S.3

96.3K 1.2K 31
                                    

Sebulan! Aku busy sampai tak bertegur sapa dengan Ain. Aku balik dia belum balik. Dia balik aku dah hanyut ke alam mimpi dan sebaliknya. Lagu Paris didengari oleh telinga yang sudah muak mendengar perkara ilmiah.

Dalam tempoh itu juga aku tengok si Faris ni masih ada di dalam rumah ini. Aku sedar aku menumpang rumah diorang tapi dia kan pilot tapi dimana life seorang pilot dia aku pun tak tahu.

From : Ain

I'm not going home today. Take care babeh. I miss you so much. Lately, kita asyik busy ja walaupun duduk seruma still tak meet. Bye!

Tak perlulah reply, kalau reply bukannya dia balik pun. Aku terus menghayati lagu seterusnya All We Know. Aku memang peminat tegar The Chainsmokers. Balik dari kelas aku terus ke klinik. Doktor tu cakap aku demam banyak pula tu ubat yang dia bagi.

Pintu bilik aku terbuka. Kelihatan seorang lelaki yang memakai baju warna biru dan jeans hitam.

" Heii. Seronok baring! Nak join. " benda paling lahanat bila dia kata nak tapi dia dah pun baring sebelah aku.

" Abang Faris ni suka buat macam ni dah la ketiak busuk. " ya aku panggil dia abang sebab kan dia abang si Ain.

" Eh kutuk abang pula. Sep kita keluar dinner nak? " soal dia disamping membetulkan kedudukan melihat wajahku.

" Sekarang pukul berapa? "

" Sekarang baru 1915. "

" Boleh lah Sep lapar juga ni. Lagi sejam kita keluar. "

" Ain tak balik! Sep dah tahu? "

" Tahu. Sep rindu dia lah abang. " aku mengalihkan badan ke arah Faris.

Tiba-tiba terasa hangat nafas dia dekat sangat. Tak sangka langsung rupanya dia dekat sangat dengan aku. Aku terbayangkan apa yang selalu jadi dalam drama yang selalu aku tonton. Adakah itu juga ending kami?

Kini kami sudah duduk di atas katil. Aku dan dia tidak lagi baring..

Perlahan-lahan getah yang mengikat rambutku dilepaskan oleh Faris. Tapi sebelum itu dia ada berbisik. " You're beautiful chocolate girl. "

Hati aku mula tak tentu arah. Bibir kami saling bersentuhan. Sebelah tangannya di letakkan di leherku manakala yang satu lagi sudah berada di pinggangku.

Lama juga aku hanyut dalam ciuman yang aku dambakan sudah lama dari dia. Sejak kejadian dekat airport tu aku terus tersuka dekat dia. Tapi terasa bagai kena reject selalu. Entah kenapa hari ini, dia datang dekat aku buat macam ni.

Tangannya yang dileherku dilurutkan ke bawah sehingga ke puncak gunungku. Perlukah dicegah? Ciuman dipisahkan seketika. Perlahan-lahan dia menggosok puncak gunungku.

" Aaaah. Abang stop it. "

" Why? " soalnya yang tidak mahu berhenti.

" Sep geli. "

" Can't stop until I get you. "

" Please. " air mata aku mengalir. Bukan sebab takut sakit or what but geli.

Dia terus berhenti dan meneruskan ciuman di bibirku semula. Sekali lagi aku hanyut dengan ciuman itu. Aku balas dengan penuh perasaan. Ya first kiss aku milik dia. Tak lama selepas itu aku sedar sesuatu.

Aku tolak badan dia yang bergesel dengan tubuhku. " Abang Faris bukannya. . "

Dia pintas memotong. " Shut up and kiss me! Stop talking about my past because you're my future. "

💎💎💎

Bonjour!

Adakah Faris ini psycho?
Jeng jeng jeng. . .

S E P H I AWhere stories live. Discover now