S.2

130K 1.4K 36
                                    

" Beb kau ikut aku kejap lagi? " soal Ain selepas membantu aku sebentar tadi.

Aku yang masih lemah tiba-tiba saja hendak berpura-pura seperti sudah sihat. Aku takut Ain bawa aku pergi hospital. " Where are we going? "

" Airport! " jawab dia ringkas tapi dengan nada yang girang.

" For what? " aku membangkitkan persoalan.

Ketawa mula memecah keheningan dan mula menjawab. " Adalah. "

💎💎💎

Edinburgh Airport.

" So beb kita datang airport ni buat apa? Ambil barang or your family datang? " mulut aku memainkan peranan manakala mata dan jari jemari fokus kepada telefon. Main game!

" Kau still tak puas hati kan? Nak tanya juga mentang-mentang aku tak jawab dekat rumah tadi? "

Aku lihat dia dari lirik mataku, dia seperti sedang mencari sesuatu atau mungkin seseorang. Leher dijadikan leher zirafah matanya pula ibarat menjadi spy. Aku ketawa sendiri dalam hati. Kalau dia cakap fungsi kitorang dekat situ mesti aku dah tolong.

" Ain, gua pergi kedai jab. "

Aku terus blah tinggalkan dia dekat situ. Tak perlu tunggu respon dia kang pokai pula aku. Aku menuju ke kedai yang jual banyak sangat coklat. Kedai tu ja yang murah dan banyak pilihan dekat airport tu. Aku mengambil 2 pek besar Twix dan beratur untuk bayar.

Tiba-tiba. . .

Jeng. .

Jeng. .

Jeng. .

" Aduh sakitlah syaitan. " kataku sambil mengosok kepalaku.

Dekat kaunter bayar ni aku satu rak untuk coklat yang berbalang. ada seorang lelaki tinggi lampai ni nak ambil tiba-tiba salah satu balang tu jatuh ke atas kepala aku.

Dah la aku dah sakit kepala ditambah secukup rasa lagi dengan balang tu jatuh. Geram gila aku gunakan Bahasa Melayu mat salleh tu mesti tak faham.

" You're Malaysian? " sambil dia mengangkat kening sebelah kirinya. Bxbx handsome nak mampus.

Mata lawo. 😍

Hidung mancung. 😍

Mulut cute. 😍

Rambut bapak ahhh. 😍

" How did you know that I'm Malaysian? " soalku dengan lagak serious.

Jarinya ditunding ke arah pakaianku.
" If you're not a Malaysian will you wear t-shirt I LOVE LANGKAWI with cardigan? "

Mata aku yang sedap memandang wajah dia terus aku ubah ke susuk tubuhku. Ya tohan aku pakai t-shirt I LOVE LANGKAWI tu berwarna kuning bersama cardigan hitam, jeans biru.

Situasi tu buat aku keliru nak malu ka nak marah ka nak lari.

Aku cuba jawab soalan dia tapi. . .

" Pipi you merah. Malu erk? "

Aippp. Dia cakap Bahasa Melayu-lah.

" What? You're Malaysian too. "

" Proud to be Malaysian hah. " dia tersenyum sinis.

Ehem ehem ehem.

" Your turn to pay? If you don't wanna buy that chocolates put it back and get lost. " kata cashier tu sambil menunjukkan tempat meletakkan coklat itu.

Lelaki tu terus mengambil coklat ditanganku dan coklat yang dia nak beli lalu diletakkan diatas kaunter. The best moment bila dia tolong bayar untuk aku sekali. Kami bersama-sama keluar dari kedai tu.

" What are you doing here? "

Aku cuba meraih jawapan tapi tak sangka mamat ni jeni suka bagi soalan balik.

" Could you see my uniform? "

Uniform dia aku hadam sekuat mata. Bahasa apakah ini? Dia pilot lah weh.

" Air Asia or MAS? "

" What's on your mind? "

" MAS! "

" Brilliant. "

Sumpah hambar gila conversation kitorang. Aku sendiri dapat rasa hambar dia tu. Harap muka ja handsome tapi ngek.

" Your name? "

" Sephia. "

" Beautiful name with a pretty face. "

" Thank you dude. "

" I'm Faris. " sambil dia menghulurkan 2 pek besar Twix aku. " Your chocolates. "

" Thank you again. "

" Thank you? You kena bayar baliklah ingat free? "

Dalam hati aku terkeluar 1 perkataan bxbx. Korang tekalah.

" Ish kejam. "

" Dah la tadi panggil I syaitan. Syaitan ni ada nama Faris. Syaitan memang jahat dan kejam. " bebel dia dekat aku.

Malu bertamu sakit hati bertandang weh. Aku hulurkan duit dekat dia. Tetapi dia menolak sambil menghadiahkan senyuman manis yang lebih manis daripada coklat. " I belanja you. Syaitan kadang-kadang romantik juga. " nadanya bisik.

Rambutku terjuntai akibat aku tunduk malu. Dia mengalihkan rambut itu dibelakang telingaku.

" ABANG!!!! " seseorang menjerit ke arah kami berdua.

" Adik. " dia memeluk gadis tersebut.

Aku lihat susuk tubuh gadis itu. " Ain kau ke? "

" Sep. . ni abang aku Faris. " pelukkan mereka dileraikan.

Faris masih lagi tidak lekang dengan senyuman yang mengocak hatiku. Ain masih lagi menunggu sahutan aku. Aku diam terkejut malu dan suka pun ada.

Rumah yang aku dengan Ain duduk merupakan milik abang Ain. Mungkin Faris punya la kot. Sebelum ni Faris jarang fly ke Edinburgh.

Lepas ni kalau stress belajar Law tengok muka Faris mesti semangat.

💎💎💎

Bonjour!
Vote and comment lah yer..







S E P H I AWhere stories live. Discover now