Selamun Aleyküm
İyi okumalar.
Saçlarımı açık bıraktım,önlerinden birer tutam alıp arkadan tel toka ile tutturdum,koyu mor tişörtümü ve altınada beyaz kotumu giyip banyodan çıktım.Bugün de böyle olsun diye geçirdim içimden.Bu sırada Züleyha'nın Kuran okuduğunu gördüm.Sesini çok alçak tuttuğu için duymuyordum bile , kesin sesi güzeldir ve akıcı okuyordur.Sonuçta Yusuf'un kız olmuş hali değil mi? Diye düşündüm gözlerimi devirerek.Telefonumu elime aldım ve gelen bildirimlere baktım.İnternet paketimin bitmesine çok az kalmıştı, bu nedenden dolayı derin bir of çektim ve odadan çıktım.Bu ay bursumu idareli kullanamamıştım,biraz dikkatli olmam lazımdı.
Odadan çıkar çıkmaz telefonumun çalması ile koridorda ki camın önüne gittim.Arayan Amcam'dı.Sıkıntıyla bir of daha çektim.Hala ne yüzle arıyordu beni?Onun ağzının payını vermemiş miydim?Açmak istemedim bir süre, durdum susması için,sesi kesilmeyince meşgule attım ama ısrarla çaldığı için cevap vermeye karar verdim."Alo,canım gızım!" arayan amcam değil,beni evden kovmak için kırk takla atan yengemdi.İlk cevap vermedim; bundan dolayı devam etti;"Yanlış mı aradım ben!Aloooooo!!" Daha fazla dayanamadım ve cevap verdim;"Ne istiyorsun?" Hemen sözü devraldı;"Gızııım!Seni çok özledik!Neden gelip halimizi hatrımızı sormuyon?Gözümüz yollarda kaldı!"
Beni salak yerine koyuyordu herhalde,sesimi yükselterek cevap verdim;"Eminim öyledir!Ondan değil mi beni göndermek için can çekişiyordun!!" Yengem bir süre cevap veremedi daha sonra ses tonunu üzgünmüş gibi kıstı ve öyle devam etti;"Niye öyle diyon can gızım benim!Sen bize anandan emanetsin!" Annemi lafa sokunca kaşlarım çatılmıştı hemen;"Annemi katma lafına!Ne istiyorsun onu söyle!Dur tahmin edeyim para istiyorsun öyle değil mi?" Cevabı gecikmedi tabiki de ;"Şeey,bu sıralar biraz sıkışığız tabi,eğer yardım edersen çok mutlu oluruz canım gızım!"
O böyle dediği an da telefonu yüzüne kapattım ve bir daha arar diye telefonumuda tamamen kapattım,sıkılmıştım.Annem tek başına bana bakarken kimse yanımızda değildi ama şimdi nedense yanımızda yer almak için can atıyorlardı!Sıkıntıyla uzun koridorda ilerledim.Gözlerim dolmak için can atıyordu ama onlara fırsat vermeden kafamı yukarı kaldırıp ellerim ile serinletmeye çalıştım.Başarılıda olmuştum.Biraz daha iyiydim.En azından gözyaşlarımın akmasına engel olmuştum.
Ben kızları nereden bulurum acaba diye düşünüyordum ki karşıdan gelen Fatih'i gördüm, beni gördüğünde sanki bir şey diyecek gibi oldu, ondan sonra yüzünü astı ve devam etti.Neden böyle yapmıştı ki?aklımda deli sorular oluşmasına zemin hazırlamıştı.Acaba Yusuf'a sinirli olduğumumu anlamıştı?Çünkü o hep Yusuf'un yanındaydı,ona sinirli baktığımı görmüş olabilir.Bu kadar ayrıntılı düşünmek iyi değil dedim kendi kendime ve çok fazla düşünmenin bana yarar sağlamayacağına kanaat getirip, yürüdüm.
Ben merdivenlerdeyken Fatma beni gördü ve gülümseyerek yanıma geldi;"Napıyorsun canparem?" O böyle deyince yüzümde bir gülümseme oluştu hemen."Ne yapalım işte kahvaltı için aşağıya geleyim dedim,sen napıyorsun hanım kızım?" Fatma da bana güldü ve;"Yeliz üzerime çay döktü,Allah'tan çay soğumuştu,şimdi üzerimi değiştirmeye gidiyorum,sen de gelsene,hem odamı görürsün,o kadar lüks ki!" dedi gülerek.
Onunla beraber yukarı çıktık,çıkarken de yurdun ne kadar eski olduğundan bahsedip durduk.Merdivenleri bile çatır çutur ses çıkarıyordu.Binanın dış cephesinin ve bahçesinin bu kadar güzel olup da içinin bu kadar eski olması tuhaftı doğrusu.Fatma'nın odası '305' idi.Numarayı görür görmez aklıma Yusuf geldi,çünkü onun oda numarası da '306' ydı.Acaba onun oda arkadaşı nasıl biri diye düşünürken Fatma'nın odasını incelemeye başladım.Odasında ki kız çok dağınık olmalıydı çünkü masasında ve masasının etrafında bir sürü buruşturulmuş kağıt vardı. Yatağını hala yapmamıştı.Fatma üst katta yatıyordu,o yatağını her zaman ki gibi kalkar kalmaz toplamış olmalıydı.Onun masasında ise sadece bir adet Kur'an-ı Kerim ve kalemlik vardı.Bu masanın Fatma'ya ait olduğu çok belliydi çünkü onunla oda arkadaşıyken de hep bunlar olurdu masasında.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmam Hatip mi?-TAMAMLANDI.
Spiritual"İMAM HATİP Mİ?" "Amca,ben imam hatipe falan gitmem!Ya ben Allah'a inanmıyorum bile doğru düzgün nasıl gidebilirim?" Amcam sinirle oturduğu koltuktan kalktı ve yüzüme türkürüklerini saçarak konuşmaya başladı,sinirden kıpkırmızı...