Faris's POV
Duduk bersila di tepi kolam renang, malam ini sunyi sangat. Sephia sudah lama ke alam mimpi. Aku masih tak mampu nak lelapkan mata. Gitar yang aku bawa turun bersama ini aku tilik lama. Gitar ni sejak zaman aku menengah, universiti, kerja, senang cakap dari bujang hingga ke kahwin nak ada anak. Aku mula mencari kod dan memetik gitar. Malas nak mula dari awal. . kita ke korus.
I know that dress is karma, perfume regret
You got me thinking 'bout when you were mine
And now I'm all up on ya, what you expect
But you're not coming home with me tonightYou just want attention
You don't want my heart
Maybe you just hate the thought of me with someone new
Yeah, you just want attention
I knew from the start
You're just making sure I'm never gettin' over youYou've been runnin' round, runnin' round, runnin' round throwing that dirt all on my name
'Cause you knew that I, knew that I, knew that I'd call you up
Baby, now that we're, now that we're, now that we're right here standing face to face
You already know, already know, already know that you won
Ohh..Aku tersenyum sendiri, apalah aku pergi nyanyi lagu ni. Beberapa hari ini addicted betul dengan lagu ni sejak Sephia nyanyi dalam kereta haritu. Gitar aku letak ditepi, aku mengangkat lututku. Aku peluk lututku dan mengenang nasib dengan memerhati air di dalam kolam itu.
" Air nampak saja tenang. . tapi dah berapa ramai yang lemas di dalamnya. Kehidupan nampak sahaja senang. . tapi dah berapa orang musnah kerananya. "
Perlahan-lahan aku mengesot ke hadapan. Kedua-dua belah kakiku sudah tenggelam di dalam air. Terasa kesejukkan air dan kedinginan malam yang menunjukkan tepat jam 11.45 malam. Sudah 6 bulan kandungan Sephia dalam tempoh itu aku bersyukur baru sekali perkara yang tak diingini terjadi.
Kadang-kadang aku juga alpa dalam menjaga Sephia. Benda nak jadi diluar jangkaan seorang manusia. Hidup aku kini digeruni oleh 2 nama. Alif! Zoey!
" Hello bro? Ni aku ni Rashdan. Zoey nak bunuh dirilah. " katanya laju saja lepas aku menjawab panggilan dia.
" Esok aku nak kahwin dah la sampai bila dia nak ada perasaan dekat aku. Bak telefon dekat dia! "
" Hmm. . aku loud speaker. " beberapa ketika. " Okay dah! " ujar Rashdan.
" Zoey! Lend me your ears! Esok I nak kahwin. . I ni bakal suami orang. You kena terima hakikat tu. Kalau you rasa bunuh diri itu cara terbaik silakan. Mungkin kematian you membawa kebahagian kepada I. Thank you dan selamat bunuh diri. " aku terus matikan talian. Sah! Dia cuma nakkan perhatian aku.
Aku meraut wajahku beberapa kali, masih segar lagi ugutan nak bunuh diri si Zoey tu. Bukan itu saja malah banyak lagi.
Aku menutup fail kerja di hadapan aku kerana sudah settle tapi masih banyak yang menanti. Muka aku perlu dibasuh kerana mata asyik nak terlelap sahaja. Mana mungkin aku tidur kalau kerja ada lagi. Bingkas aku bangun menuju ke tandas.
Tali leher aku longgarkan, butang baju di atas aku buka hingga butang yang keempat. Lengan baju aku lipat hingga ke siku. Aku membongkokkan badan sedikit. Simbahan air di muka ini jelas memberikan kesegaran dan aura positif buat aku.
Belakang badan aku digosok perlahan-lahan. Aku terus berdiri tegak, tangan itu menjalar sehingga ke depan dan dia membuka butang bajuku yang lain. Segera aku menepis tangan tersebut.
" Eh apa ni? "
" Sayang. . I miss you! " dia mencium dadaku yang terdedah.
Aku menolak Zoey hingga tersandar di dinding. " Gila ka apa? I suami oranglah. Lagi satu ni tandas LELAKI. You silap! " aku memasang semula butang baju aku.
" No I berniat masuk sini. . sebab you lah. " dia menyentuh seluruh tubuhku dan bahagian sensitif aku.
" You melampau! " aku terus menampar muka dia. " I tak perlu sentuhan daripada orang yang I tak sayang. You jangan nak layan I macam isteri I dekat rumah tu tak cukup baik untuk I. Sephia lebih hebat dari you. " aku tersenyum sinis dan keluar daripada situ.
Ingat balik semua itu buat aku tak tentu arah. Yelah sepanjang aku mana pernah orang buat dekat aku macam mana Sephia buat. Tapi Zoey ni lain macam. Sebelum ni dia biasa-biasa saja, gadis yang sopan santun. . lemah lembut. Sejak aku kahwin tiba-tiba saja dia berubah.
" Husby? " bahu aku ditepuk. Sephia sudah duduk bersimpuh di sebelah.
" Eh bukan sayang tidur dah ka? "
" Ha'ah dah tidur. Tapi tengok sebelah you tak ada. "
" Rindu la tu? " aku meneka.
Wajah Sephia seperti hendak menafikannya. " Kot lah! "
" May I ask you something husby? "
" Yeah tanyalah. "
" You mix apa erk? Your mom name macam out of malay list. "
" Dah lama kahwin harini baru nak tanya. My mom. . Russian Indian. My dad Malay lah. "
" Your grandparents? "
" Diorang dekat Russia. I pernah pergi beberapa kali ja. Diorang dah meninggal dah pun. "
" Patutlah muka you tak macam melayu sangat. "
Aku mula memuji diri sendiri. " Yeahh. Handsome! Macho! Mata lawa! Hidung tinggi! Bibir menggoda! Nanti anak kita kalau ikut I mesti handsome. "
" K I hodoh! "
Aku mencium pipi Sephia. " Mata you cantik nampak juicy. Hidung you cute. . pipi you gebu menawan. Bibir you ibarat dadah buat I. " bisikku.
💎💎💎
Bonjour!
Vote and comment!
Actor nama erk yang sesuai dengan Faris ni? I confused sebab yelah I tak pernah ada specific actor untuk Faris. 😂Follow my ig : thenasyh
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.