S.15

50K 761 24
                                    

" Stooppp it! "

Faris terus mengangkat aku ke bilik. Bilik yang selama ni dia kunci. Aku mendapat banyak kejutan hari itu. Pertamanya, dia dah bertukar kepada diri dia yang sebenarnya. Kedua, bilik itu dilengkapi dengan pelbagai alatan untuk pembedahan. Ketiga, dalam bilik tersebut juga ada banyak gambar-gambar aku.

Pada akal logik aku! Tak mungkin pemilik homestay tu sanggup buat semua ini untuk Faris. Adakah dia berpura-pura seolah-olah dia tak kenal mak cik haritu?

" Apa semua ini Faris? " aku terus nenumbuk dada dia beberapa kali.

Aku dicampakkan ke atas katil, " Kita main game nak? Kita tengok samaada you sayangkan I ka tak? " dia terus ketawa besar.

" Please. . I takut! " aku terus menangis. " You tak ada hak nak buat I macam ni! "

Tangan dan kaki aku diikat, rambutku yang aku lepaskan tadi diikat oleh Faris. Air mataku yang tak henti-henti mengalir dikesat dia juga.

Dia duduk bersandar pada hujung katil manakala aku dibaringkan di atas bantal.

" Nak tahu tak apa yang I tahu? "

Aku tak menjawab apa-apa, sebab aku tak berkehendak nak dengar apa yang dia tahu. Tak berminat syaitan!!!!

" Lantaklah you nak tahu or instead. I tahu segalanya pasal you. "

Gigi yang telah normal tadi telah kembali menajam. Matanya kembali kepada hitam pekat dan mengecil.

" Kalau you sayangkan seseorang tak kiralah apa yang dia buat dekat you. You takkan terjejas langsung. "

Aku menoleh melihat wajah dia dengan penuh tanda tanya. Ya. . Aku harapkan penjelasan.

" Huh. . Berminat juga you Sephia sayang. Contoh dia macam ni! "

" Arghhhhhhhhh! "

Leher aku ditikam dalam oleh gigi tajamnya, terasa dia menyedut darahku keluar. Pasti lebam!

Beberapa kali dia masukkan jarinya ke dalam mulutku. Aku tak tahu apa fungsi jari itu. Hanya air mata aku yang mengalir. Faris segera bangun dan mengambil sebuah cermin bersaiz sederhana.

" Bukti pertama you sayangkan I! TIADA LEBAM DI LEHER YOU! "  dia menghala cermin di leher aku.

Aku bagaikan tak percaya langsung mana mungkin kesakitan yang teruk sangat tadi tak ada lebam. Aku masih memilih untuk diam daripada menafikan apa-apa.

" Bukti kedua! YOU TAKKAN DAPAT BERFIKIR DENGAN WARAS. SEBAB ITULAH YOU TAK BERTINDAK BALAS DENGAN JARI I. "

Dia tersenyum sinis pada aku lalu membukakan mulut dia sedikit. Menampakkan beberapa batang giginya yang tajam bak pedang samurai itu.

" Percayalah yang you dah sayangkan I. Haaaa. . tak dilupakan darah you takkan berkurang walaupun sedikit. Kalau you dapat boyfriend macam I sekalipun darah you takkan berkurang. "

" Huh, sial you ni Faris! "

" Tak sial la sayang. . Parents you banyak simpan rahsia you sehinggakan you sendiri pun tak tahu. Banyak lagi sebenarnya tapi I nak you discover yourself by. . your own! "

" Habis mana you tahu semua ini? "

" Mana I tahu tak penting. Conclusion-nya. . you dah sayangkan I. Hidup you takkan terjejas sayang kalau you terima I. Kadang-kadang I terfikir dari mana you dapat kelebihan semua ini. Hmmmm. . ."

Ya. . Mana aku dapat kelebihan semua ini? Kenapa aku tak tahu apa-apa? Kenapa lebam tu tak ada? Kenapa darah aku berlebihan? Adakah semua ini ada pada aku sebab aku sering jatuh hati dengan vampire?

" Yes. . You're right! Betul juga kan kalau you ada kelebihan macam ni boleh la bercinta dengan vampire. . Macam I!? "

" Hah? "

" I boleh baca fikiran you dari first time kita jumpa lagi. . Segala cacian dan rancangan minda dan hati you terhadap I atau sesiapa pun. . I tahu!"

" Terseksanya aku. Jadi betul la kan, Syed Faris Idraki sebenarnya vampire? " jerkah aku.

" I pun tak ingat berapa lama I hidup. Yang pasti I tunggu you sejak you dalam kandungan lagi. Tapi. . Alif perosak segalanya. "

" Alif? Faris please. . ceritakan segalanya. " air mata terus saja membanjiri wajahku.

" I tahu yang you ingat I dipengaruhi ole Alif. . Alif Qadri! Sebab Alif Qadri seorang saja yang terlalu obses dengan you. Dia selalu sakitkan you, sebab tu you rasa I akan lebamkan body you macam mana dia buat dulu. . Kan-kan? " panjang lebar Faris berkata-kata.

" Banyak kali dah I tunjukkan kasih sayang I dekat you. Tapi you tak sedar atau mungkin cara I salah. Pernah you kena gigit dengan I sehinggakan you kena buat pembedahan plastik? Even you kena toreh dengan I haritu pun tak sampai sejam luka tu dah pulih dan kulit you jadi normal. You tak sedar semua tu Sephia Az-Zahra. "

Perlahan-perlahan dia menangkat wajahku, tak lama selepas itu bibirnya mendarat di bibirku. Hati aku mula berkata I miss you.

Dia merengangkan sedikit bibir kami, " I miss you too sayang. "

Bibir kami bertautan kembali, aku balas ciuman dia dengan penuh perasaan. Hampir beberapa minit dalam situasi sebegitu.

" K cukuplah untuk hari ini. Wait! You're still a virgin right? "

" Farisssssssss! " jerkah aku.

Kotak ketawa dia terus berfungsi. Sakit hati aku.


💎💎💎

Bonjour!!!
Sorry kalau typo. Hahaha 😂😅
Faris banyak lagi rahsia ooo, pada sesiapa yang teka yang Alif related dengan Faris dan I iyakan tu sorry kay. . Sebenarnya tak pun.
VOTE AND COMMENT! 💕




S E P H I AWhere stories live. Discover now