Belum Rainforest Resort, MY
Faris memilih pakej Chengal Lake View, tak dapat disangkal memang menarik dan best sekali. Lagipun aku kan tengah mengandung so tak boleh lah nak jungle trekking dan buat aktiviti yang terlalu lasak. Duduk dekat resort ni pun dah ada banyak benda semulajadi dapat dilihat. Tenang sangat. .
Walaupun kitorang sedang tenangkan fikiran senang cakap tengah bercuti. Dia tetap ada kerja juga nak dibuatnya dan aku tak kisah pun. Asalkan pergi jalan-jalan. Kami berdua duduk di kerusi yang ada di balkoni ini. Dari situ kami dapat melihat keindahan ciptaan tuhan yang amat mengujakan. Tukar bukan kami tapi aku. HA-HA.
Aku menongkat dagu dengan kedua-dua belah tangan manakala jari jemari mendarat di pipi seperti sedang bermain piano. " Husby? Banyak sangat ka kerja you? "
" Boleh lah. . kenapa? "
" Saja ja tanya. . permandangan dekat situ cantik. " sambil jariku ditunding ke arah sebuah tasik dan pokok-pokok hijau yang ibarat sedang melambai-lambai akibat ditiup angin sepoi-sepoi bahasa.
" Tak perlu pandang situ. . I dah selalu tengok benda yang indah-indah. " dia terus menutup laptopnya.
" Contohnya? "
" You lah. . tak cukup indah ka dapat tengok you. You pun ciptaan tuhan juga. Bukan wujud macam tu ja. " dia kenyit mata kirinya.
" Eleh mengada ja. . " aku buat muka menyampah.
" I nak pergi mandi. . panas! " dia bangun sambil membuka baju t-shirt putih nipisnya itu.
" Baru ja mandi kan? Patutlah pilih sini supaya kita tak buat aktiviti so you tak kena matahari. "
" Wife I pandai. . " pekiknya di depan pintu bilik air.
Samsung S8 milik Faris berbunyi menandakan ada mesej yang masuk. Alang-alang dia tengah mandi aku buka ja la. Sebelum ni pun tak pernah dia tergah aku buka phone dia pun.
From : Zoey
Baby? I miss you so much. Kenapa tak masuk kerja hari ini? Rindu nak peluk and. . . hahaha you faham kan? 🙈
Hampir terjatuh telefon Faris itu, tapi demi mengetahui perkara sebenar aku terus buka long conversation diorang.
Faris? I ada banyak gambar kita berdua. You nak?
Apa ni Zoey? Gambar apa ni?
Gambar kita ehem-ehem dekat Bali! You tak nak ka sayang? Kalau bagi dekat Sephia kan best. 😏
Jangan kacau hidup I dengan Sephia. Benda dah lama!!!
Kali ini aku letakkan semula telefon ke tempatnya. Hati ibarat gunung berapi hendak meletus sahaja ni. Tunggu Faris sudah mandi ja ni. Entah kenapa aku rasa macam Faris mandi lama sangat la pula.
Rasa nak jerit ja suruh dia keluar dari bilik air. Tak lama selepas itu, dia keluar. Aku terus menerpa ke arah dia yang memakai tuala paras pinggang itu.
" Faris? Bila you pergi Bali? " aku berdiri betul-betul di hadapan dia.
" Hah? BALI? " riaknya terkejut.
" Yelah Bali. Bila you pergi bali? "
" Last I pergi seminggu sebelum you grad dulu. Kenapa? " tanganku diraih.
Aku menepis cepat-cepat. " You pergi dengan Zoey kan? Apa korang buat dekat sana? "
" You main phone I? "
" Soalan dibalas soalan. Pengecut ja buat macam tu. " senyum ku sinis.
" I bukan pengecut. "
" Perompak pun tak mengaku yang dia perompak. " Faris kena ingat dia berhadapan dengan seorang peguam.
" Ya. . I pergi dengan dia. . tapi kami tak buat apa-apa. "
" Mana mungkin tak buat apa-apa? Kita duduk dekat UK berdua macam-macam dah jadi. "
Faris menarik tanganku kasar dan kami duduk di atas katil. " Kita tak pernah pun buat benda tu kan? " katanya yang cuba meraih kepercayaan aku.
" Memanglah tak pernah sebab I tak pernah bagi. Rasa-rasa Zoey akan buat macam I buat? "
Faris memberikan aku sebuah pandangan, tak tahu pandangan apa. Yang pasti dia tak tahu nak jawab apa dekat aku. Dia diam ja. Beberapa kali dia menarik dan menghembuskan nafasnya.
" K listen. . " katanya serious. Mata dia sudah berkaca dan semakin mengecil.
" I terlanjur dengan dia tu kata dia. . waktu tu I mabuk teruk. I tak sedar dengan apa yang I buat. Tapi I yakin I tak buat apa-apa dekat dia. Tapi gambar-gambar tu. . " dia diam dan tunduk ke bawah.
Aku pintas ayat dia. " Gambar tu menunjukkan you dengan dia terlanjur? Kan? Kalau ke mahkamah atas tuduhan rogol you tetap bersalah. Kalau lepas gambar tu disahkan bukan edit. . 99.9% you bersalah hanya kerana sekeping gambar. "
" I tak bersalah. "
" Then. . you nak guna otak lawyer juga? Gambar itu hanya sekadar photoshoot antara you dengan dia. Bukannya ada benda apapun terjadi. Sekadar memori sebelum kahwin. Macam tu? "
" Sayang. . " panggil Faris lembut.
" Siapa sayang you? "
" Sephia Az-Zahra. " dia menarik aku berada dalam pelukkan dia. Sebelum ni kalau gaduh macam mana pun aku akan tewas setiap kali dia peluk.
" Syed Faris Idraki. . kalau I buat benda yang sama dengan lelaki lain sebelum kita kahwin. . you akan tahu ketidaksucian diri I. Malangnya I wanita you lelaki. I tak dapat rasakan ketidaksucian you. " aku menolak dia sekuat hati.
" Tak sangka percutian kali ini cukup menarik. Tempat yang indah bersama seorang kaki curang. " aku berdiri.
Faris berdiri dan menolak tubuhku ke ke katil. Tamparan hebat buat aku, pertama kali dia terlalu kasar sebegini. Sebelah tangannya memegang erat kedua-dua belah tanganku di atas kepala. Bibir aku diragut ganas, dia bukan Faris yang aku kenal lagi.
Dia berhenti seketika. " I nak you rasa macam mana I layan Zoey dekat Bali haritu. " dia senyum sinis.
💎💎💎
Bonjour!
Vote and comment!
Nak diorang berbaik ka tak?
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.