Selamun Aleyküm
Rüzgarda savrulan bir yaprak gibiyim...Ne yönüm belli, ne de düşeceğim yer...Sadece incecik bir dala bağlanmış çırpınıyorum düşmemek için.Böyle olmaktan dolayı çok yıpranmıştım...
2 Haftadır sürekli meslek araştırıyorum,ama kendime uygun bir şey bulamadım.Belki çok önemli bir şey değil ama, etrafımda ki insanların sürekli hedeflerinden bahsetmesi,kendimi sorgulamama neden oluyordu.Ben ne istiyorum? İşte bunun cevabını arıyorum.
Rehberlik Hocasının 12.sınıflar için düzenlediği seminer için okulun konferans salonuna indik.Erkekler ön tarafa oturmuştu bile, biz salona girdiğimizde.Buna sevinmiştim çünkü böylelikle utanmam da azalıyordu.
Ne kadar tuhaf öyle değil mi?Daha bir kaç hafta önce Fatma ve Yusuf ile dalga geçiyordum.Ama ben de git gide onlara benzedim.Eee boşa dememişler;"Körle yatan şaşı kalkar." Diye.Bu konuda ki düşüncelerim de hala aynı düşünüyordum ama sadece elimde olmadan ,ben de onlar gibi karşı cinsi görünce utanıyordum.
Biz yerimize geçtiğimizde Berrin tam benim yanıma oturacaktı ki vazgeçip aramızda bir kişilik boş yer bıraktı.Bunu neden yaptığını düşünmeye üşendim ve sağ tarafımda oturan Fatma'ya döndüm;
"Fatmaaaa,bana çikolata alsanaaaa"
Fatma ile aramız biraz daha iyi olmuştu.Her ne kadar bana neden soğuk davrandığını çözemesem de aramızın iyi olmasına çok seviniyordum.
"Hadi alalım,sırf dün akşam tarihin bütün sorularını doğru yaptığın için alacağım bilmiş ol."
Türkçe ve Tarihte son zamanlarda çok büyük ivme sağlamıştım.Bu bana o kadar iyi gelmişti ki,kendimi tanıyamaz olmuştum.
Biz Fatma ile dersler hakkında konuşuyorken yanıma minyon tipli,kahverengi gözlü ve biraz kısa boylu bir kız oturdu.Kız otururken bana tebessüm etmişti ben de onu tanımadığım halde tebessüm ettim.Berrin, kızın bana tebessüm etmesinden hoşlanmamış olmalı ki ;hemen onun koluna dokundu ve konuşmaya başladı;
"Canım,demek Yusuf sayısal bir bölüm istiyor he,ne kadar havalı öyle değil mi?" Kız onun dediğini takmadı ve beni göstererek konuştu;"Bu güzel kız kim?" Berrin bana baktı ve yüzünü ekşitti;"Yeni geldi o,hedefi falan yok boş biri,bir işe yaramaz yani." Ben hemen Berrin'e dönmüştüm ki kız benim elimi tuttu ve;"Ben de Yusuf'un küçük kardeşi Zehra,9'a gidiyorum.Aslında burada olmamam lazım ama Berrin Abla çok ısrar etti.
Ben de onun elini sıktım ve;"Tanıştığımıza memnun oldum benim adımda Meryem."
Zehra çok sıcakkanlı bir kızdı hemen benle tanıtıktan sonra Fatma ile tanıştı ve onunla da sohbet etmeye başladı.Berrin ise kollarını bağlamış,yüzünü ekşitmiş bana bakıyodu..
.....
İmam Hatibin meslek derslerinde sıranın altından gizlice matematik çözüyordum.Diğer derslere konsantre olamıyordum.Bu nedenle test çözmek için; şuan da matematik en iyisiydi.Ben yine her meslek dersinde olduğu gibi test çözerken bir an da Fatma beni dürttü;"Sen sohbet verecek misin?" Hee,şu konu.Böyle bir ders vardı adı da Hitabetti.İki üç haftadır liste sırasına göre çıkıp sohbet anlatılıyordu.Ben böyle bir işe girmeyecektim tabiki de hocayla konuşmuştum,eğer anlatmazsam 20 puan kırılacakmış sadece sınavdan, o yüzden çok da takmadım.
Yurtta akşam yemeğini yedikten sonra Fatma ile odamıza çekilip delicesine test çözecektik ki odaya her zaman ki gibi Yeliz,Melek ,Berrin ve tabi ki de Turna geldi.Fatma onların anlamadığı soruları çözerken ben de test çözmeye devam ettim.Ta ki Turna çığlık atana kadar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmam Hatip mi?-TAMAMLANDI.
Spiritual"İMAM HATİP Mİ?" "Amca,ben imam hatipe falan gitmem!Ya ben Allah'a inanmıyorum bile doğru düzgün nasıl gidebilirim?" Amcam sinirle oturduğu koltuktan kalktı ve yüzüme türkürüklerini saçarak konuşmaya başladı,sinirden kıpkırmızı...