UP10TION masuk ke dalam sebuah studio tarian di Seoul di mana mereka akan bertemu dengan sebuah kumpulan yeoja. Apabila masuk sahaja ke dalam studio tersebut, mereka mendapati GFRIEND sudah tiba terlebih dahulu. Mereka terus menunduk hormat kepada GFRIEND kerana hakikatnya, GFRIEND debut lebih awal dari mereka.
"Annyeonghaseyo." GFRIEND dan UP10TION saling menunduk hormat sehinggalah pengarah meminta mereka untuk duduk membentuk bulatan di atas lantai kayu itu. Kogyeol sedang memerhati wajah-wajah ahli kumpulan GFRIEND lalu dia mendapati yeoja yang duduk di hujung sekali itu sangat familiar wajahnya.
"Apa yang perlu kita mulakan? Perkenalkan diri?" Yeoja itu bertanya kepada semua dan dibalas dengan anggukan bermakna mereka memulakan pertemuan mereka dengan pengenalan diri masing-masing.
Kogyeol menunggu saat yeoja itu memperkenalkan dirinya.
"Annyeonghaseyo, naneun Sowon imnida. Saya merupakan ketua kumpulan GFRIEND." Semua menepuk tangan untuk Sowon lalu diteruskan dengan ahli yang seterusnya. Sementara itu, Kogyeol terdiam sebentar. Dia tidak sangka bahawa yeoja itu ialah bekas yeoja chingunya ketika zaman sekolah tinggi. Wajahnya amat berbeza dari yang dahulu.
Kini, tiba masa Kogyeol memperkenalkan dirinya. "Annyeong, naneun Kogyeol imnida. Saya memegang posisi vokalis dan saya berbakat dalam aegyo serta freestyle rap." Ketika itu, Yuju melihat ke arah Sowon. Ternyata Sowon tidak berkata apa-apa tetapi riak wajahnya cukup menunjukkan bahawa dirinya amat terkejut berjumpa dengan bekas namja chingunya.
Sebenarnya Yuju sudah lama tahu bahawa Kogyeol turut menyertai ujibakat bersama Sunyoul tetapi sengaja dia merahsiakan perkara tersebut daripada Sowon. Dia amat berharap supaya UP10TION dan GFRIEND akan mengadakan pertemuan agar Sowon akan menemui Kogyeol, cinta pertamanya.
Tiba-tiba, tanpa disengajakan mata mereka bertaut dari jauh tanpa sesiapa pun yang menyedarinya. Sehinggalah Kogyeol menarik pandangannya supaya fokus dalam aktiviti mereka sekarang. Tetapi Sowon masih termenung membuatkan Yuju sempat berbisik kepadanya. "Sowon, fokus." Serta-merta Sowon sedar.
Mereka banyak bercakap tentang kehidupan seorang artis yang sentiasa sibuk. UP10TION pula meminta sedikit tips dari GFRIEND untuk menjadi kumpulan yang bersinar. Selain itu, Yerin dan Bitto menunjukkan bakat kecomelan mereka. Mereka juga mendapat sedikit tips daripada SinB tentang cara-cara menyinar ketika mengambil gambar selca.
"Kami ingin tahu sedikit tips untuk menjadi model yang bergaya." Wooshin menyatakan hasratnya dan membuatkan semua ahli GFRIEND menuding ke arah Sowon. Sowon memiliki postur badan yang langsing dan kakinya yang panjang sejak sekolah tinggi lagi. Tidak hairanlah jika dia kini berbakat dalam bidang kemodelan.
Sowon berdiri dan menunjukkan satu gaya dengan menyilangkan kakinya. Semua mengagumi bakat Sowon. Tiba-tiba semua ahli UP10TION meminta Kogyeol untuk bergaya bersama-sama Sowon. Kogyeol terkejut tetapi disembunyikan perasaan itu supaya tidak kelihatan amat ketara. Maka, dia menuju ke hadapan.
Kogyeol dan Sowon membuat satu gaya bersama-sama secara bersebelahan. Mereka cuba menunjukkan gaya pasangan yang serasi. Mereka memilih Kogyeol kerana ketinggiannya yang melebihi 180 sentimeter dan kakinya yang 'halus' itu membuatkannya kelihatan sentiasa bergaya. Apabila mereka telah mempersembahkan gaya, mereka berdua duduk semula.
Lalu diteruskan dengan persembahan tarian di mana UP10TION akan menarikan lagu GFRIEND 'Me Gustas Tu' dan GFRIEND akan menarikan lagu UP10TION 'So Dangerous'. Semasa GFRIEND sedang berlatih, Sowon menuju ke atas. Kogyeol tanpa berlengah lagi terus menjejak Sowon.
Kogyeol melihat Sowon memasuki tandas yeoja lalu dia menunggu di hadapan tandas namja kerana dia tahu dia tidak boleh sesuka hati masuk ke dalam tandas yeoja. Jika tidak, pasti dia akan dimalukan maka rosaklah statusnya sebagai penyanyi.
Sowon keluar dari tandas setelah mengemaskan dirinya. Dia mendapati Kogyeol sedang berdiri di hadapan tandas namja. Secara automatiknya, dia memberhentikan langkahnya. Kogyeol memandang Sowon dan mereka terdiam seribu kata. Inilah perjumpaan kali pertama mereka setelah tiga tahun tidak bersemuka.
"Ko-Kogyeol..."
YOU ARE READING
PROMISED (Malay FF)
Fanfiction[HIGH ACHIEVEMENT: NOMINATED IN WATTYS2017) Sinopsis dan watak2 ada dalam cerita ni... (so just open it!) Author: Wowous19 Genre: angst,romance Cover by: Wowous19