S.16

48.1K 732 12
                                    

" Faris jom keluar jalan-jalan? Pergi beli coklat dan jalan-jalan dekat pantai. Kan lagi 2 hari kita nak balik Scotland dah. "

" Malam karang arr. " katanya tanpa melihat wajah aku. Seronok sangat ka tengok televisyen tu??

" Semua benda nak buat malam-malam. Boleh kira berapa kali ja you bawa I jumpa matahari! "

" Wajib jumpa matahari? Siapa suruh kira? I tak berapa suka matahari. "

" Ishhh dia ni kan. . Bukan you nak hitam atau burn pun. "

" Taknak! "

" Terserah you lah. Bye! " aku lempar bantal kecil yang ada di sofa ini tepat pada mukanya.

Aku bingkas bangun untuk bersiap keluar. Faris? Lantak dia lah malas nak peduli. Bukan boleh ajak gaduh nanti aku juga yang kalah.

💎💎💎

Kaki seronok berjalan sekitar Pekan Kuah, menapak dan terus menapak. Aku masih tak beli apa-apa lagi. Hanya seronok berjalan! Tiba-tiba aku rasa bagai diekori.

Aku berhenti di sebuah kedai. Kelibat yang mengekori itu memakai topi hitam, topeng muka hitam, baju t-shirt lengan panjang warna hitam, jeans hitam. Senang cakap semua hitam. Blackout!!!

Susuk tubuh macam dapat dikesan. Sah! Syed Faris Idraki! Alang-alang dia boleh baca fikiran aku jom kita main game. Aku terus berlari-lari anak dari kedai tersebut.

Minda aku pula hanya ada 1 perkara. " Sampai bila Faris you nak ikut I macam ini? "

Aku terus berhenti di sebuah lorong yang kurang dilalui orang di situ. Bahu aku dipegang dari belakang. Cepat-cepat aku menoleh!

" I mengaku I kantoi! " katanya sambil tersenyum.

" Dah agak you ikut I. Tapi kenapa sampai semua hitam macam ini? Tak panas ka? "

Rambut aku disentuh oleh jarinya. " Kan I pernah cakap you penyejuk dan pemanas I! "

" Eleh. . Poyo je! "

" Dah. . Jom beli apa yang you nak beli. I belanja! You tak bawa purse kan? "

Aku meraba dalam beg tangan aku. . Ya tak ada! Nasib aku tak beli apa-apa lagi kalau tak malu ja dapat.

Tangan aku tak dilepaskan walaupun sekejap. Jujur cakap aku rasa selesa dengan dia walaupun kadang-kadang dia macam agak seram. Rasa selamat ja bila dengan dia.

" Sephia Az-Zahra. " kata seorang wanita berdress pendek paras paha sambil menjeling aku.

" Izzati? "

" Dengan jantan mana pula kau sekarang ni? "

Izzati ni dari zaman sekolah lagi tak pernah sukakan aku sebab aku lebih bijak dari dia. Dia pun pandai juga, cantik pun cantik.

" What!? You called me JANTAN? " Faris mula sesi menyoal.

" Yelah jantan. "

" Excuse me! You ni perempuan entah dari mana tiba-tiba label I jantan dah kenapa? Tak boleh sebut lelaki? "

" Sephia ni jenis tukar lelaki merata. . Entah-entah kerja GRO sekarang ini. "

" Siapapun dia hari ini bukan urusan you lah. "

" Dah la Izzati kau ni dah gila ka apa nak fitnah aku macam tu sekali. "

" Kau cakap aku gila? " dia menolak sebelah bahuku.

Aku mendabik dada lalu berkata. " Yess. . You're crazy! "

Dia mengambil sebuah balang kaca hendak dilempar ke arah aku. Faris terus menghala belakang badannya ke arah Izzati. Balang kaca itu terkena pada leher Faris. Banyak juga darah yang keluar.

Izzati terus lari dari situ. Ramai juga orang cuba mengejar tapi tak dapat.

" Puan nak bawa suami ke hospital ke macam mana? "

Aku terus menyoal pak cik tersebut. " Ada klinik terdekat tak? "

" Ada depan itu ja. "

💎💎💎

" Nasiblah sempat beli coklat banyak-banyak tadi. " kata Faris yang memilih untuk duduk di tepi pantai menemani aku.

" The real dialog should be nasiblah you luka tak teruk. Thank you Faris sayang. " aku memeluk bahunya dan meletakkan kepala aku di atas bahunya.

Nak ja aku mandi dengan air masin itu. Tapi kesian dekat Faris pula duduk seorang diri, takut matahari dah jadi satu hal.

" Izzati tu yang sukakan I time I jadi Is dulu tu kan? "

" Eh. . You ingat lagi! "

" Mana boleh I lupakan orang yang sakiti kekasih sehidup semati I. "

" I nak tahu semua benda pasal you. Dulu dan kini! "

" I'll tell you. . "

" Promise? "

" Yes my dear. "

💎💎💎

Bonjour!!
Vote and comment!
Untuk yang chapter yang seterusnya mungkin ada 1 pembunuhan? Eh pembunuhan? Nak Faris ka Sephia yang kena? Jeng3.

S E P H I AWhere stories live. Discover now