Selamun Aleyküm.
İyi okumalar.
Fatma ile buluşmaya belki gitmemem gerekiyordu ama ne diyeceğini çok merak etmiştim.Bundan sonra benimle ne işi olabilirdi ki?Acaba Yeliz'e bir şey mi olmuştu?Ya da oda da vs. bir şey mi unutmuştum?Fatma ile buluşmaya giderken kafam o kadar karışıktı ki,bir ara direğe kafamı çarpıyordum.Son dakikada kendimi kurtardım.Fatma'nın bana yaptıklarını unutmayacak ve ona karşı dimdik duracaktım.Böyle olmalıydıda zaten,ben güçsüz bir kız değildim.Güçlüydüm!Bakalım benimle konuşmak istediği konu neymiş?
++++++++++
Fatma yaklaşık yarım saattir karşımda elleri ile oynuyordu.O kadar gergindiki,alnında boncuk boncuk terler vardı.Onun aksine bende,oldukça rahat olan koltuklara yayılmış bir şekilde onu bekliyordum.İlk başta ben de gerilmiştim ama daha sonra sıkıntıdan etrafımdaki kızları(özellikle yan masadaki kızın gömleğini) incelemeye başlamıştım.Bakışlarımı o kızdan Fatma'ya yönelttim.Görüşmediğimiz zaman sürecinde yüzünde hiçbir değişiklik yoktu hala teni bembayaz ve pürüzsüzdü.Siyah eşarbı tüm omuzlarını örtmüştü.Fatma gerçekten de güzel bir kızdı.Hatta Züleyhadan sonra en güzel kişiydi.Kirpikleri uzundu,yüzünde hiç sivilce izi vs. yoktu.Burnu biçimli,elmacık kemikleri belirgindi.Onu böyle görünce bir an içimde kıskanıyor olabileceğime dair belirtiler hissettim.Ben böyle değildim.Son zamanlarda yüzüm daha da kötü olmuştu.Stresten her geçen gün sivilcelerim artıyordu.Bunun yanında siyah noktalarımda tuzu biberi oluyordu tabi.
"Meryem...." Fatma'nın sesini duyduğum an da irkildim.Ben biraz daha bekleyeceğimi düşünüp azıcık daha kendim hakkında düşünürüm sanıyordum.Bekledim.Onun konuşmasını tamamen bitirmesini istiyordum.Lafını kesmeyecektim."Meryem,buraya seni tamamen yurt müdürümüzün çok fazla ısrar etmesinden dolayı çağırdım.Şaşırmış ya da oldukça meraklanmış olabilirsin ama gerçekten tamamıyla bunun için seni rahatsız ettim." Uzunca nefes aldı ve devam etti;"Sen gittikten sonra haliyle hepimizi odasına çağırdı ve tek tek sorular sorup odada neler olduğunu sordu.Hiçbirimiz olayları anlatmadık; bundan dolayı tatmin olmadı ama biz birkaç gün sonra unutur,kapanır bu konu burada diye düşündük;maalesef böyle olmadı.Nedensiz bir şekilde beni her gördüğünde hala bu konuyla ilgilendiğini söyleyip durdu ve son olarak dün seninle görüşmemi ve aramızda ki sorunları halletmemizi istedi.O kadar ısrarcı oldu ki ben de dayanamadım ve aradım." Dedi.Demek beni sadece yurt müdürünün ısrarı için çağırmıştı.Bir şey demedim ve bekledim öylece. Ellerimi masanın üzerine koydum ve parmaklarımla oynama başladım.Bir şeyler söylemelimiydim?Kafamı kaldırdığımda öylece yüzüme baktığını gördüm.
"Lafın bittiyse gidebilir miyim?" dedim.Dümdüz bir ses tonuyla.Yüzüme baktı birkaç saniye ve;"Yeliz sen gittikten sonra çok ağladı."Gidebilirsin demesini beklediğim için oldukça şaşırmıştım.Belli etmemeye çalışarak aklıma gelen ilk cevabı verdim;"Bu nedenden dolayı o gece mesaj atıp,eşyalarımı hemen almam gerektiğini söyledi değil mi?" Fatma verdiğim yanıta şaşırmamıştı;"O mesajı Melek attı.Yeliz ve bana da sabah söyledi.Yeliz çok sinirlendi ama bir şey yapmadı.Biliyor musun Yeliz'in seni bu kadar çok sevdiğini hiçbirimiz tahmin edememiştik.O geceden beri hiçbirimiz ile konuşmuyor,bizimle yemek yemiyor."O kadar şaşkındım ki...Donmuş bir halde öylece Fatma'nın yüzüne bakıp duruyordum.Gerçekten mutlu olmuştum.Bu sırada omzumda hissettiğim dokunuş ile kafamı yukarı kaldırdım.Yeliz'in gözleri yaşlı bana bakıyordu.Ayağa kalktım hemen.
"Yemin ederim o lafları edeceğime Allah canımı alsaydı daha iyi olurdum." Dedi ve sarıldı.O an omzumda Yeliz'in hıçkırıkları ile ben de kollarımı onun beline sardım.O kadar çok özlemiştim ki onu,kardeşimdi o benim.Hiç olmayan öz kardeşimdi.Bunu dibine kadar hissediyordum.Ayrıldığımızda masa da Fatma'nın olmadığını gördük.Yeliz karşıma oturdu ve oturur oturmaz ilk söylediği şey şu oldu;"Bu ne hal!Ne kadar zayıflamışsın hemen bir pasta söyleyelim de kendine gel." Dedi ve garsonu çağırıp iki adet çikolatalı pasta ve yanına bir çay bir limonata istedi.Onun bu haline kocaman bir kahkha attım.Masanın üzerinde duran ellerimi tuttu ve konuşmaya başladı;
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İmam Hatip mi?-TAMAMLANDI.
Spiritual"İMAM HATİP Mİ?" "Amca,ben imam hatipe falan gitmem!Ya ben Allah'a inanmıyorum bile doğru düzgün nasıl gidebilirim?" Amcam sinirle oturduğu koltuktan kalktı ve yüzüme türkürüklerini saçarak konuşmaya başladı,sinirden kıpkırmızı...