S.17

44.9K 747 38
                                    

Aku meminta telefon aku daripada Faris, sudah lama dia rampas hak aku. Eh-eh. Sebenarnya aku rindu dekat parents abang aku dan tak dilupakan Ain.

To : Ain 🙈

Hi my love. How are you?

Double tick pun tidak apatah lagi nak bluetick. Ain okay ka tidak erk dekat sana? Mesti dia risaukan aku sebab haritu Faris bawa lari sampai ke hari ini tak balik-balik.

To : Familia 👪

Assalamualaikum. How are you Malaysian and Firaun? Sephia Rindu dekat Tuan Khalil dan Dr.Nawaroh. Firaun, Syakir Al-Fateh macam mana Mesir?

Firaun

Waalaikumussalam. Lama benar awek UK tak online!? Kami semua rindu dekat adik. Ibu dengan Walid datang mesir ni. Ingatkan adik ikut sekali. *eh panjang pula bercerita.

Kirim salam dekat diorang. Diorang kalau berjalan bukan reti nak online. Tell them nanti bila I free I balik Malaysia. Lebiu abang. 💕

Syakir Al-Fateh merupakan abang aku yang pertama dan satu-satunya. Kitorang dua beradik ja. Dia pelajar perubatan di sebuah universiti di Mesir. Dato' Haji Khalil Bin Haji Musa, walid paling awesome dan jarang dijumpai. Datin Dr. Hajah Nawaroh Binti Ahmad, ibu paling garang tapi sporting.

Kadang-kadang aku macam segan kalau keluar dengan family aku. Yelah ibu dengan walid boleh dikatakan orang yang alim-alim. Tapi aku? Free hair, pakai tak tentu arah. Syakir pula? Normal la lelaki pakai macam mana pun kan. Bagi aku, Syakir ja yang melambangkan diri ibu dengan walid. Aku ni tak!!!

Tak lama selepas itu aku menerima 1 mesej daripada Izzati. Dia nak jumpa aku dekat satu tempat tapi masih lagi dekat dengan area homestay aku ni. Perlu aku cakap dekat Faris? Faris dah nyenyak tidur, sudah ke Jupiter mungkin. Perlu aku pergi? Hampir 20 minit juga aku berfikir waktu itu.

Perlahan-lahan aku turun daripada katil dan terus keluar. Nasiblah malam itu yang merupakan malam terakhir di situ aku tak pakai baju tidur. Kalau tak aku tak pergi dah.

Pintu rumah aku tak kunci, takkanlah aku nak kurung abang handsome dekat dalam rumah. Kalau ada kebakaran mati rentung mamat tu.

Aku menuju ke tempat yang diarahkan oleh Izzati. Kawasan itu tak adalah gelap atau cerah sangat. Orang pun tak berapa ramai lalu-lalang.

Kelihatan seperti dia sedang berdiri membelakangi aku. Aku memegang bahunya " Izzati? "

Dia memusingkan badannya kepada aku. Wajahnya begitu buruk, matanya tiada sebelah. Mukanya penuh kesan cakaran. Lehernya penuh dengan lembam.

Bajunya dibasahi dengan darah. Tubuhnya terbaring ke tanah. Aku terus mengangkat kepalanya berada di atas pahaku.

" Sephi. .a jaga. . diri baik-baik. . Fa . .ris !! "

Terus dia terkulai di atas pahaku.

💎💎💎

" Tidakkk! "

Tersedar aku berada di atas katil, elok saja berselimut. Faris pula baru sudah mandi mungkin kerana dia sedang mengeringkan rambutnya. Aku terus mencari telefon untuk pastikan samaada ada atau tidak mesej daripada Izzati.

Tiada mesej daripada Izzati, yang ada cuma daripada Si Firaun. Sama sahaja seperti semalam cuma tiada daripada manusia bernama Izzati.

" Tuhan, nasib mimpi. " aku menepuk dahi beberapa kali.

Faris mengalihkan tanganku ke bawah. " Kenapa ni tepuk-tepuk dahi? Dah merah dahi tu? "

" I guess. . You tahu semuanya! "

Faris meniup dahiku perlahan-lahan dan diusap beberapa kali. " Morning kiss I mana? "

Bxbx dia tukar topik lagi. Faris niii!

" Jadikan I yang halal untuk you. Baru ada morning kiss. Dah banyak do. . "

" Ini yang I nak pun. Kita kahwin! I betul-betul sayangkan you. Kalau I tak sayangkan you, dah lama I paksa you buat benda TU dengan I. " dia menekan perkataan tu dengan tebalnya.

" I malu sebab I anak perempuan but I tak tahu jaga diri. Kalau ibu dengan walid tahu I macam ni. Entah-entah diorang tak mengaku I ni anak diorang. "

" You tak perlu bagitahu dekat ibu dan walid you. Kita anggap ja semua ini tak ada apa-apa. Okay? "

" Yelah. . I nak mandi. Kejap lagi kita nak fly dah. "

" Haa pergilah. "

💎💎💎

Edinburgh Airport.

Melebihi sehari perjalanan, langsung aku tak tengok benda apa selain awan, awan dan muka Faris. Telefon aku berbunyi setelah wifi diaktifkan. Group sekolah menengah sudah kecoh. Sebelum ni sepi saja.

" Faris! " aku terus memegang tangannya.

" Kenapa ni Sep? "

" Izzati sudah meninggal dunia, dia kena bunuh. "

" What? Bila? "

" Semalam! "

Tak, aku tak boleh berfikir sekarang. Nanti Faris akan tahu. Sekurang-kurangnya kena ada jarak di antara kami. Tapi benarkah aku apa yang aku rasa?

💎💎💎

Bonjour!
Apa yang korang rasa? I ada macam-macam rasa dah ni. Girls/Boys korang ada cadangan nama yang menarik tak? Nama perempuan bermula huruf H? Tolong! Tak nak tolong pun takpa. Vote and comment! 😇





S E P H I AWhere stories live. Discover now