" Jangan sentuh dia. " terkeluar sebuah cerkahan yang melampaui suara sebenarku.
" Sakittt!! " kata seorang wanita yang terbaring di hadapan aku. Sambil kedua-dua belah tangannya dipegang oleh seorang lelaki. Tak henti-henti dia meraung kesakitan.
Tikaman demi tikaman dilepaskan ke atas dadanya. Darah merah pekat miliknya juga memenuhi segenap ruang. Aku kaku pada masa yang sama aku juga takut. Mungkin nasib aku juga bakal seperti dia. Siapa tahu lebih teruk daripada apa yang dihadapinya.
Air mataku tidak henti mengalir sehingga mata terasa amat bengkak. Tidak lama selepas itu, cecair merah pekat juga mengalir keluar dari rongga hidungku. Kepalaku pusing lantas tubuh milikku terkulai di atas tanah.
" God!!! " setelah sekian lama mimpi itu meninggalkan aku. Kini ianya muncul kembali. Malam pertama di Malaysia setelah 6 tahun tak balik mimpi ini yang menjemput aku dahulu.
Aku toleh ke kiri Faris sedang nyenyak tidur sambil memeluk Noah menggunakan lengan kanannya dan memeluk Nadele pada lengan kirinya. Yup, Sharifah Nadele Ameena! Anak kedua kami yang baru berusia 4 tahun. Noah sekarang sudah 6 tahun.
Faris dan aku sendiri tak pasti yang mana akan menjadi seperti dia, Noah memiliki sepasang mata kelabu begitu juga Nadele. Pada peringkat awal kedua-duanya tak menunjukkan minat melampau lagi terhadap darah.
Kepala aku tiba-tiba rasa pusing. . Aku cepat kejut Faris. " Husby!! "
Badan dan kepala aku sandarkan pada hujung katil. Terasa darah mula menuruni dari rongga hidung. Laju dan banyak. Faris terjaga dan meletakkan kedua-dua anak kami supaya tak terjaga.
" Sayang? Bleeding. . "
" Haa. . kepala pun pening. "
" May I? " soalnya sambil mengangkat kening. Aku menjawab dengan hanya menganggukkan kepala.
Terasa dingin disaat Faris menerjah darah-darah tersebut. Daguku diangkat sedikit supaya terdonggak, mata aku pejam. Rambutku ditolak ke belakang telinga oleh Faris.
" Dah." katanya setelah selesai mendapat hidangan pagi itu dan selepas dia kiss di bibir aku.
" Good morning both of you. Papa too early for you and mama to start kissing. " pecah kesunyian bilik pada pagi itu, dengan suara Noah.
" You saw? " soal Faris.
" Yep. . both of you were kissing. "
" Anything else? " soal Faris lagi dekat Noah.
" Hmm. Just that! Why? "
" Nothing. . I just wondering if you might be watched for something more than. "
" Whatever papa. " dia baring semula mungkin cuba untuk tidur semula.
Aku cepat-cepat menergah. " Hey baby boy. Masa untuk solat subuh. "
" Dah subuh ka mama? "
" Ye sayang. "
Noah bangun semula dan menggosokkan matanya. Mengeliat dan dia tak dapat dipisahkan. Lalu dia bangun ambil tuala dan menuju ke bilik air. Ya, dia sudah terbiasa begitu.
" Your son. " kataku pada Faris.
" Anak I memang pandai bab independent ni sebab papa dia pun macam tu. " dia tersengih setelah memuji diri sendiri.
💎💎💎
Faris's POV
Nak masak tapi barang dekat rumah tiada, so menjadi tugas aku dan Noah untuk keluar beli barang. Disebabkan selalu ikut aku, hampir semua jenis ikan dan sayur dia tahu. Semua barang aku dah beli walaupun tak rancang lagi nak masak apa.
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.