Hari ini weekend, Faris ajak aku join jamuan makan-makan dengan staff dia. Diorang dapat projek baru, tapi bukan 1 office yang mana terlibat menjayakannya sahaja.
Aku melabuhkan punggung di atas sofa yang sedang Faris duduk. " Husby? "
" Ye sayangku Sephia. "
" I should wear something formal or casual? "
Dia melentokkan kepalanya di atas bahuku. " Casual! Diorang cakap dekat kafe hipster gittu. So nak tengoklah sejauh mana hipster diorang. "
" Tapi waktu tu matahari belum menyorok tau. " ujarku sambil bermain dengan dagunya yang charming.
Dia terus ketawa. " You rasa I akan pergi kalau tempat tu kena cahaya matahari? Rashdan dah settlekan lah. First parking kereta bawah tanah, second cafe dalam mall. So tak panas! " lebar pula dia menerangkan.
" Staff you semua tahu ka diorang dapat boss poyo macam you ni? "
" Nope. . Rashdan ja yang tahu! "
" I nak naik atas dulu la Faris. Nak tengok baju. "
Dia mengangkat kepala dan aku terus berdiri. Tangan aku ditarik sehingga aku terduduk di atas ribanya. Faris memeluk aku daripada belakang. Beberapa kali dia mengeselkan hidungnya pada rambutku.
" I beli baju baru, kasut baru, jeans baru dan sailang tudung dari Ain untuk you. So petang ni pakai. " bisikknya.
Hati aku mula rasa geli dengar dia kata dia sailang tudung dari Ain. Mentang-mentanglah adik dia tauke tudung.
Aku cuba meleraikan tangannya yang melingkari sekitar perutku tapi tak berjaya. " Nama ja kaya tudung untuk wife pun sailang. "
Faris mengeratkan lagi pelukkannya itu, " Semalam mimpi apa? "
" Mana ada mimpi apapun. " aku cuba menafikan sambil bermain dengan jari jemarinya yang berada di perutku.
" Jangan silap pilih. . anak lebih penting daripada I. "
Terasa ayat itu terus menikam hati aku. Dia dapat mimpi yang sama ka apa? " Apa you ni cakap ni husby? "
" Dah! Pergi bersiap lagi sejam ja tinggal. Cepat-cepat. " dia melepaskan pelukkan.
💎💎💎
Sejak kahwin dengan Faris ni kebanyakkan pakaian aku semua jenama Levi's, dan yang terbaru ni Levi's lagi. Tapi tak dinafikan dia punya taste taklah teruk semua macam kena ja dengan aku.
Aku memakai black tallord western shirt, black 711 skinny jeans, shawl berwarna ungu muda. Warna itu warna kegemaran aku. Encik suami pula black barstow western shirt dan black 501 skinny strecth jeans.
" I buat satu pengorbanan hari ini. " katanya sambil matanya tertancap pada koleksi jam yang dia ada.
" Pengorbanan apa? "
" I bought Nike dunk high ID. . and the colour hmm. . purple! "
Aku terus tersenyum. " What? Seriously? For both of us? You will wear something purple? For the first time. . Wow! "
" Sayang. . Jangan excited sangat boleh. Ni fasa penerimaan warna lagi tau. Dalam hidup I semua hitam, putih dan kelabu. . "
" Thank you Faris. "
" Just a thank? "
" Habis tu? "
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.