S.6

77.3K 1K 18
                                    

" Aku ulang sekali lagi kau pilih aku atau Imran? "

Badan aku ditolak sehingga tersandar pada sebatang pokok. Sakit belakang badan, sakit hati, takut, rasa nak tampar ja Faris ni semuanya ada. Cukup rasa!

" Kau dah gila ka apa Faris? " satu tempikkan dari jarak jauh. Suara itu milik Imran.

Mata aku direnung tajam, aku dapat lihat sepasang mata yang dulunya tenang untuk aku renung kini berkaca dengan air mata kemarahan. Sehinggakan aku sendiri takut melihatnya.

Imran agak jauh dari kami tapi suara dia cukup kuat.

" No more time. " kata Faris.

Tiba-tiba sahaja dia memeluk pokok itu. Ini bermakna dadanya berada betul-betul di mukaku. Easy to say I ni rendah ja.

" Feel that beat!? "

Perlukah aku jawab yang aku tak rasa degupan jantung dia? Kalau aku silap cakap kang tumbang pokok ni. Jadi kebisuan menjadi pilihan aku.

Dia masih lagi menanti jawapan aku. " Imran semakin dekat. . You nak pilih I ke dia? "

" Imran! " nama itu yang lahir dari mulut aku.

Sumpah cakap perfume si Faris ni mampu mengoncang imanku. Tetapi kerana tamparan ego aku yang terlalu hebat. Imran juga yang kena.

" So Imran pilihan kau! Jangan menyesal kalau malam ni kau hilang semuanya. . . " senyuman syaitan dihadiahkan kepada aku.

Imran terlalu mengambil masa yang lama untuk sampai dekat kitorang. Sehingga dalam hati aku asyik mencaci dia sahaja.

" Bro, stoplah! " kata Imran yang kepenatan mengejar kami.

" Stop? Kepala bana kau Imran. " dahi Imran ditepuk 2 kali.

" Sial kau Faris! Aku dah lama ada perasaab dekat dia. Salahkah? "

" Salah sebab dia milik aku. " dia mencapai sebelah tanganku lalu digengam erat.

" You're gay! " balasku perlahan.

Sepasang mata milik Faris, Imran dan Ain memandang aku. 3 pasang mata memandang aku. Aku tersilap cakap atau mereka pura-pura tak faham?

" Stop looking at me dear fools! I'm a human, I'm a woman. I can turn to be a bitch too. " aku menarik sekuat hati tangan dari cengkaman Faris.

Habis ja aku cakap macam tu sebuah kereta BMW laju saja memacu dan berhenti berdekatan kami.

Imran ditendang hingga terjatuh, aku ditolak kuat oleh Faris untuk masuk ke dalam perut kereta.

Kereta itu terus laju bergerak meninggalkan Ain dan Imran. Aku yang tadi sudah berjaya mengumpul keberanian sedaya upaya melawan dia.

Dadanya aku tumbuk sekuat hati. " Apa semua ni Faris? "

" Don't worry my dear. . You tengah cuti kan sekarang ni? So kita pergi jalan-jalan. "

" Son of bitch! " jeritku.

Panggg!!!!!

Satu tamparan hinggap di pipi kiriku. Pedih! Sakit! Geram! Tak ada yang lebih geram selain hidung aku bleeding. Kepala aku mula berdenyut, mata sudah kabur.

Faris menarik aku berada dalam dakapannya. Dia membantu aku untuk minum air mineral dan 1 pil. Dalam keadaan mata yang kabur, aku hanya menelan sahaja.

Bagi aku kesan ubat itu agak cepat bila mata aku semakin okay dan kepala aku kurang berdenyut. Tetapi darah terus-terusan mengalir.

" Faris. . "

" Erm. . Apa? " balasnya dengan malas.

" Nak tisu! "

" I kan ada. "

Kereta itu berhenti di suatu tempat yang aku sendiri tak pernah kunjungi. Si driver turun meninggalkan kami berdua sahaja di dalam kereta.

" Apa pula kaitan dengan you? "

Aku terus saja bersandar pada pintu kereta. Perlahan-lahan dia merangkak ke atas tubuhku.

" Jangan apa-apakan I Faris. " air mata aku mengalir lagi.

Kedua-dua belah tanganku digenggam erat. Nafas aku dan dia seirama, sekali lagi setiap titisan darah aku menjadi minuman buat dia. T-shirt lengan panjang berwarna putih yang dipakainya langsung tak tercemar dengan darah aku.

Dia mencari nafas. " Sabar kay ada lagi sikit! " sambil dia mengangkat sebelah keningnya.

Aku hanya memejamkan mata, aku nak lawan kudrat aku dah terlalu lemah.

" Please . . . Cukuplah! "

" Mana boleh sayang. . Ada lagi ni! Dari dulu sampai sekarang darah you still my favourite juice! "

" Bila nak habis ni? I rimas arrr. "

" Sikit ja lagi. "

Beberapa minit kemudian. .

" Okay done sayang. " tanganku dilepaskan. Dia menggunakan jari jemari dia untuk mengelap darah yang ada pada wajahnya.

Aku sendiri rasa jijik dengan darah aku kenapa dia sebaliknya?

" Apa maksud you dari dulu. . .? " sengaja aku gantungkan ayatku.

" 10 years ago. . . "

💎💎💎

Bonjour!
Jeng . . . Jeng . . . Jeng . . .
Vote and comment! 😂

S E P H I AWhere stories live. Discover now