Faris menghentikan bicara pada 10 tahun kemudian. Tiba-tiba kata-kata dari Ain bermain di minda aku.
" Tak! Aku suka dia berubah. Tapi harap dia tak . . . "
Persoalannya apa yang Ain harapkan? Ain tahukah abangnya bersikap sedemikian rupa?
" Faris. . . Ceritalah cepat. " arahku dengan lembut.
Pandanganya yang dicampak keluar kereta ditukar kepada aku. Matanya tidak habis-habisan memberikan isyarat kepada aku. Dari tadi yang penuh amarah kini sudah kembali seperti sediakala.
" You okay kan? " sambil aku membetulkan kedudukan berada di sebelah dia.
Aku tak tahu kenapa dia sengaja buat aku curious. Demi sikap mahu tahu aku, aku akan buat sesuatu sampailah dia menceritakan perkara yang sebenar.
" Kenapa you pandang I macam tu? You tak apa-apa kan? Talk to me Faris. . please! " aku masih lagi mengawal suara aku. Kalau ikutkan hati nak ja aku tengking mamat ni.
" I rasa you tak perlu tahu. " jawabnya ringkas dan menikam hati aku.
" Really? " soalku sambil tersenyum nakal.
Hati aku mula berkata masa untuk bertindak. Sepantas kilat aku menarik tubuhnya untuk berada di atas tubuhku.
" Let's play a game. . "
" Game apa ni Sep? " soalnya.
Hidungnya aku tarik sedikit. " Yarr. . Game! Kiss me then we will know the winner. "
" Rule? " hidungnya digesarkan pada hidungku.
" Siapa yang bernafsu dulu dia kalah. . Dan I pasti you akan kalah Faris. "
Sejak kali pertama kami berada situasi sebegini dia yang selalu meminta lebih. Jadi ini peluang aku untuk menembusi tembok rahsia dia.
" We will see baby. "
Pertarungan bermula. .
Dia mengangkat sedikit kepala aku dengan sebelah tangannya. Manakala sebelah lagi mengenggam tangan kananku.
Pada masa yang sama, aku juga takut jika aku melampaui batas aku. Tapi aku tak rela nak serah semua dekat dia. Beb, aku tahu undang-undang kot.
Faris menjauhkan sedikit bibirnya dari bibirku. Aku mengharapkan dia tewas. " One more rule! I boleh buat apa saja untuk tewaskan you. "
Tetapi sebaliknya. Belum sempat aku berkata apa-apa. Bibir aku diragut kembali. Aku turut membalas ciuman dia. Dalam hati berjuta cemuhan dan muncul.
Tiba-tiba Faris meletakkan lututnya di atas ehem-ehem aku. Mata aku terus terbeliak. Digeselnya beberapa kali. Walaupun dia leka bertarung bibir dengan aku. Aku tak sangka dia guna helah kotor macam ni.
Aku terus menolak wajahnya dengan tangan kiriku.
Dalam mencari nafas. " Taktik kotor! "
Dia tersenyum kepada aku. " Matlamat menghalalkan cara. "
Aku menutup wajahnya dengan tangan aku. Sebab waktu tu aku rasa nak tergelak pun ada.
Perlahan-lahan aku menolak lututnya turun kebawah. Tetapi dihalang. " You tak ada hak nak menidakkan apa yang I nak. " kata Faris.
" You nak but I tak nak. "
" Sep. . Tak perlu nak tipu diri sendiri. Takkan you tak nak? " terburai ketawa dia dekat aku
" I masih study. . what if I mengandung!? "
Rambut aku diusap halus. " Sebab ni lah I sayangkan you. You still tahu jaga maruah diri you walaupun I dah uji macam-macam dekat you. Pada hakikatnya, you nak! " sekali lagi Faris ketawakan aku.
Dia bangun dan membetulkan kedudukan dan rambutnya.
" Siapa menang? " soal aku.
" You lah sayang. "
" So you dah kalah. . "
" Yelah I kalah! You nak apa sebagai hadiah? " masih lagi membetulkan rambutnya bercerminkan telefon.
" Tell me the truth about 10 years ago. . . "
Dia terus berhenti membetulkan rambutnya. Pandangan hairan dilemparkan kepada aku.
" 10 years ago? Apa dah jadi? " soalnya kembali.
" Tadi you cakap pasal 10 years ago dengan I. . Faris cepatlah! Pasal my blood as your favourite juice! "
Dengar ja perkataan darah muka dia mula berubah. Eh aku buat apa pula kali ini. Matanya jadi berkaca macam waktu dia marah aku.
Faris mencapai sesuatu dalam kereta itu. . benda yang besar dan keras.
Tap!
Gelap!💎💎💎
Bonjour!
Vote and comment!
I rasa nak reveal lambat-lambat sikit. Kalau ada hero seorang lagi korang Team Faris ka hero baru?
Jawab cepat!
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.