Faris membawa aku menaiki Bugatti Veyron 16.4 ke rumahnya. Ke rumah yang aku menjadi tahanan dia. Aku rasa macam lawak bila menggunakan perkataan tahanan itu. Tahanan cinta mungkin. Ain menaiki kereta BMW pulang ke rumah satu lagi. Katanya tak nak ganggu malam indah kami.
" Sayang. . tak kisah berapa angka pun usia you. You're still a teenager for me. " lamunan aku diberhentikan oleh Faris.
" Alamak sweetnya you. "
Faris membalas dengan sebuah senyuman yang cukup manis dan tak asing lagi buat aku. Tak lama selepas itu kami sampai di rumah Faris. Buka sahaja pintu kami, rumah itu dipenuhi lilin dan belon berwarna gold. Rumah yang sudah mempunyai hiasan dalaman yang cukup menarik itu lagi menyerlah.
Tangan aku dipegang erat, Faris membawa aku ke penjuru rumah. Di situ ada sebuah tingkap besar dan menghadap bulan. Di situ juga ada sebuah piano. Piano arwah ibu dia katanya. Cahaya lampu tak memainkan peranan, bila lampu ditutup dan cahaya bulan penuh itulah yang menerangi ruang tamu rumah ini.
" Sing me a song Sephia. " bisiknya di telingaku yang berada di sebalik tudung. " Our song. " dia memeluk aku daripada belakang.
Kehangatan tubuh Faris itu membuatkan aku tak mampu menolak kehendak dia. Aku menganggukkan kepala dan dia mengeratkan lagi pelukkan. " I love you. I'll play the piano. Let's start. "
Faris mula bermain piano. . 🎵
Sephia :
Underneath the echoes
Buried in the shadows
There you wereDrawn into your mystery
I was just beginning
To see your ghost
But you must knowI'll be here waiting
Hoping, praying that
This light will guide you home
When you're feeling lost I'll leave my love
Hidden in the sun
For when the darkness comesFaris :
Now the door is open
The world I knew is broken
There's no return
Now my heart is not scared
Just knowing that you're out there
Watching me
So believeI'll be here waiting
Hoping, praying that
This light will guide you home
When you're feeling lost I'll leave my love
Hidden in the sun
For when the darkness comes(Oh oh oh)
For when the darkness comesFaris & Sephia :
Be here waiting
Hoping, praying that
This light will guide you home
When you're feeling lost I'll leave my love
Hidden in the sun
For when the darkness comesHidden in the sun
For when the darkness comesHabis saja menyanyikan lagu tersebut, Faris terus bangun dan mengambil sesuatu di tepi piano. " This is for you. " sebuah kotak hadiah dihulurkan. Aku buka perlahan-lahan, a set of diamond jewellery.
" God. . thank you husby. Cantik sangat! " kataku sambil menyentuh pipinya.
" You suka? Ni first time I pilih barang kemas. I takut you tak suka. "
" Mana mungkin I tak suka. "
" Yeahh. . mana mungkin. " dia tersenyum nakal dan gigi dia semakin menajam. Dia merenung aku tajam dengan penuh nafsu.
YOU ARE READING
S E P H I A
RandomWarning! 🔞 SETIAP MANUSIA, SIAPA PUN DIA MEMILIKI TITIK KELEMAHAN DAN KEKURANGAN.