S.23

40.2K 704 51
                                    

Semakin lama semakin menggerunkan muzik yang dihasilkan oleh piano tersebut. Hati aku tersangat berdebar, nak saja lucut jantung dan gugur segalanya.

" I know that you're having a great time right now. I have a lot of reasons to come back to your life. " kata Alif lagi. Aku cukup yakin itu Alif.

Aku memilih untuk diam diri dan bersembunyi disebalik dinding itu. Aku perlu tenangkan fikiran sebelum melakukan apa-apa.

Sedaya upaya aku cuba untuk menyampaikan melalui minda terhadap Faris. " Faris! Help me! Alif ada dekat rumah kita. "

" Faris! Faris! "

" I takut ni, Faris. "

Terlalu jauh ka jarak kami? Faris dengar ka tidak ni? Kenapa tiada balasan? Bunyi piano terhenti, terdengar tapak kaki mendekati aku. Kuat dan lagi bertambah ketakutan aku.

" Sephia. . "

" Sephia. . "

Aku terus merangkak perlahan-lahan menuju ke satu bilik stor berdekatan dengan tempat yang aku berada sekarang. Tiba-tiba bahu aku disentuh.

" Jangannnnnnn! " jerit aku.

Tap!
Gelap!

💎💎💎

Terasa sesuatu yang berat berada di atas perutku. Tangan aku juga dipegang. Terdengar esakkan seperti seseorang sedang menangis. Aku gagahkan sepasang mata milikku untuk melihat sekeliling.

Seorang lelaki. . itu Faris!

" Fa. . Ris! "

" Sayang. I'm sorry sebab tinggalkan you lama sangat. I jumpa you pengsan dekat stor. "

" Faris tadi. . "

" Ya I tahu. Alif datang! I tak sempat buat apa sebab waktu I sampai dia dah hilang. Sekali lagi I minta maaf. " air mata Faris tak henti-henti mengalir. Dahiku dikucup untuk beberapa kali tanda dia cukup kesal.

Aku tak mampu menahan diri daripada tidak menangis. Mana mungkin air mata seorang suami mengalir, isterinya hanya melihat dan tak merasakan apa yang dia rasakan.

" Bukan salah you. Salah I juga sebab dulu I pilih dia. Lagipun I tak cedera ka apapun kan? "

Faris menggengam kuat jari jemari kedua-dua belah tanganku. " Siapa cakap you tak cedera? "

" Apa dah jadi dekat I? "

" You pengsan sebab Alif gigit dan sedut darah you dekat nadi you. " sambil Faris menunjukkan lebam di pergelangan tangan kananku.

" Haaah! " aku terasa tersangat lemah. Inilah yang aku rasakan dulu ketika bersama Alif untuk beberapa bulan. Tak sangka sehingga kini dia menghantui aku.

" I harap sangat family I akan cerita semua benda dekat I. "

" Ada seorang yang akan cerita semua dekat you. "

Aku merenung wajah Faris dengan lemahnya. " Siapa? "

Dia mengusap kepalaku perlahan-lahan. " Abang Syakir. "

Walaupun aku tidur di atas katil. Tubuh aku terasa bagaikan baring di atas tikar besi. Sakit dan lenguh sangat-sangat.

💎💎💎

Faris sedang berbual melalui telefon dengan Abang Syakir. Habis solat isyak bersama Faris. Tubuh ni terus rebah di atas katil.

Aku tak dapat dengar apa yang mereka bualkan. Yang pasti Faris minta Abang datang ke rumah kitorang esok. Harap-harap abang tak busy, sebab sekarang Abang kerja dekat hospital milik Ibu. Kalau tiba-tiba cuti sebab aku. Kang Ibu terkejut pula.

💎💎💎

*mohon baca sambil dengar lagu tergantung sepi*


Faris's POV

" Harap esok abang boleh datanglah. Faris risau sangat dengan keselamatan Sephia sekarang ni. "

" InsyaAllah Faris. Abang akan cuba lagipun ada satu benda abang nak cakap. . mengenai Faris. "

" Mengenai Faris? Apa tu abang? "

" Esoklah kita sembang. Assalamualaikum. "

" Waalaikumussalam. "

Talian dimatikan oleh aku, apa yang berkaitan dengan aku? Aku ada kaitan dengan Alif ka? Mana mungkin, aku tak kenal pun siapa Alif Qadri.

Yang aku tahu dia yang menjadi punca aku gila beberapa tahun yang lalu. Ketika aku berada di alam menengah bersama Sephia.

Aku tak normal macam manusia biasa. Tapi aku tak bunuh atau seksa manusia macam Alif. Kelahiran Sephia yang aku nantikan dari dulu lagi. Kelahiran cinta sejatiku!

Aku duduk di sebelah Sephia. Beberapa kali aku mengusap perutnya. " Nanti anak kita bakal berada di rahim ni lah. Betapa indahnya kalau you jadi mama kepada anak-anak I. " nadaku berbisik.

Satu kucupan hangat mendarat di atas dahinya. Badan Sephia masih lemah, dia langsung tak sedar aku mengucup dahinya. Terlalu letih mungkin. Berapa banyaklah darah dia terbazir dekat Si Alif tu.

" Selamat malam sayang. Kalau sekali lagi I terpaksa tinggalkan you demi keselamatan you I sanggup. Kalau sekali lagi I akan dipadam daripada memori you I sanggup. . Asalkan you selamat dan bahagia. " air mata aku mengalir membasahi pipi.

Dari zaman berkawan. . sampailah kahwin. Asyik aku kena tinggalkan Sephia dan pandang dia daripada jauh. Pada hakikatnya, dia cinta sejati aku. Aku hidup sebelum dia tapi. . matiku dengan dia.

Aku bangun dan berjalan untuk beberapa tapak. " I jalan baru berapa tapak dah sedih nak tinggalkan you. Tambah sekarang ni you wife I lagi tak sampai hati I nak tinggalkan you macam dulu. Tapi kalau keadaan memaksa. . I sanggup terluka. "

Masuk saja dalam bilik air aku meraung sekuat hati. Ya aku lelaki yang lemah kalau ia berkaitan dengan Sephia. Berapa juta detik aku habiskan dengan menangis kerana terlalu rindukan Sephia.

💎💎💎

Bonjour!
Amacam? 😢
Vote and comment!

Follow my ig : thenasyh
#IPAKSA






S E P H I AWhere stories live. Discover now