önünde Kuran vardı ve bir kız okuyordu.
Kapıya iki kere vurdum ve içeri girdim.Bütün sınıfın bakışları bana odaklanmıştı.Bunun için biraz tedirgin olmuştum ama belli etmemeye çalıştım.Sınıfta krem pardüse giymiş mavi gözlü,zayıf bir hoca vardı.Tahmini olarak 30 larında olması lazımdı yaş olarak.
Bana baktı ve hafifçe gülümsedi."Sen yeni öğrencisin herhalde canım.İstersen kendini bir tanıt ve Fatma'nın yanına otur." Hocanın sıcakkanlılığı içime su serpmişti,ya daha demin ki o yobaz hoca gibi saldırsaydı.Ben de dediklerini onayladığımı belli etmek için hafifçe gülümsedim ve konuşmaya başladım.
"Adım Meryem,bazı özel sebeplerden dolayı okulumu değiştirdim,artık buranın öğrencisiyim.Umarım iyi anlaşırız." Aklıma başka bir şey gelmiyordu,kafamı eğip ayakkabılarımı izlemeye başladım,bir yandan da ne desem diyordum.Aslında normalde bu kadar utangaç ya da ne diyeceğini bilmeyen bir kız değildim.Ama nedense bu okula geldiğimden beri kendimi çok tuhaf hissediyordum.Sanki ben,ben değildim.
Hoca zor durumda olduğumu anlayınca yanıma geldi ve elini omzuma koydu."Hoş geldin o zaman,Kuran dersinde kitabımıza saygıdan dolayı başını kapat,Kuran okumayı bilmediğin için cüzden başlamalıyız ama bir yandan da bizim müfredatla bağlantılı olmalısın bu sebepten dolayı Fatma sana yardımcı olacak,ben de sürekli yanı başın da yardımda olacağım canım,şimdi yerine geçebilirsin."
Rehberlik hocası bunları ayarlamış olmalıydı.Benim imam hatiple bir ilgim olmadığı her halimden belliydi zaten. Allah'a inanmayan ben,onun kitabını öğrenecektim.Şu durumumu Serkan görse gülmekten gözlerinden yaş gelirdi herhalde.
Ders boyunca kafamda ki bez parçası nedeniyle terlemiştim ve boynum falan kaşınmaya başlamıştı.Fatma nasıl böyle durabiliyordu ki?Ders zili çaldığı an kafamdakini çıkardım ve çantama tıktım.Fatma arkasını dönmüş bir kızın test kitabına soru çözüyordu.Doğru ya biz son senedeydik ve YGS-LYS vardı. Üniversite düşünmeyince böyle rahat oluyordu insan işte.
Karnım guruldamaya başlamıştı,buraya geldiğimden beri doğru düzgün bir şey yememiştim.Kantin nerdedir acaba? Fatma'nın omzunu dürttüm.Fatma hemen bana döndü ve tatlı tebessümünü bana yollayıp ne diyeceğimi bekledi."Fatma kantin nerede?" Fatma hemen ayağa kalktı ve konuşmaya başladı;"Ben de su alacaktım,hadi beraber gidelim." Bu cevaba sevinmiştim çünkü okul çok büyüktü ve kaybolmak istemezdim.
Kantinden meyve suyu ve tost aldım.Fatma ise dediği gibi sadece su aldı.Etrafımda hep aynı renkten eşarp takmış kızlar vardı.Erkekler ile kızlar arasında duvar vardı kantinde.Yanımdan geçen kızların bana tuhaf bir şekilde bakması artık iyice canımı sıkmıştı.Of lamaya başlamıştım ki Fatma kolumu sıvazlamaya başladı." Alışamadığın için mi ofluyorsun?Ya üzülme alışırsın.Sana bakan kızlarıda takma bugüne kadar böyle güzel bir kız görmediklerindendir." Son dediği şey ile yüzümde bir tebessüm olurştu.Herhalde biz kızların en büyük zayıf noktası, iltifata dayanamıyor olmamız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmam Hatip mi?-TAMAMLANDI.
Spiritual"İMAM HATİP Mİ?" "Amca,ben imam hatipe falan gitmem!Ya ben Allah'a inanmıyorum bile doğru düzgün nasıl gidebilirim?" Amcam sinirle oturduğu koltuktan kalktı ve yüzüme türkürüklerini saçarak konuşmaya başladı,sinirden kıpkırmızı...