Selamun Aleyküm.
İyi okumalar.
İçimdeki duygular fazlasıyla karışık bir haldeydi.Yusuf'u gördüğüm için mutluydum.Yusuf'un bana bakmasından dolayı mutluydum; ama onun Özgür'ü benim yanımda görmesinden dolayı aşırı üzgündüm.Buraya daha yeni geçiş yapmıştı ve beni ilk defa görmüştü.İlk gördüğünde yanımda bir erkek vardı.Bir yandan şöyle düşünüyorum,onun yanında Zeynep'i görsem ben ne hissederim?Yani Yusuf'a karşı sinirli olur muyum?Aslında hayır!Neden mi?Çünkü Yusuf'un Zeynep ile partner olduğunu ve buluşmak zorunda olduklarını biliyorum.Sunum ödevi yapıyoruz;görev dağılımı yapılmalı,kaynak belirlenip süzülmeli...Bunları hiç görüşmeden yapamazsın.Yusuf; benim Özgür ile partner olduğumu bilmiyordu.Aslında bunu çokta kafama takmak istemiyordum.Yusuf benim nişanlım değil,bir şeyim değil.Ona ne ki!İstediğim kişi ile görüşebilirim.İstediği kadar sinirli bakmış olsun umrumda değil.
Özgür ile ders saatine kadar baya çalıştık.Bu seferki konumuz gerçekten zordu.Kaynak bulma açısından hiçbir sıkıntı yaşamadık.Bu dışarıdan avantaj olarak görünüyordu ama hayır.Çünkü aşırı kaynak olması kafamızı karışık hale getirmişti.Bu kadar kaynağı süzgeçten geçirip elimizde birkaç tane bırakmalı ve onlara yönelmeliydik.Bugün Özgür ile bunu yaptık.İki kitap ve beş makale bulduk.Özgür anında kitapları okumak istedi ama bu sefer karşı çıktım.Bir kitabı ben, bir kitabı o aldı.Makaleleride ikisini ben üçünü o aldı.Böylece işimiz bitti.Sandalyenin arkasına yaslandım ve;"Bu seferki konu gerçekten zor." Dedim.Özgür;"Hallederiz ya,dert etme." Dedi. Bu sırada Özgür'ün tıp öğrencisi olduğu aklıma geldi.Gerçekten benden daha yoğundur,diye düşünmeden edemedim.Ona 'fazla sorumluluk mu verdim acaba?' Dedim kendi kendime."Senin bölümün zor,istersen bir makaleyi bana ver." Dedim, bir göz temasından sonra masanın üzerindeki not defterimi toplayarak."Tıp okumayı zevkle yaparsan,hiçte zor değil biliyor musun?Hastalıkları gizemli bir oyundaymışım gibi okuyorum ve çalışıyorum." Dedi gülerek.Onun bu haline bende tebessüm ettim.Devam etti;"Bu sıralar biraz canım sıkkın .İlk defa tahtım elimden alınacak gibi hissediyorum." Dedi ve bakışlarını dışarı çevirdi.
Özgür'ün şuandaki durumu saçma gelmişti.Bu kadar abartmasına gerek yoktuki.Hemen pes etmiş gibi görünüyordu.Onun bu hali gereksiz gelmişti."Hemen bırakıp gidecek misin zirveyi?Öyle bir halin var benden söylemesi!" dedim gülerek.Bakışlarını bana yöneltti ve;"Bak, belki saçma gelecek ama sene sonunda eve dönerkenki o bölüm birincisi olmuş olmanın vermiş olduğu rahatlık başka hiçbir yerde yok.Sonra hocalar beni tanır,severler.Salim Hoca beni evladı olarak görür.Şimdi ise daha birgün oldu biliyorum ama yerime biri geçmiş gibi hissediyorum.Hocaların ilgisini verdiği cevaplar ile hemen çekti.En önemlisi Salim Hocadan bahsediyoruz.Adam kafasına koymuş,kendi gibi birini yetiştirmeden emekli olmayacak.Bu kişi bendim, ama şimdi Yusuf'u seçecek.Elimden kayıyor gibi hissediyorum,okuldaki statüm.Derecem..." dedi ve pencereden dışarı bakmaya devam etti.
Yusuf şuanda kalbimdeki tek insandı,buna hiçbir şüphem yoktu ama Özgür için üzüldüğümü hissetmiştim.Kendimi onun yerine koydum.Ben de bölümümün birincisiydim ve Zeynep'e kaptırmaktan korkuyordum.Özgür de şimdi bunu yaşıyordu.Korkuyordu.Ona destek olmak istedim."Özgür." dedim düz bir sesle.Bir tepki vereceğimi düşünmediği için şaşkın şaşkın yüzüme baktı ilk.Daha sonra gülümsedi ve eli ile saçlarını tarayıp;"Efendim Meryem." Dedi.Onun bu hali gülme isteğimi getirsede kendimi tuttum ve;"Bak,Yusuf'un bu okula gelmiş olması seni hiçte alakadar etmiyor.Çünkü,geçtiyse geçti ya ne yapalım?Derecen elinden gitmeyecek..Her şey yolunda olacak.Sen bu bölüme severek gelmişsin.Şu haline bak her daim elinde kitaplarla geziyorsun ve halinden memnunsun.Yeteneklisin.Neden korkacaksınki?Hem hocalar istedikleri kadar Yusuf'u beğenmiş olsun.Bu Yusuf'un bölüm birincisi olacağı anlamına gelmiyor." Dedim.Özgür benden bu tepkiyi beklemediği için bir süre öylece yüzüme baktı.Bende ondan bakışlarımı çekmedim.Daha sonra bir anda bütün dişlerini göstererek gülümsedi ve sol elini çenesinin altına koyup;"Çok farklı bir kızsın.Belki klişe gelecek ama daha önce senin gibisini görmedim." Dedi. Durumun garipleştiğini hissettiğim anda konuyu derslere çevirmek istedim.Özgür'e umut vermek tam bir saçmalık olurdu benim için.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmam Hatip mi?-TAMAMLANDI.
Spiritual"İMAM HATİP Mİ?" "Amca,ben imam hatipe falan gitmem!Ya ben Allah'a inanmıyorum bile doğru düzgün nasıl gidebilirim?" Amcam sinirle oturduğu koltuktan kalktı ve yüzüme türkürüklerini saçarak konuşmaya başladı,sinirden kıpkırmızı...