Berdiri di balkoni melihat sekeliling rumah kampung ini. Di kiri dan kanannya ada sawah padi, di belakang rumah ada dusun buah-buahan. Ada manggis, durian dan buah rambutan. Di situ jugalah tempat aku dan Abang Syakir rajin luangkan masa bersama.
Setiap kali cuti sekolah, kami berdua akan dihantar pulang ke kampung. Ini kerana ibu dan walid tak nak kitorang terlalu mewah sehingga lupa asal usul kitorang dari kampung jua. Ibu bapa walid sudah tiada, ini kampung sebelah ibu.
Masih segar di ingatan, waktu pertama kali aku panjat pokok rambutan. Ketika itu aku berusia 6 tahun.
" Adik buat apa dekat situ? " kata abang sambil menikmati buah rambutan yang manis.
Aku mula memanjat sedikit demi sedikit, " Cuba panjat pokok ni. "
" Janganlah nanti jatuh. . memanglah pokok tu tak terlalu tinggi tapi bahayalah. " Abang menarik baju aku sedikit kerana aku masih di paras bawah.
" Alarh Firaun ni. . poyolah! Kome jangan nak nyampur sangat hal adik. "
" Loghat pun tak betul. Naiklah jadi apa-apa tanggung sendiri. "
Aku yang degil sangat-sangat ni, terus saja memanjat pokok rambutan tersebut. Bukan susah pun, aku duduk di pertengahan pokok. Dalam hati seronok saja dan bangga pun ada.
" Abang tengok ni. . adik berjaya. "
" Yelah. . B.E.R.J.A.Y.A! " dia duduk bersila di bawah pokok seolah-olah menanti aku turun.
Aku masih duduk di atas pokok, tiba-tiba lipan turun dari pucuk pokok. Tanpa berfikir panjang aku terus terjun ke bawah.
" ABANNGGGGG! LIPAAN! "
BUK!!!
Aku jatuh di atas Abang Syakir dan muncul rasa pelik bila aku yang jatuh tetapi dia yang berdarah. Mukaku dirapatkan pada wajah dia. . Gigi dia patah doo!
" I'm sorry abang. "
" Abang okaylah. . patah gigi ja pun. "
Firaun. . waktu itu dia belum aku gelar Firaun. Firaun yang berperangai malaikat, dengan wajahnya yang tenang dan kacak. Firaun yang penyayang sangat-sangat. Aku rindu dia.
Mata aku berkaca dan tiba-tiba kaca itu pecah. Teresak-esak dan turun naik bahuku. Aku dipeluk daripada belakang.
Tubuh dia hangat sahaja, aku turut merasa haba dia itu. Walaupun sebelum ni dakapan ini mampu tenangkan aku. . tidak untuk situasi itu.
" Sayang. . I tahu you rindukan abang you. But please makan sikit. " rambutku diikat oleh Faris.
Aku masih diamkan diri dan cuba untuk hentikan tangisan ini. Tapi aku tak berjaya.
Kedua-dua belah tangan Faris merayap di perutku. Digerakkan dari atas ke bawah dan semula. " Baby, you must be hungry. . Yeahh mama too stubborn to eat. So you kena sabar sikit ya. . "
Hati aku mula terusik dengan kata-kata Faris. Senyuman mahu ku ukir tapi aku tak berdaya. " I nak makan. " kataku ringkas.
Faris terus memusingkan badanku menghadap wajah dia. Daguku diangkat sedikit supaya mendonggak. Hidungnya digesel pada hidungku. " Nasib baby ada kalau tak papa tak tahu nak pujuk mama macam mana. Nampaknya mama sayangkan baby daripada papa. " bisiknya ditelingaku.
Aku menolak dada dia. " I nak makan lah husby. I ni manusia mestilah lapar. I sayang kedua-duanya. Faham? " tak pasti kata-kata aku terlalu tegas atau sebaliknya.
Dia mengenggam tanganku, kami jalan beriringan ke bawah.
💎💎💎
3 hari di kampung, hari ini kami akan pulang ke KL. Kereta Faris buat hal jadi terpaksalah kami naik kereta bersama ibu dan walid. Faris nak drive tapi walid tak izinkan. Jadi Faris teman aku dekat belakang.
Aku melentokkan kepala di atas bahu dia. Masing-masing sibuk dengam telefon.
To : Faris 👻
Husby??
I miss you.. nak ja hug you.Eleh. . Ada walid dengan ibu waktu tu lah nak peluk I. Tadi tak layan pun.
You tak rindu I ka? 😒😒
Rindu la kot. 😌
Sampai KL. . You tidur luar. Jangan tidur dengan I. 😠
Janganlah macam tu. I rindu you daripada matahari ke pluto. 😍
Blah la you!
Sayang! I kiss you kang.
Kiss lah kalau berani. 😏😚
" Eh korang berdua main telefon tersenyum-senyum ni kenapa? " ibu mula menyoal. " Sephia suami dekat sebelah kenapa kamu senyum sambil main phone? " tambahnya lagi.
" Main game ibu. "
Faris terus tersenyum nakal sambil mengangkat sebelah keningnya. Hilang seketika rasa sedih aku mesej dengan Faris ni. Tapi masih rasa kekosongan seorang abang dalam hidup aku.
💎💎💎
" Sayang mandi dulu! Baru tidur! " dia naik ke atas tubuhku yang sedang baring di atas katil.
" Esoklah mandi. I letih ni. "
Bibir aku terus direbut, ciuman itu penuh kekhayalan. Lembut tapi bermakna. Ciuman : Kelebihan Faris yang tak mampu disangkal.
" Nak mandi ka tak? "
" Seminit lagi! "
" A minute more. . for kissing. "
" K I mandi! Now! Okay husby? "
Bibir aku dilepaskan, masing-masing mencari nafas. Kepenatan! Malas! Rindu! Semuanya berbaur sekali.
💎💎💎
Bonjour!
Vote and comment!
ZOEY bakal muncul lagi.. 😂😂
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.