Selamun Aleyküm
İyi okumalar...
"Ben istemiyorum.Yani yapamam!Banane ya!" dedim ayağa kalkarak.Fatma ve Yeliz benim tepkilerimden çekindiklerinden dolayı öylece küçük emrah bakışları atarak bana bakıyorlardı.Fatma;"Ama bizim suçumuz ne kuzum,ne yapalım Türkçe Hocası bizleri seçti." Yeliz lafı devraldı aceleci bir şekilde;"Ben bile senin kadar sinirlenmedim be kızım!" Onun bu lafından sonra sinirlenmemek adına derin bir nefes aldım.Sakin ol Meryem,sakin. Dedim kendi kendime. Yeliz devam edecekti ki odanın kapısının acilen açılması ile hepimiz o tarafa döndük.Gelen kişi Turna'ydı.
"Ay şimdi duydum.Sözel bölüm için üçünüz düşünülüyormuşsunuz.Berrin çok sinirli,neden beni seçmediler deyip ağlıyor sabahtan beri." Dedi. O an aklıma gelen fikirle gülümsedim ve;"Tamam,buldum!Berrin benim yerime çıksın." Dedim ellerimi birbirine çarparak.Fatma sinirle bana baktı ve;"Kızım bizde çıkmak istemiyoruz tamam ama ,okulumuz kaybetsinde istemiyoruz sonuç olarak." Dedi. Turna;"Hem Türkçe hocası ilk senin adını verdi,bu demek oluyor ki özellikle seni istiyor.Sayısal bölüm içinde iki kişiyi koyacaklar.Allah'ım çok heyecanlı ya!Kesin erkekler için Yusuf,Fatih ve Murat olur.Acaba sözeller için kimler olur?" dedi.
Murat ismini listelerde çok gördüğüm için aşinalığım vardı.O da genel olarak ilk üç sırada oluyordu.Gerçekten iyiydi ama kendisini hiçbir yerde göremedim.Ne kampa gelmişti,ne de bahçede otururken rastlamıştım.Demek oluyor ki çocuk tam bir asosyaldi.BenimMurat hakkında bir şey bilmediğimi farketmiş gibi Turna hemen onu tanıtmaya başladı;"Murat KOÇYİĞİT,kendisi tam bir asosyaldir,biz nasıl kızlar yurdunda kalıyorsak o da erkekler yurdunda kalıyor,ailesi Diyarbakırda, neden bizim okula gelmiş onu bilemiyorum ama dersleri en az Fatih kadar iyi,hatta Fatih okuldan gitse büyük ihtimal birinci o olur.Bir de geçen Yusuf matematikte üçüncü olmuştu ya, o zaman birinci Murat olmuştu işte.Listeleri dikkatli incelemişseniz eğer, genel olarak Yusuf ile matematikte kapışan kişinin o olduğunu farkedersiniz..Okulda genel olarak, ya kütüphanede ya da sınıfta ders çalışıyor olur.Son zamanlarda kendisi çok fazla okulda değil,tahminlere göre ders çalışmak için ailesinin yanına izin alarak gitti."
Turna'nın bu ajan hallerine gülümsemeden edemedim ve Fatma'nın ağzını açmış bir şekilde ona bakışını görünce kahkahayı patlattım.Fatma;"Kızım,sen harcanıyorsun buralarda harbiden!" dedi.Turna ise bilmiş bilmiş ona gülümsedi ve;"Sarıyer İmam Hatip ile sanki kardeş okul değilde,düşman okul gibiyiz he,sürekli bizi yarıştırma durumundalar.Onlarda büyük ihtimal Züleyha olur kızlardan ama erkekleri bilemiyorum.Çok heyecanlıyım.Bizim okul daha büyük olduğu için bizim okulda yapılır bilgi yarışması kesin.Züleyha bizim okula gelir yani." Dedi.
O anda aklımdan Züleyha bizim okula geldiğinde kesinlikle Yusuf ile konuşur düşüncesi geçti ve sinirle kafamı eğdim; benim bu halimi farkeden Yeliz;"Meryem,boşu boşuna üzülme hem,bilgi yarışması niyetine daha fazla ders çalışırsın böyle düşün." Dedi.Ona hak veren Turna konuştu;"Hem sayısal bölümlerde kesin erkekler kazanır,sonuç olarak üçü de çok iyi .kızlarda sözel alanda da biz iyiyiz bence,yani Yeliz'i saymazsak kesin bizim." Dedi.Onun böyle demesine Yeliz acı bir şekilde gülümsedi,onun bu haline içim burkulmuştu.Ona güç vermek istermişçesine sarıldım.Yeliz de bana sarıldı ve;"Hadi başlayalım bugünden o zaman."dedi.Fatma;"Hoca ile daha konuşmadık,bizim okulun sayısal kızları kim onlarla tanışsak iyi olur." Dedi. Turna;"Sayısal kızlarını boşver,hepsi ayrı bir gıcık zaten onların.Kendilerini bir şey sanıyorlar.Tamam biliyoruz Maşallah matematik çözüyorsunuz ama dünyayı ben yarattım havalarına girmiyorlar mı deli oluyorum!O yüzden bence Yeliz haklı,oturun başlayın!Bu işin şakası yok,belki öylesine girilen bir yarış ama yinede önemli bence." Dedi.
Turna bir süre daha oturdu sonra kalkıp çıktı odadan,bizde hemen çalışmalara başlamak için halının üzerine oturduk.Ben hemen masamın üzerinden en zor edebiyat kitabını aldım ve çalışmaya başlamak için tek tek onların yüzlerinde gözlerimi gezdirdim.Fatma bugün gayet formundaydı bunu hissedebiliyordum.Bana azimle bakıyordu,Yeliz'e baktığımda daha demin Turna'nın ettiği laflardan etkilenmiş olacak ki çok istekli bir şekilde bana bakıyordu.Ben ise dünden hazırdım ders çalışmaya zaten.O yüzden hemen açtım kitabı ve başladım yarışa!Bekle bizi Sarıyer İmam Hatip! Dedim içimden! Birazcık Züleyha ile ilgili olabilirdi bu hırsım ama umrumda değildi!Sadece kazanmak istiyordum!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmam Hatip mi?-TAMAMLANDI.
Spiritual"İMAM HATİP Mİ?" "Amca,ben imam hatipe falan gitmem!Ya ben Allah'a inanmıyorum bile doğru düzgün nasıl gidebilirim?" Amcam sinirle oturduğu koltuktan kalktı ve yüzüme türkürüklerini saçarak konuşmaya başladı,sinirden kıpkırmızı...